Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Velgen civic passen achteraan maar niet vooraan

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik ga misschien 2 'juiste' velgen kopen en de banden laten verleggen. De twee 'foute' velgen passen normaal prima achteraan.
    Last edited by ; 27/11/2017, 18:36.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis

soms wel niet bij de basis motoren (+/- minder al 110 pk)
      En daarom dus de vraag.

den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Even gekeken naar de velgmaat: 6 1/2J x 16H2 ET55. Dit zou toch moeten passen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
          Zitten daar achteraan schijven op?
          Is idd met schijven achteraan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bvvb Bekijk Berichten
            Even gekeken naar de velgmaat: 6 1/2J x 16H2 ET55. Dit zou toch moeten passen?
            cm verschil met hetgeen je volgens je eerste post zou mogen steken, en dat kan net genoeg zijn om het niet te laten passen

www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten

cm verschil met hetgeen je volgens je eerste post zou mogen steken, en dat kan net genoeg zijn om het niet te laten passen
              Dus hoe hoger de ET waarde, hoe minder plek je hebt? Ik ben niet zo vertrouwd met velgmaten (al was dat wellicht al duidelijk)

Comment

Dus hoe hoger de ET waarde, hoe minder plek je hebt? Ik ben niet zo vertrouwd met velgmaten (al was dat wellicht al duidelijk)
                hoe hoger de ET waarde(is in mm) hoe meer de velg naar binnen komt, dus dichter bij de remklauw
                meestal kan een iets lagere ET waarde geen kwaad, een hogere wel
                mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten

hoe hoger de ET waarde(is in mm) hoe meer de velg naar binnen komt, dus dichter bij de remklauw
                  meestal kan een iets lagere ET waarde geen kwaad, een hogere wel
                  Dat schept veel duidelijkheid, danku.

Comment

www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
                      Een goei autokerkhof kan je normaal helpen. Telefonisch kun je al een schatting doen wie je helpt. Meestal kunnen ze ook banden plaatsen.
                      Heb je misschien een adres (of meerdere) in Gent of omstreken?

Comment

psycho dad Zou misschien wel eens een goedkope oplossing kunnen zijn. Wat doet dit met de veiligeid? Ik gebruik de wielen om naar de alpen te rijden.
                        Ik heb verschillende jaren met spacers van 1,5 cm gereden (peugeot 306) en nooit problemen gehad.

Er bestaan 2 soorten spacers:
                        - spacers die je vast vijst op de naaf van je wagen en daarna vijs je je velg vast op de spacer zelf (spacer met 8 gaten) = meest veilige manier
                        - doorsteek spacers worden gemonteerd door middel van een langere bout te gebruiken (spacer met 4 gaten)= minst veilige manier
                        2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                        2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

de eerste wat gij bedoelt zijn adaptors, en die zijn inderdaad het veiligste
                          www.peugeotforum.be

Comment

https://www.herbruik.be/onderdelen-aanvraag/ vul dat maar in , je moet het land dan niet af crossen of bellen. En je kunt dan zien wie 't dichtst bij zit.
                            Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Nog even de achterwielen gepast. Er slechts een paar mm speling (ongeveer 5) tussen velg en remklauw. Kan dit kwaad? wiel kan perfect ronddraaien zonder ergens iets te raken.

Comment

Ik zou vier velgen kopen volgens de juiste specificaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bvvb

Heb je misschien een adres (of meerdere) in Gent of omstreken?
                                  In Kwatrecht was er vroeger een grote
                                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                    de eerste wat gij bedoelt zijn adaptors, en die zijn inderdaad het veiligste
                                    Maar het gebruik ervan is verboden ...

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                    Ik zou vier velgen kopen volgens de juiste specificaties.
                                    Da's inderdaad de enige goede oplossing.

Comment

fout, ge kunt goedgekeurde adaptors kopen. Kean suspension verkoopt die. Da's met attesten bij.
                                      www.peugeotforum.be

Comment

Kwam hier al eens eerder ter sprake, topic gevonden : http://www.autoforum.be/forum/specif...plaatsen/page2

Comment

Working...
                                        X