Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3 versus 4 cylinders

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Tuurlijk....
    vergeet niet dat er ook echte functieauto’s zijn van de verkoper, technicus...

    En vergeet ook de werkgelegenheid en BTW inkomsten niet op al die nieuwe autos.

    Drastische ingrepen gaan een pak werkgelegenheid kosten, daar mag je zeker van zijn.
    En als morgen 10% van de pendelaars van de auto op de trein overschakelen is de trein 200% overbelast.

    Comment


    • Daarmee dat ik al spreek over salariswagens.

      En ja er zal dan een verschuiving zijn van bestedingspatroon. Minder naar wagens, minder naar bepaalde merken. Meer naar andere merken en meer naar andere zaken.

      Is ook weinig mis mee.
      Last edited by Phate; 14/01/2018, 13:48.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

        Daarmee ook dat ik voorstander ben van km-heffing en een aanpassing van het salariswagen-beleid. Salariswagens zouden de overheid al tussen de 2 en 5 miljard aan inkomsten doen mislopen en daarbovenop nog eens de maatschappelijke kosten. (Men komt heel uiteenlopende cijfers tegen.) Maar puur dat alleen al verdeeld onder de werkende belgen (4.5 miljoen) is 444 euro tot 1111 euro voor iedere werkende op jaarbasis als men dit gelijk zou verdelen onder alle belgen. Ff kort door de bocht misschien, maar met dit bedrag zou men de belastingsvrije schijf voor alle belgen gemakkelijk met zo'n 1500 euro kunnen verhogen.
        Uw voorstel zal het niet vlug halen…
        • Salariswagens zijn oorspronkelijk bedacht, zodat kaderleden ook merkten dat ze een loonsverhoging kregen…
        • Als je het fiscaal voordeel gelijk gaat verdelen over alle werknemers, merken de kaderleden weer niets van hun jaarlijkse opslag…
        https://www.vacature.com/nl-be/carri...hun-werknemers

        Comment


        • Ik heb het even gelijk verdeeld over alle Belgen om duidelijk te maken hoe groot dit voordeel wel niet is. Niet als concreet voorstel. Daarnaast gaat het voordeel van het verhogen van de belastingvrije schijf meer naar mensen die meer verdienen, aangezien dit dan eigenlijk wegvalt uit de hoogste schijf waar men in valt.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
            Een ideale motor bestaat niet, het is altijd een compromis.

            Lange afstanden om hetzelfde toerental en constante snelheid dikke diesel.
            veel stoppen en vertrekken, kleine benzine met laag gewicht.

            Nu gebruiken we een wagen allemaal verschillend, en is voor iedere van ons de keuze daarop afgesteld.

            ik spreek nu even voor mezelf, ik rij dagelijks 100km waarvan 80% autosnelweg en minimaal 50km per rit.
            Voor mij is een 4 cilinder diesel rendabeler, zonder rekening te houden met milieu en uitstoot.

            Ook speelt het gewicht van de wagen een rol... kantelpunt ligt volgens mij op 1500kg... meer dan 1500 kg liefst 4. Cilinder diesel of meer. En 500 cc per cilinder. Of een 3l benzine...

            is een persoonlijke mening, en voor discutie vatbaar.

            Voor een land als Belgie, zou elektrisch de beste optie zijn. 300 a 400 km per laadbeurt zou ideaal zijn.

            Wat anderen doen, is hun eigen keuze. en die keuze respecteer ik. We leven in een democratisch land.

            Alleen faalt de overheid in hun opvoedkundige taak, door eerst diesel te subsidiëren en daarna te verketteren. Das een hond lokken met een snoepje en daarna slaag geven... zo kweek je agressieve honden.


            Je zit er niet ver vanaf .

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
              Ik heb het even gelijk verdeeld over alle Belgen om duidelijk te maken hoe groot dit voordeel wel niet is. Niet als concreet voorstel. Daarnaast gaat het voordeel van het verhogen van de belastingvrije schijf meer naar mensen die meer verdienen, aangezien dit dan eigenlijk wegvalt uit de hoogste schijf waar men in valt.
              Dat laatste is niet juist.
              Je zal dan gewoon minder inkomen belast krijgen aan de eerste schijf van 25%.
              Wat jij beweert gebeurt pas als ze alle schijven optrekken.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195

                Voor een land als Belgie, zou elektrisch de beste optie zijn. 300 a 400 km per laadbeurt zou ideaal zijn.

                Wat anderen doen, is hun eigen keuze. en die keuze respecteer ik. We leven in een democratisch land.

                Alleen faalt de overheid in hun opvoedkundige taak, door eerst diesel te subsidiëren en daarna te verketteren. Das een hond lokken met een snoepje en daarna slaag geven... zo kweek je agressieve honden.
                Welkom in het grote 3-versus-4 cylinder topic!

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                  Dat laatste is niet juist.
                  Je zal dan gewoon minder inkomen belast krijgen aan de eerste schijf van 25%.
                  Wat jij beweert gebeurt pas als ze alle schijven optrekken.
                  De grootte van het bedrag dat tussen de 25 en 30% belast wordt blijft hetzelfde...

                  Comment


                  • Ik vind de titel van dit topic veel te eng! Eigenlijke zou het: even aantal cilinders tov oneven aantal cilinders moeten zijn. Of het aantal cc per cilinder.

                    Krijg je een breder publiek, en minder de situatie 3 versus 4. Hetgeen het forum niet ten goed komt.

                    De titel alleen al maakt er een battle van.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                      Tuurlijk....
                      vergeet niet dat er ook echte functieauto’s zijn van de verkoper, technicus...

                      En vergeet ook de werkgelegenheid en BTW inkomsten niet op al die nieuwe autos.

                      Drastische ingrepen gaan een pak werkgelegenheid kosten, daar mag je zeker van zijn.
                      Dat is wat een bedrijfswagen zou moeten zijn: een auto voor wie hem écht nodig heeft om de job te kunnen doen, niet meer, niet minder.

                      Werkgelegenheid is een drogreden. Mensen blijven wel auto's kopen, maar gaan ze enkel niet meer te pas en te onpas gebruiken als ze hem zelf betaald hebben.

                      En het onderwerp mobiliteit en files hebben we het nog niet eens over...

                      Comment


                      • Vermits men over de 6 cilinder geen kwaad woord rept, ben ik zeer tevreden hier geen negatieve bijdrage te leveren
                        Toch is ene keer iets positiefs over een grotere motor.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                          Vermits men over de 6 cilinder geen kwaad woord rept, ben ik zeer tevreden hier geen negatieve bijdrage te leveren
                          Toch is ene keer iets positiefs over een grotere motor.
                          Hij heeft dan ook 500cc per cilinder.... is zuinig, zeker in verhouding tot het gewicht. Is zelfs zuiniger dan en 1000cc benzine, als je het gewicht meeneemt in je redenering. Is dan ook een dubbele 3 cilinder...

                          Comment


                          • Ik denk zelfs dat menig 3 cilinder z'n best zou moeten doen om niet in het spoor van mijn verbruik te komen. Dus op dezelfde manier optrekken, zelfde snelheid houden...
                            Durf gerust het vergelijk aan met bvb een Dacia Logan MCV 999cc.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                              Ik denk zelfs dat menig 3 cilinder z'n best zou moeten doen om niet in het spoor van mijn verbruik te komen. Dus op dezelfde manier optrekken, zelfde snelheid houden...
                              Durf gerust het vergelijk aan met bvb een Dacia Logan MCV 999cc.
                              Dat horen ze hier niet graag.

                              Comment


                              • Als het nu eens waar zou zijn hee.. die 730d verbruiken gemiddeld 7 liter (dus dhl heeft wellicht al een rustiger dan gemiddelde rijstijl als hij daar onder zit), de golf 1.0 tsi doet gemiddeld 5,8 waar ik dan weer net bovenzit (heb dus minder zuinige rijstijl, meestal kan ik gwn ni harder optrekken wegens madammeke die in haar suv zit te bellen voor mij), en dat terwijl benzine minder energie bevat dan diesel. Leg in die golf een 4 of 6 cylinder en het verbruik zal altijd hoger liggen wegens de mechanische verliezen.

                                Comment



                                • Mijn 13 jaar oude Mondeo 2.2 TDCi heeft na 300000 km nog steeds een gemiddeld verbruik van rond de 6 l. met een rijstijl die niet meteen op laag verbruik gericht is en met een mix van binnenwegen en snelweg. Als ik mijn best wat meer zou dan dan was het 5.5-5.6 l.
                                  Ik denk niet dat de recente 1.x TDCi's in dit soort auto veel minder zullen verbruiken, om het even of het nu 3- of 4-cilinders zijn. 10% minder is voor mij in elk geval niet voldoende om zo'n nieuwere motor te overwegen. Levensduur en betrouwbaarheid zijn voor mij zeker zo belangrijk.

                                  Wat men trouwens in de hele milieudiscussie ook het liefste negeert, is het feit dat de productie van elke nieuwe auto op zich ook een stevige extra belasting voor het mileu vormt. Ik doe in elk geval niet mee aan de hele wegwerpcultuur, ook niet wat auto's betreft.
                                  Last edited by K2; 14/01/2018, 21:35.

                                  Comment


                                  • Sunking Hetgeen jij aanhaalt zeggen we hier dan ook niet.
                                    als DHL tegen 180 door Duitsland rijdt, en jij volgt op 100m. Wie rijdt het zuinigste? Dat zegt DHL.

                                    In uw situatie is uw keuze de beste, maar als jij ieder zijn waarheid altijd in twijfel trekt. Tja...

                                    Je moet eens proberen om dat madammeke in die SUV voorbij te steken. Mag geen probleem zijn.
                                    Last edited by ; 14/01/2018, 21:39.

                                    Comment


                                    • Haja maar wanneer/hoe vaak rijdt dhl 180 in duitsland? En wanneer en waar rijd jij 200?
                                      ik rijd zelf vooral in belgie en nederland en hier geldt nog steeds een limiet van 120, welke heel vlot bereikt wordt met laag gewicht en 200nm koppel.

                                      Comment


                                      • Jij gaf in een ander topic ook aan dat een polo GTI wegrijdt van een i3... Toch niet in de stad hoor...
                                        Heb ik dat in vraag gesteld? Meer dan 120, dan klopt dit. En heb je een punt. Zoals ik en DHL nu.
                                        Last edited by ; 14/01/2018, 21:43.

                                        Comment


                                        • Maar als we elkaar gaan volgen...dan gaan we het verschil pas echt zien. De VW is wel inderdaad de zuinigste 3 cilinder, ik nam de MCV als voorbeeld omdat die groter is.
                                          Mij houdende aan de maximumsnelheden en niet meer dan 90 pk gebruiken of 200 nm koppel, dan zit ik aan 6,1 liter. Benieuwd of die MCV dit haalt. Ik vrees ervoor

                                          Comment

                                          Working...
                                          X