Onlangs naar de garage gegaan voor mijn wagen aan de pc te zetten. Wagen verliest vermogen, stuttert/valt stil in 1e en 2e en uitlaat stinkt feller dan normaal. EGR waardes bleven hangen bij het indrukken van de gas. Dus waarschijnlijk zal die klep lekker vol zitten met roet. Ik dacht eerst zelf de EGR eruit te halen en te kuisen, maar ik vind nergens een goede tutorial en eerlijk gezegd schrikt het klusje me een beetje af. De EGR zit achter de motor.. Nu online vind ik vele producten die de EGR & turbo cleanen zoals die van Wynns en Bardahl. Maar ik stel me hierbij de vraag of dit uberhaupt wel van enige nut is. Misschien dat die producten goed zijn als preventief middel om alles zuiver te houden, maar nu dat de EGR het al soms laat afweten is het daarvoor waarschijnlijk te laat. Of niet?? Iemand die dit scenario al heeft voorgehad?
Een andere vraag is, kent iemand een garage in Vlaams Brabant (liefst nabij Leuven) die de EGR bij een VAG kan cleanen en niet automatisch een nieuwe erin steekt? Het zou de factuur toch wel met een paar 100€'s verminderen..
Alvast bedankt!
Eric
Een andere vraag is, kent iemand een garage in Vlaams Brabant (liefst nabij Leuven) die de EGR bij een VAG kan cleanen en niet automatisch een nieuwe erin steekt? Het zou de factuur toch wel met een paar 100€'s verminderen..
Alvast bedankt!
Eric
Comment