Mededeling

Collapse
No announcement yet.

EGR bij CAYC (octavia II 1.6 TDI)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • EGR bij CAYC (octavia II 1.6 TDI)

    Onlangs naar de garage gegaan voor mijn wagen aan de pc te zetten. Wagen verliest vermogen, stuttert/valt stil in 1e en 2e en uitlaat stinkt feller dan normaal. EGR waardes bleven hangen bij het indrukken van de gas. Dus waarschijnlijk zal die klep lekker vol zitten met roet. Ik dacht eerst zelf de EGR eruit te halen en te kuisen, maar ik vind nergens een goede tutorial en eerlijk gezegd schrikt het klusje me een beetje af. De EGR zit achter de motor.. Nu online vind ik vele producten die de EGR & turbo cleanen zoals die van Wynns en Bardahl. Maar ik stel me hierbij de vraag of dit uberhaupt wel van enige nut is. Misschien dat die producten goed zijn als preventief middel om alles zuiver te houden, maar nu dat de EGR het al soms laat afweten is het daarvoor waarschijnlijk te laat. Of niet?? Iemand die dit scenario al heeft voorgehad?
    Een andere vraag is, kent iemand een garage in Vlaams Brabant (liefst nabij Leuven) die de EGR bij een VAG kan cleanen en niet automatisch een nieuwe erin steekt? Het zou de factuur toch wel met een paar 100€'s verminderen..
    Alvast bedankt!
    Eric

  • #2
    Die dingen kosten toch de wereld niet op ebay te zien?
    Zoek een garage die een aftermarket one wil steken...

    Een egr is een slijtage deel moet je nu eenmaal vervangen op mijn jeep 300k al 2* gebeurd.
    Polo 6n 1.4

    Comment


    • #3
      Bel naar Vagtechniek in Eindhoven. 179EUR en je bent voorgoed van je EGR af.

      KLIK
      Mijn Skoda

      Comment


      • #4
        ik heb die bij de auto van de schoonzuster vervangen en het is een hondswerk...

        om er aan te kunnen moet je heel wat onderdelen demonteren, waaronder ook een aantal onderdelen van de turbo. Laat je het doen bij de garage dan ben je ongeveer 1000€ kwijt.

        toch eerst proberen om na demontage de egr klep eens open te doen en na te kijken of reinigen niet voldoende is, maar er zit een soort van draaiklep in en het is vaak die welke kapot gaat.
        www.peugeotforum.be

        Comment


        • #5
          andere optie is: naar duitsland gaan met zo'n product in de tank en eens goed gaan doorvlammen. Alles zo heet stoken dat de drab met moet loskomen.
          www.peugeotforum.be

          Comment


          • #6
            Die producten in de tank of doormiddel van te spuiten met draaiende motor doen heel weinig. Beste is uithalen en zelf reinigen liefst van al in een ultrasoon gooien dan is hij proper na een uurke.

            Comment


            • #7
              Is dat zo geen karreke met sjoemelsoftware ? ... terugroepactie al gedaan ?

              Werd hij misschien daarom aan de PC gezet ?

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door TooTall Bekijk Berichten
                Bel naar Vagtechniek in Eindhoven. 179EUR en je bent voorgoed van je EGR af.

                KLIK

                LOL, dit onderzoek blijkt nog te kloppen ook....



                Background Ambient particulate matter and nanoparticles have been shown to translocate to the brain, and potentially influence the central nervous system. No data are available whether this may lead to functional changes in the brain. Methods We exposed 10 human volunteers to dilute diesel exhaust (DE, 300 μg/m3) as a model for ambient PM exposure and filtered air for one hour using a double blind randomized crossover design. Brain activity was monitored during and for one hour following each exposure using quantitative electroencephalography (QEEG) at 8 different sites on the scalp. The frequency spectrum of the EEG signals was used to calculate the median power frequency (MPF) and specific frequency bands of the QEEG. Results Our data demonstrate a significant increase in MPF in response to DE in the frontal cortex within 30 min into exposure. The increase in MPF is primarily caused by an increase in fast wave activity (β2) and continues to rise during the 1 hour post-exposure interval. Conclusion This study is the first to show a functional effect of DE exposure in the human brain, indicating a general cortical stress response. Further studies are required to determine whether this effect is mediated by the nanoparticles in DE and to define the precise pathways involved.

                Comment


                • #9
                  Kheb het bij mijn Golf 1600 TDI 105 pk Bluemotion bij mijn lokale garagist laten vervangen op 180.000kms ... zat volledig vol met vuile troep... EGR was ongeveer €800 voor een gloednieuwe... Is idd een serieus werkje waar veel moet gedemonteerd worden...
                  Benzine
                  '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

                  '85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

                  '68 VW 411 1700 (2011-2014)
                  '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                  Diesel
                  '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                  '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                  '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                  '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                  '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

                  Comment


                  • #10
                    Zo'n topic met enorm veel inbreng / feedback van de TS ... 't is eens iets anders ...

                    Comment


                    • #11
                      Wat heeft dat er nu mee te maken ? Wacht nog even tot men door heeft dat direct ingespoten benzines nog slechter zijn .

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                        Wat heeft dat er nu mee te maken ?
                        Niets.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

                          Niets.
                          Kort, bondig en juist

                          Comment

                          Working...
                          X