Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Seat Ibiza 2000, radio gaat vanzelf aan

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Seat Ibiza 2000, radio gaat vanzelf aan

Hallo allen.
    Ik had hierover al iets gevonden maar wilde toch nog wat extra informatie hebben. Ik had al gelezen dat dit een veelvoorkomende probleem was, radio die vanzelf aangaat.
    Vanmorgen toen ik naar mijn auto liep zag ik dat mijn radio aanwas. Heel vreemd, nooit eerder gehad. Kon de auto zonder problemen starten. Kom ik bij mijn werk, auto uit, sleutel uit het contact, paar seconden later, radio gaat weer aan. Toen radio dmv knop uitgedrukt (dit doe ik normaal niet) en na het werk, was radio nog steeds uit.
    2 uur na thuiskomst, radio was weer aangegaan.
    Voor de zekerheid maar zekering eruit gehaald, zodat ik morgen wel weg kan rijden haha.
    Nu las ik over het cassettebandje idee. Ik wil geen kosten eraan hebben, in april gaat de auto toch weg. Ik heb een bandje in mijn auto liggen waar je een mobiel of mp3 speler aan kan sluiten. Dan wil ik dat bandje erin laten zitten. Maar moet ik dan nog iets doen. Of alleen het bandje erin en that's it? Moet ik de radio nog wel zelf uit doen? Als hij vanzelf weer aangaat, gaat hij toch zoeken op het bandje? Gaat de accu dan niet leeg?

Bij de garage hadden ze het over een software probleem en dat ze hem kunnen uitlezen. Mensen hier ervaring mee bij dit probleem?

En een schakelaar ertussen plaatsen? Zoiets had ik ook gelezen. Hoe werkt dat?

Sorry voor de vele vragen maar wil niet met een lege accu komen te staan.
    Dank jullie wel!

Dacht dat dit gekend probleem was bij Seat.
    Had ik ook met de mijne vroeger, wel was het zo wanneer ik die met de knop uitdeed dat die uit bleef.
    Mij hadden ze toen wijsgemaakt dat het iets was met contactslot.

Comment

Zet em dan toch gewoon af met de knop als dat het probleem oplost... zal je wel mee kunnen leven zeker tot in april ???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
        Zet em dan toch gewoon af met de knop als dat het probleem oplost... zal je wel mee kunnen leven zeker tot in april ???
        Dat doe ik altijd voor het uitstappen. Vind het hatelijk dat die radio meteen gaat knallen bij het starten, dan hoor ik de motor niet

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Tigra helaas, dat is maar 1 keer goed gegaan. Ik dacht ook dat dit de oplossing zou zijn... Eerstvolgende keer was de radio toch aangegaan terwijl ik de radio zelf uit gedaan had..

Comment

Dan zou die radio aanspringen door de draad stroom na contact of de draad continustroom. Even één van beide kabels losmaken en zien wat er gebeurt. Als je zeker bent welke van de twee kabels het is, zou je er een schakelaartje kunnen tussen zetten indien het stroom na contact is. Als het de continustroom is zou je die gewoon kunnen afkoppelen. Bent dan wel je voorkeuzezenders telkens kwijt, maar voor die paar maanden zal dat niet zo erg zijn...

Comment

Vervang het eerste transistortje dat je tegen komt op de print waar de stroomkabel op toekomt die spanning krijgt na het aanschakelen van het contact.
              Goed kijken wat er op staat van type, vervangen door dezelfde of een vervangtype.
              99,99% zeker dat die flest. Kostprijs als je het zelf doet is ongeveer een eurootje.

Comment

Working...
              X