Gegroet!
Ik schets even de situatie; mijn Mondeo mk4 van 2007 (210k kms) ging vorige week de garage in voor een piepend geluid bij het optrekken, bleek de spanner te zijn. Spanner vervangen,ik ga de auto ophalen en het gepiep is verdwenen dus dat is prima. Ik kom thuis en hoor bij stationair draaien wanneer ik stilsta een "kloppend" geluid ter hoogte van de koppeling. Vandaag rij ik een lange afstand voor mijn job, ik kom aan op de locatie en het kloppend geluid is veranderd in een rammelend kabaal dat ik enkel hoor wanneer ik stil sta, de motor stationair draait en ik de koppeling NIET indruk. Van zodra ik de koppeling indruk verdwijnt het geluid. De auto rijdt verder prima, ik merk geen verlies in vermogen en hij schakelt gewoon normaal. Het geluid is er ook niet altijd, op de terugweg (ik moest tenslotte thuis geraken, de auto bougeert nu wel niet meer, enkel om naar de garage te gaan) was het verdwenen en bij aankomst thuis was het er opnieuw.
Ik heb de garage direct gemaild vandaag (het is zondag, telefonisch onbereikbaar) voor een afspraak. Nu is mijn vraag de volgende; waaraan kan dit liggen? Ik dacht aan een druklager? Ik vrees een beetje dat heel mijn koppeling vervangen een beter idee is aangezien het zootje dan toch uit elkaar moet... Heeft er iemand een idee van de kosten die daaraan verbonden zijn? Ik ga naar een officiele ford-garage dus ik verheug me al op een hoge factuur.
Verder; is de garage bij het vervangen van de spanner van de riem in de buurt geweest van de koppeling? Zou het kunnen dat zij daar iets mee te maken hebben? Het kloppend geluid was voordien sowieso niet hoorbaar, het is mij pas opgevallen van zodra ik de garage uit reed...
Ik schets even de situatie; mijn Mondeo mk4 van 2007 (210k kms) ging vorige week de garage in voor een piepend geluid bij het optrekken, bleek de spanner te zijn. Spanner vervangen,ik ga de auto ophalen en het gepiep is verdwenen dus dat is prima. Ik kom thuis en hoor bij stationair draaien wanneer ik stilsta een "kloppend" geluid ter hoogte van de koppeling. Vandaag rij ik een lange afstand voor mijn job, ik kom aan op de locatie en het kloppend geluid is veranderd in een rammelend kabaal dat ik enkel hoor wanneer ik stil sta, de motor stationair draait en ik de koppeling NIET indruk. Van zodra ik de koppeling indruk verdwijnt het geluid. De auto rijdt verder prima, ik merk geen verlies in vermogen en hij schakelt gewoon normaal. Het geluid is er ook niet altijd, op de terugweg (ik moest tenslotte thuis geraken, de auto bougeert nu wel niet meer, enkel om naar de garage te gaan) was het verdwenen en bij aankomst thuis was het er opnieuw.
Ik heb de garage direct gemaild vandaag (het is zondag, telefonisch onbereikbaar) voor een afspraak. Nu is mijn vraag de volgende; waaraan kan dit liggen? Ik dacht aan een druklager? Ik vrees een beetje dat heel mijn koppeling vervangen een beter idee is aangezien het zootje dan toch uit elkaar moet... Heeft er iemand een idee van de kosten die daaraan verbonden zijn? Ik ga naar een officiele ford-garage dus ik verheug me al op een hoge factuur.
Verder; is de garage bij het vervangen van de spanner van de riem in de buurt geweest van de koppeling? Zou het kunnen dat zij daar iets mee te maken hebben? Het kloppend geluid was voordien sowieso niet hoorbaar, het is mij pas opgevallen van zodra ik de garage uit reed...
Comment