Mededeling

Collapse
No announcement yet.

airbag probleem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • airbag probleem

    Hey,

    Ik heb een Volkswagen Golf 5 en helaas zijn airbags uit het stuur en uit het dashboard gesprongen.
    Om deze volledig te laten repareren zou dit véél te véél kosten , is het toegelaten om het dashboard gewoon (professioneel) toe te laten maken en geen airbags er meer in te steken?

    Ik doel dan vooral om de tussentijdse autokeuring, dat ik daar niet wordt afgekeurd uiteraard...
    Of iemand een ander idee, het autootje rijd voor de rest nog super goed...

  • #2
    Mijn leven is meer waard dan een airbag, herstellen zou ik zeggen.
    Z4 M40i

    Comment


    • #3
      Wat is de reden dat ze d'r uit gesprongen zijn?
      Airbags springen toch niet uit het dash zonder reden?
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

      Comment


      • #4
        Als het tengevolge een ongeval is moet je sowieso gaan keuren.


        Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

        Comment


        • #5


          Verstuurd vanaf mijn FEVER met Tapatalk

          Comment


          • #6
            Ik zou de kost niet meer doen voor een golf 5 gewoon dicht laten maken.

            Comment


            • #7

              Comment


              • #8
                Wagen is gehomologeerd met airbags... Die zullen er dus terug in moeten. En stel je voor dat je met die wagen een zwaar ongeval hebt met je schoonmoeder naast je. Enerzijds vind je dat misschien minder erg maar financieel zou ik dan niet graag in je schoenen staan !

                Comment


                • #9
                  airbags zijn open gegaan door tegen een laag paaltje te rijden dat een stuk van de subframe heeft gekrakt.(die kosten stellen niet veel voor)...

                  Was aan het denken om enkel het stuur (met airbag module) te laten vervangen en dan de passagierskant uit te zetten en wel te laten dichtmaken. Maar weet niet of ik dan nog door de keuring ga komen... (zal wel zo'n lichtje blijven branden op het dashboard lijkt me)

                  Iemand een idee?

                  Comment


                  • #10
                    Ik hoop uit de grond van mijn hart dat die niet door de keuring geraakt, dit is een totaal onverantwoorde ingreep, de risico's die je hiermee neemt zijn van de pot gerukt.

                    Als men het geld niet heeft om een wagen deftig te herstellen, is het veel raadzamer het openbaar vervoer te nemen. Stel u even voor dat je een ongeluk krijgt met je vriendinnetje, vrouw of kind naast je.... Onbegrijpelijk dat mensen zo'n ingrepen doen voor een paar honderden Euro's.

                    En wat ga je doen met de gordelspanners (ik veronderstel dat die er ook inzitten). Ook zo laten ?



                    Comment


                    • #11
                      Veiligheid moet ieder voor zich uitmaken.
                      Ik neem mijn zoontje ook mee in de Kever, dat is ook ergens onverantwoord.

                      MAAR, dat gaat dit topic niet over...

                      Verstuurd vanaf mijn FEVER met Tapatalk

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                        Veiligheid moet ieder voor zich uitmaken.
                        Ik neem mijn zoontje ook mee in de Kever, dat is ook ergens onverantwoord.

                        MAAR, dat gaat dit topic niet over...

                        Verstuurd vanaf mijn FEVER met Tapatalk
                        Ik reed vroeger met heel veel verschillende buggy's, maar ik hield die in zeer goede staat. Mijn kinderen nam ik uiteraard ook mee.
                        U houdt je kever wellicht ook in goede staat, twijfel ik niet aan.

                        Maar zulke vorm van fraude kan ik niet goedkeuren, in tegendeel. Als hij zijn eigen airbag eruit haalt beslist hij over zijn veiligheid. Tenminste in de veronderstelling dat hij de wagen nooit meer doorverkoopt. De passagiersairbag daarentegen...

                        Bovendien zijn zulke ingrepen terecht strafbaar...
                        Last edited by ; 15/02/2018, 15:54.

                        Comment


                        • #13
                          Je kan de passagiers airbag disablen met de sleutel van de wagen (normaal voor buggy's) dan gaat er wel degelijk een lichtje aan dat de passagier waarschuwt...

                          Ik spreek hier niet over het uitvoeren van handelingen die niet mogen...

                          Ik rij bijna altijd alleen met de auto en als er dan iemand meerijd zal ik het wel zeggen...

                          Mijn vraag is gewoon of je dan door de keuring kan raken. Chauffeurs zijde is alles in orde, enkel de airbag van de passagier is NIET aanwezig en zal ook uitgeschakeld worden op de normale manier via de auto-sleutel.

                          Comment


                          • #14
                            Als de keuring het ziet ben je afgekeurd. Als je het lampje eruit haalt en alles dicht doet gaan ze het niet zien, maar bij verkoop wellicht wel door een foutmelding met de ODB controle...

                            Comment

                            Working...
                            X