Ik snap eigenlijk niet dat je tegen ACC kan zijn.
Iedere keer als mijn ACC ingrijpt door de snelheid te verlagen (omdat er iemand in "mijne" weg rijdt), moet je met een gewone CC die uitzetten of met de knoppen spelen. Beetje playstation gevoel krijg ik daar van.
Waar ACC nog niet zo goed scoort en duidelijk nog zwakheden heeft is in files of bij druk verkeer. Daar ben je met CC helemaal niks.
Uit de andere reacties concludeer ik voorlopig het volgende:
- BMW rijders bevestigen dat het systeem niet ver genoeg vooruit kijkt, en soms te snel bijtrekt
- VW/AUDI af en toe foutjes als een auto een afrit neemt en (te) vroeg afremt.
Geen enkel systeem dat voorlopig op tijd reageert als er een late tussenkruiper is.
Van Mercedes hebben we hier nog niks gelezen. Wie heeft er al met een Merc met ACC gereden?
Ik vind ACC zo belangrijk dat het mijn autokeuze mee bepaalt. Als er een systeem een pak boven de rest uitsteekt, dan zou ik dat merk een sterke voorkeur geven.
Iedere keer als mijn ACC ingrijpt door de snelheid te verlagen (omdat er iemand in "mijne" weg rijdt), moet je met een gewone CC die uitzetten of met de knoppen spelen. Beetje playstation gevoel krijg ik daar van.
Waar ACC nog niet zo goed scoort en duidelijk nog zwakheden heeft is in files of bij druk verkeer. Daar ben je met CC helemaal niks.
Uit de andere reacties concludeer ik voorlopig het volgende:
- BMW rijders bevestigen dat het systeem niet ver genoeg vooruit kijkt, en soms te snel bijtrekt
- VW/AUDI af en toe foutjes als een auto een afrit neemt en (te) vroeg afremt.
Geen enkel systeem dat voorlopig op tijd reageert als er een late tussenkruiper is.
Van Mercedes hebben we hier nog niks gelezen. Wie heeft er al met een Merc met ACC gereden?
Ik vind ACC zo belangrijk dat het mijn autokeuze mee bepaalt. Als er een systeem een pak boven de rest uitsteekt, dan zou ik dat merk een sterke voorkeur geven.
Comment