Oorspronkelijk geplaatst door bobo
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Adaptive Cruise Control :: BMW vs Audi
Collapse
X
-
Bij Audi is/was het:
Stand 1: bij 50km/u > 14m - bij 130km/u > 36m
Stand 2: bij 50km/u > 18m - bij 130km/u > 47m
Stand 3: bij 50km/u > 25m - bij 130km/u > 65m
Stand 4: bij 50km/u > 32m - bij 130km/u > 83m
Ik weet niet of dit voor elk model hetzelfde is.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Dat is bij mij net hetzelfde, alleen mag je "wel eens" door constant vervangen.
En wat die twee seconden regel betreft, wanneer ik ipv de ACC de snelheidsbegrenzer opzet kan ik zien hoe dicht ik zit ten opzichte van mijn vootligger.
Groene zone: meer dan 2 seconden
Oranje zone: tussen 1 en 2 seconden
Rode zone: minder dan 1 seconde.
Wanneer ik dan van de ACC naar de snelheidsbegrenzer ga, dan kan ik zien dat ik bij de dichtste stand van de ACC op meer dan 2,5 seconde zit, de veiligheidsmarge word dus in mijn ogen te ruim bemeten waardoor er altijd auto's gaan tussen voegen en het net minder veilig word.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Die begrenzer heb ik eigenlijk nog nooit gebruikt en weet dus niet of die iets aangeeft. Wel als ik op ACC rij en toch gas bij geef om iets harder als de instelling te rijden, of niet op ACC rij, komen er onderaan mijn dashboard 2 auto's te staan met een uitroepteken tussen.
Ik rij enorm veel op de E314 en dan voegen er idd heel wat tussen, maar als ik dat niet wil, geef ik gewoon gas bij om het gat ff te dichten. Of als ik weet dat er ene gaat invoegen omdat die zelf moet gaan voorbij steken, dan geef ik ook een streep gas bij.
Ik blijf erbij, beste uitvinding ooit.
Maar kan begrijpen dat het niet voor alle merken even goed werkt.
Comment
-
Die twee auto's met dat uitroepteken is dat niet de "Collision prevention assist" of zoiets?Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Maar toch blijft het een geweldig systeem...:rolling eyes: :-)
Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenDie twee auto's met dat uitroepteken is dat niet de "Collision prevention assist" of zoiets?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk BerichtenMaar toch blijft het een geweldig systeem...:rolling eyes: :-)
Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
Comment
-
Dat heb ik één keer gehad bij een Volvo. (testritje)
De auto direct voor mij slaat af naar links, de auto vertrekt zachtjes, en begint dan te accelereren. ACC had niet gezien dat er nog een stilstaande auto voor stond. Gelukkig zag ik het wel...
Auto afgekeurd door mijn madam.
Comment
-
Ik ga hier even mijn ervaring na 3 dagen met de nieuwe Volvo V90 geven:
Bij Volvo is het een complete autopilot die vanaf stilstand tot 130km/h zelf kan sturen en afstand kan regelen op alle wegen waar de wegmarkering zichtbaar is.
Volvo heeft zijn huiswerk echt wel goed gemaakt. Op de autostrade in druk verkeer werkt het echt vlot, en komt echt kort bij de manier waarop ik rij als ik ontspannen onderweg ben. Het systeem vermijdt snel accelereren en hard remmen, en de afstand komt op stand 2 en 3 vrij goed overeen met hoe ik normaal rij.
Ook als er een auto tussenvoegt wordt die snel gedetecteerd, en moet ik vrijwel niet ingrijpen.
Ten opzichte van de BMW en Audi (beide modellen uit 2014-2015) is er een stevige stap vooruit gezet.
Qua gebruiksvriendelijkheid: bij VOLVO start het systeem met 2 drukken op de knop, bij BMW waren er dat minstens 3.
Comment
Comment