Ook 3 jaar met rft gereden en ben blij da'k er nu vanaf ben. Nochtans was de 3de generatie al een pak beter dan de voorgaande.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Stabiliteit BMW 5 bij hogere snelheden.
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenOok 3 jaar met rft gereden en ben blij da'k er nu vanaf ben. Nochtans was de 3de generatie al een pak beter dan de voorgaande.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
F30. Hardheid was niet het grote probleem maar ze maakten veel lawaai op slecht wegdek (bv ook de beton op de E17) zeker als er wat sleet op begon te komen. Mijn eerste set bridgestones na 50000 km vervangen door continentals (ook rft) en dat gaf al verbetering , maar de wegligging was wel minder.
Comment
-
Sunking had een F30, dacht ik.
En de ophangingen van BMW zijn dan ook belachelijk soft geworden. Logisch dat rijden met RFT beter aanvoelt, maar het onafgeveerde gedeelte krijgt nog net dezelfde klappen op te vangen. Het heeft een reden dat de M modellen allemaal op niet RFT rijden hoor.
Comment
-
Ja klopt. Korte oneffenheden worden nog altijd het best opgevangen door de band, niet door het onderstel.. vering is enkel goed voor drempels heb nu sportonderstel op 16" non rft en dat geeft een goeie mix van comfort en wegligging. Alleen de bulten door boomwortels (bv op de E34 tussen zelzate en antwerpen) worden nauwelijks opgevangen door de banden waardoor ik wel eens dooreen geschud word.
Comment
-
Klopt, dwarsvoegen komen vrijwel ongefilterd door, en als ze hoog genoeg zijn, dan durft de auto wel eens te 'verspringen'.
Ik heb op mijn F10 waarschijnlijk die adaptieve demping, en RFT, en ik snak terug naar de veel minder complexe maar zo betrouwbare ophanging van mijn A6 met standaard 16' bandjes.
Comment
-
Vroeger bij de Opel Rekord zag je dat aan de voorbanden, dat loopvlak komt rond staan . Rechtdoor rijden is dan wispelturig. Maat heeft ook een lease-BMW en bandenwissel is daar tot op den draad rijden denk ik.
Je zou bij die garage zelf moeten binnenrijden, lease doet weinig of bezuinigd. (subchassis-rubbers, draagarmen, olie gevulde rubbers, uitlijning ,hoge snelheidsindex banden, op alles bespaart men)Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenKlopt, dwarsvoegen komen vrijwel ongefilterd door, en als ze hoog genoeg zijn, dan durft de auto wel eens te 'verspringen'.
Comment
-
laat de uitlijning eens nakijken en post de resultaten eens hier ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenZonder rft rijden ze k?t op hoge snelheden tenzij je ophanging mods doet.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
De auto is binnen geweest, maar BMW heeft verzuimd me te laten weten wat ze juist gedaan hebben. (leasing met pick-up service)
En zo lang je onder de 180 blijft is alles ok, dus ik zal het pas weten bij de volgende rit naar Duitsland.
In elk geval, er begint me gewoon meer en meer te storen aan die BMW.
- die comfortzetels zijn zo dik dat ik met mijn 1.9m+ me te ver naar voor moet zetten als er iemand achter mij wil zitten.
- kraakjes overal in het dashboard. Als ik op de sierband aan de passagierszijde duw, dan hoor je gewoon krakend plastic
- af en toe een zeer luide krak die ofwel uit het dashboard of de radio komt. Het is precies of er dan een kei op de ruit valt.
- ACC kijkt niet ver genoeg vooruit, dus remt veel te laat
- auto moet vééél de dikwijls naar de garage. (is geweest op 20k, 41k, 46k, en er staat nu al dat ik binnen 9000km de remmen voor moet vervangen, en op 65k de olie, dat zijn dus 5 beurten op 65k, dat was bij Audi gewoon om de 30k. )
Comment
-
Fak. Je hebt duidelijk een maandagauto. Tijd om die lemon in te ruilen. Ik zit met de 535i op 73K, nog maar 2x binnen geweest.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
Zo is dat. Ik heb nog geen daily gehad die zo goed op de weg ligt dan de F10, MET rft. Uitlijning is een must bij dit soort issues.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Maar op deze ligt blijkbaar wel RFT.
Garage moet uitmaken wat het probleem is, maar leasesletje kreeg geen info mee“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
Comment