Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Stabiliteit BMW 5 bij hogere snelheden.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Ook 3 jaar met rft gereden en ben blij da'k er nu vanaf ben. Nochtans was de 3de generatie al een pak beter dan de voorgaande.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
      Ook 3 jaar met rft gereden en ben blij da'k er nu vanaf ben. Nochtans was de 3de generatie al een pak beter dan de voorgaande.
      Welke wagen was dat? Denk dat veel afhangt van het soort wagen ook. Op onze E90 waren die rft ook hard. Op de F10 echter voel je daar niets van, die ophanging is veel zwaarder en is volledig op rft afgestemd.

      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

      Comment


      • #23
        F30. Hardheid was niet het grote probleem maar ze maakten veel lawaai op slecht wegdek (bv ook de beton op de E17) zeker als er wat sleet op begon te komen. Mijn eerste set bridgestones na 50000 km vervangen door continentals (ook rft) en dat gaf al verbetering , maar de wegligging was wel minder.

        Comment


        • #24
          Sunking had een F30, dacht ik.

          En de ophangingen van BMW zijn dan ook belachelijk soft geworden. Logisch dat rijden met RFT beter aanvoelt, maar het onafgeveerde gedeelte krijgt nog net dezelfde klappen op te vangen. Het heeft een reden dat de M modellen allemaal op niet RFT rijden hoor.

          Comment


          • #25
            Ja klopt. Korte oneffenheden worden nog altijd het best opgevangen door de band, niet door het onderstel.. vering is enkel goed voor drempels heb nu sportonderstel op 16" non rft en dat geeft een goeie mix van comfort en wegligging. Alleen de bulten door boomwortels (bv op de E34 tussen zelzate en antwerpen) worden nauwelijks opgevangen door de banden waardoor ik wel eens dooreen geschud word.

            Comment


            • #26
              Klopt, dwarsvoegen komen vrijwel ongefilterd door, en als ze hoog genoeg zijn, dan durft de auto wel eens te 'verspringen'.

              Ik heb op mijn F10 waarschijnlijk die adaptieve demping, en RFT, en ik snak terug naar de veel minder complexe maar zo betrouwbare ophanging van mijn A6 met standaard 16' bandjes.

              Comment


              • #27
                Vroeger bij de Opel Rekord zag je dat aan de voorbanden, dat loopvlak komt rond staan . Rechtdoor rijden is dan wispelturig. Maat heeft ook een lease-BMW en bandenwissel is daar tot op den draad rijden denk ik.
                Je zou bij die garage zelf moeten binnenrijden, lease doet weinig of bezuinigd. (subchassis-rubbers, draagarmen, olie gevulde rubbers, uitlijning ,hoge snelheidsindex banden, op alles bespaart men)
                Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                  Klopt, dwarsvoegen komen vrijwel ongefilterd door, en als ze hoog genoeg zijn, dan durft de auto wel eens te 'verspringen'.

                  En dat 'verspringen' zorgt er net voor dat RFT een minder goede grip heeft dan niet-RFT.

                  Comment


                  • #29
                    Zonder rft rijden ze k?t op hoge snelheden tenzij je ophanging mods doet.

                    Comment


                    • #30
                      laat de uitlijning eens nakijken en post de resultaten eens hier ?

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                        Zonder rft rijden ze k?t op hoge snelheden tenzij je ophanging mods doet.
                        Zo is dat. Ik heb nog geen daily gehad die zo goed op de weg ligt dan de F10, MET rft. Uitlijning is een must bij dit soort issues.
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                        Comment


                        • #32
                          De auto is binnen geweest, maar BMW heeft verzuimd me te laten weten wat ze juist gedaan hebben. (leasing met pick-up service)
                          En zo lang je onder de 180 blijft is alles ok, dus ik zal het pas weten bij de volgende rit naar Duitsland.

                          In elk geval, er begint me gewoon meer en meer te storen aan die BMW.
                          - die comfortzetels zijn zo dik dat ik met mijn 1.9m+ me te ver naar voor moet zetten als er iemand achter mij wil zitten.
                          - kraakjes overal in het dashboard. Als ik op de sierband aan de passagierszijde duw, dan hoor je gewoon krakend plastic
                          - af en toe een zeer luide krak die ofwel uit het dashboard of de radio komt. Het is precies of er dan een kei op de ruit valt.
                          - ACC kijkt niet ver genoeg vooruit, dus remt veel te laat
                          - auto moet vééél de dikwijls naar de garage. (is geweest op 20k, 41k, 46k, en er staat nu al dat ik binnen 9000km de remmen voor moet vervangen, en op 65k de olie, dat zijn dus 5 beurten op 65k, dat was bij Audi gewoon om de 30k. )

                          Comment


                          • #33
                            Fak. Je hebt duidelijk een maandagauto. Tijd om die lemon in te ruilen. Ik zit met de 535i op 73K, nog maar 2x binnen geweest.
                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

                              Zo is dat. Ik heb nog geen daily gehad die zo goed op de weg ligt dan de F10, MET rft. Uitlijning is een must bij dit soort issues.
                              Maar op deze ligt blijkbaar wel RFT.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                                Maar op deze ligt blijkbaar wel RFT.
                                Und? Op mijn F10 ook...
                                Garage moet uitmaken wat het probleem is, maar leasesletje kreeg geen info mee
                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                Comment

                                Working...
                                X