ZF raadt aan om de olie in de ZF8 automaat rond de 80.000km te spoelen, terwijl BMW dit ziet als een "sealed for life". Heeft er iemand ervaring met spoelen van een ZF8? Zijn er goede bedrijven in België die dit aanbieden?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Spoelen ZF8 automaat
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenGTA in den tijd heeft dat bij ZF zelf laten doen in Duitsland. Koste zoveel niet eigenlijk.
Naar zijn mening reed die wagen als nieuw.
- Afhankelijk van het transmissietype varieert de prijs tussen de € 450,00 – € 533,00 ex btw
- Spoelen: De meerprijs hiervan bedraagt € 73,55 ex btw.
Je kijkt hier, inclusief BTW, toch snel tegen de 700 euro aan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenIn u geval zou ik dat toch overwegen.
Filmpjes op YouTube van M135i's lijken een soortgelijk geluid te geven. Hoewel dat via een microfoon én het feit dat het benzines zijn, moeilijk te bepalen is.
Comment
-
In Nederland zou er een goede zitten.
Zal eens kijken hoe die noemt.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
- Likes 1
Comment
-
80K dat lijkt mij wel rap. 150K ja, maar niet bij zo weinig km.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten80K dat lijkt mij wel rap. 150K ja, maar niet bij zo weinig km.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk BerichtenZo een nieuwe ZF8 gaat richting 12.000 euro en meer zeker? Ik spendeer dan liever eens 500 euro om die vers te houden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door K2600 lijkt me wel duur...
Een collega heeft voor zijn Volvo-automaat in Nederland iets meer dan de helft betaald geloof ik.
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Ze rekenen al 180 euro voor de diagnose (ritje met auto). Zelfs al doen ze dan niets.
Comment
-
Onderhoudsmaniak zijnde (mijn M3 krijgt om de 3-4K verse olie) ga ik het even navragen bij mijn garagist. Dit weekend lukt wel niet, want die zit als mecanicien in Silverstone voor de 24h
Edit : ik had dit bij aankoop van mijn wagen al eens opgezocht
Toen was ik hier uitgekomen :
https://www.zf.com/belgium/nl_be/cor...ate/index.html
Waarom naar Nederland rijden of ergens anders als het hier kan?
Zij adviseren trouwens pas op 120K te spoelen bij normaal gebruik.
80K bij bovengemiddeld veel lange afstandritten, of het frequent trekken van lasten.
Wat ik sowieso niet doe.Last edited by order66; 10/03/2018, 08:57.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk BerichtenZou inderdaad eens horen bij Guy Declercq.
Is trouwens met die wagen naar Silverstone gereden.Last edited by order66; 10/03/2018, 09:08.“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJElektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JakkelIf it ain't broke don't fix it
Als ik in een kleine straat met huizen aan beide zijden rij en de ramen naar beneden doe, hoor ik van buiten enkel het dieselgeluid en sissen van de turbo. Het geluid hoor ik precies enken binnen.
Comment
Comment