Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spoelen ZF8 automaat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Spoelen ZF8 automaat

    ZF raadt aan om de olie in de ZF8 automaat rond de 80.000km te spoelen, terwijl BMW dit ziet als een "sealed for life". Heeft er iemand ervaring met spoelen van een ZF8? Zijn er goede bedrijven in België die dit aanbieden?

  • #2
    GTA in den tijd heeft dat bij ZF zelf laten doen in Duitsland. Koste zoveel niet eigenlijk.
    Naar zijn mening reed die wagen als nieuw.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
      GTA in den tijd heeft dat bij ZF zelf laten doen in Duitsland. Koste zoveel niet eigenlijk.
      Naar zijn mening reed die wagen als nieuw.
      Volgens ZF Nederland zijn de prijzen:

      - Afhankelijk van het transmissietype varieert de prijs tussen de € 450,00 – € 533,00 ex btw
      - Spoelen: De meerprijs hiervan bedraagt € 73,55 ex btw.

      Je kijkt hier, inclusief BTW, toch snel tegen de 700 euro aan.

      Comment


      • #4
        In u geval zou ik dat toch overwegen.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
          In u geval zou ik dat toch overwegen.
          Welja, met de koude wintermaanden merkte ik, bij héél zacht accelereren (een ei onder de gas) en na koude start, een soort whine geluid op. Als alles warm heeft, neemt dat sterk af en overheerst het motorgeluid. Ik dacht eerst dat het de turbo was, maar de BMW dealer heeft na diagnose gesteld dat de turbo perfect gezond is.

          Filmpjes op YouTube van M135i's lijken een soortgelijk geluid te geven. Hoewel dat via een microfoon én het feit dat het benzines zijn, moeilijk te bepalen is.

          Comment


          • #6
            In Nederland zou er een goede zitten.
            Zal eens kijken hoe die noemt.
            den borre


            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


            Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

            Comment


            • #7
              Hoe meet je trouwens het oliepeil in je automaat? Is dat niet elektronisch via een sensor? Of met een ouderwets peil? De auto zal dan zeker op een brug moeten?

              Comment


              • #8
                Bmw steekt er liever een nieuwe in als je problemen krijgt richting de 200k. Je moet die mensen ook iets gunnen natuurlijk.
                Als ik mij niet vergis vervangen ze nog iets ook bij dat spoelen.

                Comment


                • #9
                  Verse olie en nieuwe filters zal wel volstaan.
                  Z4 M40i

                  Comment


                  • #10
                    80K dat lijkt mij wel rap. 150K ja, maar niet bij zo weinig km.
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                    Comment


                    • #11
                      Zo een nieuwe ZF8 gaat richting 12.000 euro en meer zeker? Ik spendeer dan liever eens 500 euro om die vers te houden.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                        80K dat lijkt mij wel rap. 150K ja, maar niet bij zo weinig km.
                        Toch wel . Je doet dat best bij een 80d KM . Reken wel op een 600euro . Ben je van plan om er +200d km mee te rijden dan zou ik zeggen doen anders niet.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
                          Zo een nieuwe ZF8 gaat richting 12.000 euro en meer zeker? Ik spendeer dan liever eens 500 euro om die vers te houden.
                          12000€ ???

                          Comment


                          • #14
                            600 lijkt me wel duur...
                            Een collega heeft voor zijn Volvo-automaat in Nederland iets meer dan de helft betaald geloof ik.

                            Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk


                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door K2
                              600 lijkt me wel duur...
                              Een collega heeft voor zijn Volvo-automaat in Nederland iets meer dan de helft betaald geloof ik.

                              Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

                              Is de prijs bij ZF Nederland. Rond de 7-800 euro....

                              Ze rekenen al 180 euro voor de diagnose (ritje met auto). Zelfs al doen ze dan niets.

                              Comment


                              • #16
                                Onderhoudsmaniak zijnde (mijn M3 krijgt om de 3-4K verse olie) ga ik het even navragen bij mijn garagist. Dit weekend lukt wel niet, want die zit als mecanicien in Silverstone voor de 24h

                                Edit : ik had dit bij aankoop van mijn wagen al eens opgezocht
                                Toen was ik hier uitgekomen :

                                https://www.zf.com/belgium/nl_be/cor...ate/index.html

                                Waarom naar Nederland rijden of ergens anders als het hier kan?
                                Zij adviseren trouwens pas op 120K te spoelen bij normaal gebruik.
                                80K bij bovengemiddeld veel lange afstandritten, of het frequent trekken van lasten.
                                Wat ik sowieso niet doe.
                                Last edited by order66; 10/03/2018, 08:57.
                                “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                Comment


                                • #17
                                  Zou inderdaad eens horen bij Guy Declercq.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                                    Zou inderdaad eens horen bij Guy Declercq.
                                    Heeft quasi dezelfde daily als ik (N55) dus zal het wel weten
                                    Is trouwens met die wagen naar Silverstone gereden.
                                    Last edited by order66; 10/03/2018, 09:08.
                                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                    Comment


                                    • #19
                                      If it ain't broke don't fix it

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
                                        If it ain't broke don't fix it
                                        Klopt, maar ik meen een whine geluid te horen en het is niet de turbo. Beeld ik me dar nu in? Was dat altijd zo? Is dat niet normaal dat een 6 cilinder wat een turbine geluid maakt bij heel erg zacht accelereren?

                                        Als ik in een kleine straat met huizen aan beide zijden rij en de ramen naar beneden doe, hoor ik van buiten enkel het dieselgeluid en sissen van de turbo. Het geluid hoor ik precies enken binnen.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X