Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Spoelen ZF8 automaat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    If it ain't broke don't fix it
    Baat het niet, schaadt het niet.

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Intexor

      Klopt, maar ik meen een whine geluid te horen en het is niet de turbo. Beeld ik me dar nu in? Was dat altijd zo? Is dat niet normaal dat een 6 cilinder wat een turbine geluid maakt bij heel erg zacht accelereren?

      Als ik in een kleine straat met huizen aan beide zijden rij en de ramen naar beneden doe, hoor ik van buiten enkel het dieselgeluid en sissen van de turbo. Het geluid hoor ik precies enken binnen.
      Zal er een ritje mee doen en eens luisteren.
      den borre


      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


      Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten

        Klopt, maar ik meen een whine geluid te horen en het is niet de turbo. Beeld ik me dar nu in? Was dat altijd zo? Is dat niet normaal dat een 6 cilinder wat een turbine geluid maakt bij heel erg zacht accelereren?

        Als ik in een kleine straat met huizen aan beide zijden rij en de ramen naar beneden doe, hoor ik van buiten enkel het dieselgeluid en sissen van de turbo. Het geluid hoor ik precies enken binnen.
        En voel je een verschil in werking?




        Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten

        Baat het niet, schaadt het niet.
        Dat is ook waar.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
          En voel je een verschil in werking?






          Dat is ook waar.
          Neen de automaat schakelt perfect normaal en vertoont geen raar gedrag. Dat zou me zeker en vast opvallen.

          Vroeger reed ik altijd met muziek en de laatste maanden zo wat minder. Door de koude klinkt een motor altijd anders.

          Een ex haar moeder, van toen ik nog een prille twintiger was, reed met een E36 325tds en die klonk een en al turbine en amper diesel.

          De garage zegt dat alles “normaal” is. Maar ik ben heel gevoelig voor geluidjes en veranderingen. Misschien zou ik een goede testrijder zijn.

          Comment


          • #25


            Oorspronkelijk geplaatst door Intexor

            Maar ik ben heel gevoelig voor geluidjes en veranderingen. Misschien zou ik een goede testrijder zijn.
            Of een autist

            Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

            Comment


            • #26
              Oorspronkelijk geplaatst door Namaz



              Of een autist

              Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
              Iedereen in meer of mindere mate.

              Ik word wel geïrriteerd als plannen wijzigen. Dus ik zal er wel van hebben

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten

                Neen de automaat schakelt perfect normaal en vertoont geen raar gedrag. Dat zou me zeker en vast opvallen.

                Vroeger reed ik altijd met muziek en de laatste maanden zo wat minder. Door de koude klinkt een motor altijd anders.

                Een ex haar moeder, van toen ik nog een prille twintiger was, reed met een E36 325tds en die klonk een en al turbine en amper diesel.

                De garage zegt dat alles “normaal” is. Maar ik ben heel gevoelig voor geluidjes en veranderingen. Misschien zou ik een goede testrijder zijn.
                Dan zou ik er persoonlijk afblijven.

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                  600 lijkt me wel duur...
                  Een collega heeft voor zijn Volvo-automaat in Nederland iets meer dan de helft betaald geloof ik.

                  Een Volvo-automaat is een Japanse, Aisin Warner automaat met 5, 6 of 8 versnellingen. (idem BMW FWD)

                  Enkele hadden de Getrag 6 (Powershift) met dubbele droge koppeling, …

                  Alle tarieven van zowat alle merken op een rij...



                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten


                    Een Volvo-automaat is een Japanse, Aisin Warner automaat met 5, 6 of 8 versnellingen. (idem BMW FWD)

                    Enkele hadden de Getrag 6 (Powershift) met dubbele droge koppeling, …

                    Alle tarieven van zowat alle merken op een rij...


                    Nogmaals : wat is er dan mis met Neder-over Heembeek? Waarom naar Olland bollen als het daar ook kan?
                    In ieder geval interessant om de tarieven te hebben
                    “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                    Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                    Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                    Comment


                    • #30
                      Heb mijn vorige (E61) ook laten "onderhouden" bij ZF in Duitsland, rond de 100K km, de auto schakelde als nieuw nadien. Kostte iets van een 5
                      2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
                      2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
                      2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

                      2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
                      1999 Volvo V70 classic 2.5d
                      1967 Volvo 123 GT

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door 123GT
                        Heb mijn vorige (E61) ook laten "onderhouden" bij ZF in Duitsland, rond de 100K km, de auto schakelde als nieuw nadien. Kostte iets van een 5
                        Toch een merkbaar verschil?

                        Comment


                        • #32
                          Even naar een specialist gebeld. Om de automaat te testen: in Drive, linkervoet op rem en zachtjes gas geven tot 1.200 rpm. Indien het geluid zich nog voordoet , is het niet de automaat.

                          Heb dat gedaan en het geluid is er nog.

                          Dan naar een bmw garage gereden, die me werd aangeraden. Kerel heeft uitgebreid geluisterd en gekeken en merkt niets raar. De blow off valve van dit type turbo klinkt blijkbaar altijd zo. Als de auto warm wordt, is dat geluid trouwens ook weg.

                          Hij raadde me een software update aan. De auto heeft dit nog nooit gehad, ook niet bij de dealer. Is dat iets wat een verschil zou kunnen uitmaken?

                          Comment


                          • #33
                            ja.

                            Comment


                            • #34
                              Ik vermoed dat BMW die bak niet ververst/spoelt omdat dit competenties/opleiding/vaardigheid vereist die misschien niet bij elke werknemer van elke dealer aanwezig is. Eén vuilpartikeltje kan genoeg zijn om zo’n automaat te vernietigen, het oliepeil correct bepalen alleen al vergt al wat kennis en ervaring, spoelen bij verversen zeker. Ik begrijp ergens wel dat men er dan nog liever voor opteert om eraf te blijven.
                              Maar de bak eens verversen bij ZF in Neder-Over-Heembeek is zeer verstandig en absoluut aan te raden. Je hoeft dat waarschijnlijk ook gewoon maar één keer te doen en het is zeker mogelijk dat de levensduur van de automaat daardoor wordt verlengd.
                              2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                              Comment


                              • #35
                                Hierbij de verkregen info na contact met ZF NL:

                                Hierbij informeer ik u over een onderhouds-servicebeurt van de automatische transmissie van uw BMW 318d.
                                 
                                Een onderhouds- servicebeurt bestaat uit de volgende werkzaamheden :
                                •             Proefrit vooraf aan de servicebeurt
                                •             Verversen van de olie van de transmissie
                                •             Vervangen van het filter met geintegreerde carterpan
                                •             Vervangen van diversen klein materiaal (rubbers, dichtdelen, boutjes etc etc)
                                •             Demontage van hydraulische schakelunit (mechatronik) om oude olie te verwijderen
                                •             Evt wissen van storingen, resetten van adaptiewaarden (in geval van klachten)
                                •             Proefrit na de servicebeurt
                                 
                                Daarnaast zijn er een aantal dingen die u moet weten :
                                •             Slijtage in de transmissie wordt niet opgelost middels een Servicebeurt. Het kan dus zijn dat de transmissie slijtage/gebreken vertoont,  en dat een Servicebeurt niet helpt.
                                •             Wij kunnen niet van te voren vaststellen of de servicebeurt 100% gaat helpen bij klachten, immers, bij een servicebeurt kunnen wij niet “in” de transmissie kijken.
                                •             Wij kunnen een schatting maken, zonder verplichtingen / aansprakelijkheid.
                                •             Wij maken van te voren een proefrit met u om eventuele klachten waar te nemen en te bespreken.
                                •             Het is belangrijk dat u van te voren eventuele klachten aan ons opgeeft, zodat wij de ernst van de klacht kunnen inschatten, en u goed advies kunnen geven.
                                •             Mocht de Servicebeurt niet helpen, dan bent u nog steeds de kosten verschuldigd. 
                                 
                                In tegenstelling tot het besturingssysteem van een 5-gangs transmissie blijft de hydraulische schakelunit van een 6-gangs transmissie gesloten tijdens een onderhouds-servicebeurt.
                                Bij ernstige schakelklachten kunnen we in overleg de dempers en het tussenblad van de schakelunit vervangen.
                                Er komt geen nieuwe software in de transmissie na een oliewissel. Een software update kan alleen bij de BMW dealer worden uitgevoerd, de software wordt niet vrijgegeven door BMW.
                                 
                                Over het algemeen gaan onze klanten tevreden de deur uit, maar u moet wel realiseren dat een Servicebeurt geen wondermiddel is.
                                Het brengt meestal verbetering en is altijd zinnig om na enige tijd uit te voeren, maar garanties zijn er niet.
                                 
                                De kosten van een onderhouds-servicebeurt zijn € 555,00.
                                De kosten van een onderhouds-servicebeurt incl. oliespoeling zijn € 644,00.
                                 
                                Op verzoek kunnen wij ook de olie van het differentieel in de achteras verversen, de kosten hiervoor bedragen € 65,00.
                                 
                                Bovengenoemde prijzen zijn incl. BTW, arbeidsloon, originele ZF olie en onderdelen.
                                De genoemde prijzen zijn geldend voor 2018.
                                Betalingsconditie: contant / PIN bij aflevering.
                                 
                                De duur van de servicebeurt is ca 4 tot 5 uur.
                                U kunt tijdens de werkzaamheden genieten van een vers kopje koffie. In onze wachtruimte kunt u gebruik maken van WiFi.
                                 
                                Mocht u nog vragen hebben neemt u dan gerust contact met ons op.

                                Comment


                                • #36
                                  Ik heb mijn geartronic laten doen bij Powerflush in Nederland. Stonden toen net 90.000km op en heb 305 incl betaald. Was elke euro meer dan waard. De wagen rijdt echt als nieuw na de powerflush
                                  2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                                  2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                                  2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km


                                  2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                                  2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                                  2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                                    Ik heb mijn geartronic laten doen bij Powerflush in Nederland. Stonden toen net 90.000km op en heb 305 incl betaald. Was elke euro meer dan waard. De wagen rijdt echt als nieuw na de powerflush
                                    Ja, hoor dat dikwijls eigenlijk. Normaal is de bak levenslang onderhoudsvrij maar als je om de 80 a 100 k de olie vervangt zou die vele beter blijven rijden. Of ze hierdoor langer mee gaat, speelt minder een rol. Zonder onderhoud haalt dat ook makkelijk 250 a 300.000 km en 95 procent van de mensen heeft z'n wagen dan al lang verkocht. Hierover vind je minder info terug op het net. Maar wel dikwijls goede ervaringen na een oliewissel...

                                    Comment


                                    • #38
                                      Amai, wat een prijzen voor zo'n ZF... Alsof men er de duurste champagne in giet in plaats van olie.


                                      Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                                        Amai, wat een prijzen voor zo'n ZF... Alsof men er de duurste champagne in giet in plaats van olie.


                                        Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
                                        da denk ik ook steeds als ik de onderhoudstarieven (en de optielijsten) van de premium merken zie

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                                          Amai, wat een prijzen voor zo'n ZF... Alsof men er de duurste champagne in giet in plaats van olie.


                                          Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
                                          ATF olie + filter is inderdaad duur...

                                          Ook bij een Aisin W, TF-80SC (o.a. Volvo) is het aangewezen om de olie te vervangen bij zware belasting…stad, aanhangwagen, diesel motor (koppel omvormer slipt meer, om koppel uit te vlakken)

                                          First time changing transmission oil on my 2009 Volvo XC70 T6, it has 60,000km or 37,000miles.You need VIDA and DICE to complete this job properly. You can g...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X