Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Melding op het LCD scherm motortemperatuur te hoog stop

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Melding op het LCD scherm motortemperatuur te hoog stop


    Hallo,
    Het is nu reeds de derde keer dat mijn wagen binnen zit in de garage .
    Ik krijg steeds de melding op het LCD scherm motortempratuur te hoog stop en de auto wordt afgeremd. De temperatuurmeter maakt schokkende beweging als de fout woord aangegeven op het LCD scherm.

    Wanneer de wagen uitlezen wordt met de computer heeft deze aan temperatuusensor defect.
    Eerst was ik naar een garage gegaan die alle merken van auto’s doet. Deze had reeds de sensor vervangen. Maar problem was kort daarna terug.
    Nu ben ik bij een garage gegaan die Peugeot doet.
    Deze heeft ook de wagen uitgelezen en de computer gaf aan temperatuusensor defect.
    De garage heeft de temperatuusensor vervangen maar kort daarna (denk 1 week) terug hetzelfde probleem.

    Nu zit mijn wagen terug binnen voor de derde keer bij het uitlezen met de computer heeft deze terug aan temperatuusensor defect. Ze hebben met de wagen gereden met de computer aangesloten voor het uitlezen maar de temperature wordt niet te hoog van de motor en het water blijft op normale stand.
    Auto is reeds van dinsdag binnen en ze weten nog steeds niet wat is.
    Heeft iemand dit probleem ook al eens gehad , alle tips zijn welkom .


    Auto is een peugeot 207CC 1.6HDI van bj2009
    Last edited by tommy_077; 14/04/2018, 22:59.

  • #2
    Koop een OBD scanner die je aan uw gsm kan koppelen en dan altijd laten aanliggen en kijken naar bepaalde parameters (watertemperatuur/ thermostaat open closed)
    kan je kopen op amazon voor een 200euro en je hebt er 2 auto merken gratis bij.

    Zo deed ik het ook bij probleem met roetfilter, dat ding bleef soms doorlopen dan ffkes auto herstarten of motor draait in de soep...
    Polo 6n 1.4

    Comment


    • #3
      Lekker spammen !





      Hallo, Op de computerdashboard krijg ik soms de melding motortemperatuur te warm stop. Als ik naar de temperatuurmeter kijk dan staat de meter tussen 80 en 90 graden. Tijdens het rijden gaat de temperatuur tot bijna 90 en daalt dan naar bijna 80 graden. Wanneer ik de dop van het expansievat...


      Hallo, Op de computerdashboard krijg ik soms de melding motortemperatuur te warm stop en de rem wordt automatisch kort ingedrukt wanneer je boven de 90 km/ u rijdt. Bij een lage snelheid wordt de rem niet automatisch ingedrukt maar krijg ik alleen de melding motortemperatuur te warm stop...


      Hallo,
      Op het computerdashboard krijg ik soms de melding motortemperatuur te warm stop.
      Als ik naar de temperatuurmeter kijk dan


      Hallo, Op de computerdashboard krijg ik soms de melding motortemperatuur te warm stop en de rem wordt automatisch kort...


      Hallo, Op de computerdashboard krijg ik soms de melding motortemperatuur te warm stop. Als ik naar de temperatuurmeter...

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
        Lekker spammen !





        Hallo, Op de computerdashboard krijg ik soms de melding motortemperatuur te warm stop. Als ik naar de temperatuurmeter kijk dan staat de meter tussen 80 en 90 graden. Tijdens het rijden gaat de temperatuur tot bijna 90 en daalt dan naar bijna 80 graden. Wanneer ik de dop van het expansievat...


        Hallo, Op de computerdashboard krijg ik soms de melding motortemperatuur te warm stop en de rem wordt automatisch kort ingedrukt wanneer je boven de 90 km/ u rijdt. Bij een lage snelheid wordt de rem niet automatisch ingedrukt maar krijg ik alleen de melding motortemperatuur te warm stop...


        Hallo,
        Op het computerdashboard krijg ik soms de melding motortemperatuur te warm stop.
        Als ik naar de temperatuurmeter kijk dan


        Hallo, Op de computerdashboard krijg ik soms de melding motortemperatuur te warm stop en de rem wordt automatisch kort...


        https://www.problemcar.nl/nl/particu...hboard-me.html
        moest ik spammen dat zou ik er zeker geen tijd tussen laten.

        Het is meer uit noodzaak dat ik al die posts gedaan heb omdat reeds twee garages het ook niet weten, en een computer aansluiten en uitlezen dat kan iedereen. Maar het oplossen dat is iets anders.

        Packard denk nu gewoon even mee en stop met te zeggen dat ik aan spammen ben.

        Comment


        • #5
          Dus dit probleem sleept al bijna een jaar aan? Dan ligt het toch aan uw garage ze, mss eens overwegen om een andere peugeot dealer of een Peugeot specialist op te zoeken. Of hem inruilen voor nen andere.
          2012 Abarth 500 'esseesse'

          Comment


          • #6

            Denkt wel iets of wat na maar wel een geldwolf....
            Polo 6n 1.4

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
              http://www.vavotec.be
              Denkt wel iets of wat na maar wel een geldwolf....
              is zeker en optie als ze het niet kunnen oplossen. In afstand valt het nog mee.
              Vraagt hij dan onredelijke prijzen ?

              Comment


              • #8
                Gas op 't water geeft ook temperatuurschommelingen. Bij een juist geplaatste sensor is hij ook ontlucht waardoor alles ok is(lijkt). Na een tijdje heb je terug prijs.
                Is daar al op nagezien ?
                Een tijdje terug mocht je geen gewoon water bij de koelvloeistof bijvoegen , ook niet ietsjes om op peil te brengen. Geeft ook storingenDe 1 zegt het, een andere niet. Ga het dan maar zoeken.
                Last edited by wielscheel; 16/04/2018, 01:27.
                Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
                  Gas op 't water geeft ook temperatuurschommelingen. Bij een juist geplaatste sensor is hij ook ontlucht waardoor alles ok is(lijkt). Na een tijdje heb je terug prijs.
                  Is daar al op nagezien ?
                  Een tijdje terug mocht je geen gewoon water bij de koelvloeistof bijvoegen , ook niet ietsjes om op peil te brengen. Geeft ook storingenDe 1 zegt het, een andere niet. Ga het dan maar zoeken.
                  Ik ga wel van uit dat een grage de auto ontlucht heeft na steken van de sensor.
                  Gas op 't water geeft ook temperatuurschommelingen wat bedoel je daarmee ?
                  De wagen is een diesel en rijdt niet op gas.

                  Comment


                  • #10
                    Die sensor is simpelweg een weerstandje waarvan de weerstandswaarde wijzigt in functie van de temperatuur.
                    Via een spanningsdeling wordt dan een ( variabele ) spanning gestuurd naar de ecu.

                    Er zit een bepaalde traagheid op die weerstanden.
                    Een snel wisselende temperatuur zal dus niet ( op tijd ) kunnen gevolgd worden.
                    Of anders, bij een zeer snelle weergegeven temp.variatie kan de weerstand of sensor niet de oorzaak zijn.

                    Hetzelfde geldt voor de koelvloeistof, zeer snelle stijging of daling vd temperatuur is fysisch onmogelijk.
                    Laat staan schommelingen...

                    Ik vermoed dus hier een elektrisch probleem.
                    Bekabeling sensor naar ecu, kontakt bekabeling - ecu, kontakt bekabeling - sensor, vocht in connectors, vocht ecu, ...

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door tommy_077 Bekijk Berichten

                      is zeker en optie als ze het niet kunnen oplossen. In afstand valt het nog mee.
                      Vraagt hij dan onredelijke prijzen ?
                      Moest je de auto daar achterlaten zorg dat je alles op papier zet voordat je vertrekt.....(mij opbellen voordat je een stuk vervangt/ werkt tot €200 in uren als je het niet vind stop ermee etc)
                      Eigenlijk zou je dat bij elke garage moeten doen ze blok zetten voor ze u een tour lappen.
                      Polo 6n 1.4

                      Comment


                      • #12
                        Je kan eens voelen aan een watertube of die beenhard wordt bij draaiende warme motor.
                        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door tommy_077 Bekijk Berichten

                          Nu zit mijn wagen terug binnen voor de derde keer bij het uitlezen met de computer heeft deze terug aan temperatuusensor defect.
                          Dat een temperatuursensor zo vaak defect zou gaan zou wel heel erg toeval zijn.
                          Een tempsensor zijn weerstandswaarde daalt met stijgende temperatuur, dus als deze plots te warm aanduidt betekent dat de weerstandwaarde plots heel snel daalt, duid meer op een kortsluiting.
                          Op het moment dat bij het uitlezen er aangegeven wordt dat de sensor defect is zou men het volgende moeten doen :
                          sensor loskoppelen en weerstandswaarde op de draden meten. Volgens mij zit je met een kortsluiting in de draden.
                          Mocht het mijn auto zijn ik zou het volgende (nogal radicaal) doen : 2 draden aan de ecu afknippen en 2 nieuwe draden naar de sensor trekken.
                          Als het probleem dan blijft dat zou het de ecu moeten zijn die 'raar' doet

                          Comment

                          Working...
                          X