Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Opel movano problemen met achterdeuren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Opel movano problemen met achterdeuren

Sinds een paar weken meldt de boordcomputer dat de achterdeuren van mijn buske niet volledig gesloten worden.
    Nu worden deze deuren door een apart systeem autmatisch dichtgetrokken nadat de rolstoellift is opgeklapt.

De deuren zijn ook niet manueel te bedienen.
    Door een aantal ecu en sensor problemen in het verleden, wordt door een aantal mechanische aanpassingen die de garagist uitvoert het ecu gedeelte omzeilt.

Nu mijn vraag. Kan ik de sensor die bepaald of mijn deuren open of dicht zijn, zelf niet uitschakelen ? Zodat de computer geen valse meldingen blijft geven.

Ben het een beetje verschrikkelijk moe dat om de haverklap dat spel een foutmelding heeft. Als het ene probleem is opgelost, komt na een paar maand een ander probleem de kop op steken.
    En meestal wordt dan een stuk kabelke doorgesneden en vervangen.

Kan ik hier zelf de sensor of zo uitschakelen ?

grts

Zal op het werk eens horen wat eventueel mogelijk zou kunnen zijn. Werk bij een Opel dealer.
    Al vrees ik ervoor dat die sensor zomaar kan uitgeschakeld worden.
    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Dikwijls zit in het kofferslot een microswitch . Plastik nokje dat nogal gemakkelijk slijt en het slot moet dan vernieuwd worden . Brandt toevallig het binnenlicht ook ?
      Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Nee, dit is niet het geval

Comment

Working...
        X