Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mag ik mijn batterij afkoppelen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mag ik mijn batterij afkoppelen

Even een vraagje 'just in case'
    Ik heb nieuwe speakers gekocht maar hiervoor moet ik wat kleine aanpassingen doen aan de bedrading. Dus ik wil mijn batterij even afkoppelen.
    Maar nu hoor ik vaak zeggen dat je de batterij van moderne wagens niet zomaar meer mag losmaken, er zouden dan dingen gereset worden, etc. Maar ik heb geen idee of een Fiat 500 uit 2012 al onder 'moderne' wagens valt .
    Dus de vraag is simpel, mag/kan ik deze even afkoppelen zonder dat het problemen gaat geven?

Alvast bedankt.
    2012 Abarth 500 'esseesse'

Zal wel ok zijn. Kan zijn dat je een radiocode opnieuw moet invoeren.

Comment

Ook een Fiat 500 heeft een Canbus elektrische bedrading en valt dus onder de titel, Moderne auto….

Comment

Ja maar canbus en batterij afkoppelen is geen reden om van alles terug te moeten inlezen hee. Zoals David zegt, radiocode, in slechtste geval open dak en ruiten terug de eindpunten aanleren, gps instellen, klokje zetten,...

Comment

Radiocode 70€
          Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Radiocode heb ik hier liggen dus dat is geen probleem. Heb bij mijn Nemo ook een aantal keer de batterij afgekoppeld, toen sprong enkel in de bc alles terug op 0, maar dat maakt me niet uit. Maar omdat de Abarth wat meer elektronica aan boord heeft wou ik het toch zeker weten.
            Ik zal het morgen eens proberen.

Comment

Vandaag de speakers geïnstalleerd en dus de batterij losgekoppeld, bijna geen problemen gehad, zelfs geen radiocode moeten ingeven. Enkel de cv deed wat lastig, kreeg hem niet meer open met afstandsbediening (wel op slot) en de koffer ging ook niet meer open (niet met de afstandsbediening en ook niet met de hendel zelf), maar dat probleem heeft zichzelf na een paar minuten opgelost.
              Bedankt voor de reacties en dit topic mag dicht.

Comment

Working...
              X