Mededeling

Collapse
No announcement yet.

UV bescherming koplampen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• UV bescherming koplampen

Ik heb gisteren m'n koplampen laten reinigen aangezien deze dof waren geworden.
    Nu lees ik dat er een uv bescherming opgezet moet worden, wat niet gebeurd is in de garage.
    ik lees dat er een 2k uv bestendige lak overgespoten kan worden of een sealing wax.
    Wat is de beste manier om terug uv bescherming te voorzien op de koplampen ?
    Aangezien ik ook reactie vindt dat de lak zou afschilferen, weet niet of dit klopt .

Sealantje over zetten. En iedere drie maanden eens herdoen.
    Autofinesse Powerseal of Collinite Insulator Wax bijvoorbeeld.
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Bedankt voor je reactie.
      Dit kan op kunstoflampen zonder een grondlaag aan te brengen ?

Comment

Gewoon blanke lak op spuiten, zoals deze bv.

Colormatic 2K Blanke lak is een extreem krasvaste sneldrogende en UV-bestendige blanke lak,die 100% benzinebestendig is.

Afschilferen gebeurd enkels als het niet goed gespoten is. Je moet zorgen dat je tot in het kleinste hoekje komt, want als je nog maar het kleinste kantje vergeet/niet gespoten is, KAN het vanaf daar beginnen 'afbrokkelen'.
        2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Niet lang geleden weet ik nu ook wat kalkaanslag is van ons kuismadam. Die boent glas op met azijn. Daar zullen wel vervangers voor zijn, maar veel fake news.
          Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Koplampen zijn geen glas (meer), maar kunststof.
            Bij bepaalde merken/modellen wordt dat mat en vergeeld het. Kijk maar eens naar eerste generatie Yaris, sommige corsa’tjes, Zafira’s met wat jaren op de teller, Twingo’s en Megane’s van de tweede reeks...

Je kunt dat opschuren (nat, en steeds fijner gaan, tot korrel 3000), en daarna polijsten. Maar dan is je beschermlaagje tegen UV helemaal weg (al was dat voordien er ook niet meer waarschijnlijk, gezien de verkleuring).
            Je zet na de klus dan inderdaad beter een laagje blanke lak (die niet verkleurd), of af en toe een coucheke sealant erover ter bescherming, wil je niet dat je een jaar later mag herbeginnen.
            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Working...
            X