Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Directionele velgen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Directionele velgen?

Beste mensen,

Onlangs band kapot gereden op borduur. Twee nieuwe banden gekocht en laten monteren, dus nu zit ik met een band op overschot waar ik graag een velg had voor gekocht om te dienen als reserveband.

Als ik op autobandenmarkt.be 1'tje wil bestellen wordt er mij steeds gevraagd voor welke kant de velg is. Kan dit? Of geld dit enkel voor banden? En niet voor een velg.

Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users.

Waarschijnlijk een idiote vraag, het lijkt mij zeer bizar. Maar voor alle zekerheid vraag ik het liever nog eens aan de experts .

Alvast bedankt.

Voor een gewone stalen velg is dit niet van toepassing.
    Er zijn automerken waarvan de velgen gemerkt zijn met R en L mijn '84 Corvette heeft verschillende velgen R en L.
    Z4 M40i

Comment

voor sommige velgdesigns is de kant ook van belang

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
        voor sommige velgdesigns is de kant ook van belang
        Daarom staat er R en L in zoals ik vermeld hierboven.
        Z4 M40i

Comment

Voorbeeld hoe het niet moet.
          http://

Last edited by camaro 68 rs; 14/05/2018, 09:12.
          Z4 M40i

Comment

Ook verkeerd.

http://
            Z4 M40i

Comment

Alvast al bedankt voor de antwoorden mensen. Dus het gaat hier puur om het uitzicht? Als ik die velg aan de 'verkeerde' kant zou opdraaien gaan er zich geen technische problemen voordoen?

Comment

De foto van die Corvette zit het voorwiel juist, het moet fungeren als een soort schroef (turbine) om de remmen te koelen.
                Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                  De foto van die Corvette zit het voorwiel juist, het moet fungeren als een soort schroef (turbine) om de remmen te koelen.
                  Idd. Dat was ook de bedoeling bij de E34 M5 throwing star velgen, en nog meer bij de turbines. Die laatste kan je zien op onderstaande foto

“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Working...
                  X