Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vermogenverlies Mercedes A45 AMG

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vermogenverlies Mercedes A45 AMG

Hallo ik ben Sander en nieuw op dit forum.

Ik heb een Mercedes A45 AMG van 2014 en de auto verliest 40 pk aan vermogen.
    De auto heeft op een vermogens bank gestaan en daar zien we in de curve dat bij hoge rpm er schommelingen komen in de lijnen van de pk's en NM (altijd een kleine terug val)
    Nu is de auto al 3 maal bij mercedes geweest maar zij vinden dus helemaal niets de auto geeft ook geen foutmeldingen aan?
    Heeft er iemand 1 idee waar het aan kan liggen of zijn er nog mensen met een A45 die het zelfde probleem hebben?

Alvast bedankt
    Grtn Sander

Ik ken ook iemand.
    Die is er ook al verschillende keren voor binnen geweest zonder resultaat.
    Die had ook nog problemen met de versnellingsbak.
    den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oke weetje of er foutmeldingen en of lampjes zijn gaan branden bij hem ?
      Is zijn wagen ooit getund geweest of is alles standaard?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door swey Bekijk Berichten
        Is de uwe getuned?
        Z4 M40i

Comment

Tank je 98? Hoeveel kilometers heeft hij?
          Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
          Audi S3 '02 sold => topic
          Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
          Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

Hoe doet men dat bij garantie(tussen 4 muren), Even onderdelen wisselen met 'n auto die wel goed presteert. Men kan daar zoveel aan liggen uitlezen en nadenken tot men een paardenhoofd krijgt.
            Zo deed men dat vroeger ook al(weer een ander kaske, software, kabel) . 't Kan zijn dat het tegenwoordig niet meer gaat tov inlezen onderdelen. milieubescherming, online .
            Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Auto is niet getuned
              Ik tank altijd 98 aan de goede benzine pompen en heeft 45 000 km gelopen.
              misschien dat het nog aan de evap klep kan liggen?

Comment

bij hoge rpm
                ruikt naar ontsteking ...bobijnen ...bougies ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

ruikt naar ontsteking ...bobijnen ...bougies ?
                  edit : maar dan zou je een foutmelding moeten krijgen bij overslaan ontsteking ....niet 100% zeker
                  luchtfilter al eens vervangen geweest ?

Comment

Ben je al eens naar een andere vermogensbank geweest?
                    Hoe rijdt de wagen? Voel je effectief dat hij in de hogere regionen van zijn vermogen inhoudt of trekt hij in één vlotte lijn door tot aan de begrenzer?
                    2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                    2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

Er is geen enkele vermogensbank echt geijkt.
                      Er kan zo veel mis zijn, maar 40pk lijkt zowat op problemen met 1 van de 4 cilinders.
                      Compressie al,eens gemeten?

Comment

Vrees dat de oplossing van een Mercedesdealer zal moeten komen, wat wel een dure zaak zal worden als er geen coulance is. Mercedesdealer kan er verder mee gaan qua informatie en gegevens bij testen en die vergelijken met referentiewaarden die hun technische dienst voorop stelt.
                        Het enige wat ik zou durven is om hem toch te laten chippen en eens te kijken wat die dan doet.
                        Hoe kwam je erop uit dat er iets mis kon zijn ? Het vermogensverlies dat duidelijk is of andere zaken als je in hogere toeren gaat?

Comment

Die staat volledig standaard.
                          den borre

Int3x0r

Comment

auto wordt altijd bij mercedes onderhouden dus ik ga er van uit dat dit volgens plan verlooft luchtfilter wordt bij elk onderhoud vervangen.
                            Je voel op de weg evengoed dat de auto geen vermogen heeft trekt niet echt door (soms merk ik dat de druk weg valt hier of daar)
                            compressie is al na gemeten en deze stonden goed zoals het hoorde.
                            weet er iemand hoe de EVAP klep juist werkt? ik dacht dat deze ook bij op de vacuüm zit?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Die staat volledig standaard.
                              weet je wat er bij hem allemaal vervangen is?
                              kan ik bij mij ook eens kijken of dit nog in intake is.

Comment

weet je wat er bij hem allemaal vervangen is?
                                kan ik bij mij ook eens kijken of dit nog in intake is.
                                Neen niet echt.
                                Laatste keer dat ik er met hem over gepraat heb was vorige zomer.
                                Zo lang onthou ik niet meer.
                                Weet enkel nog het vermogensverlies, de moeilijk schakelende versnellingsbak en dat hij andere schade had van meer bij de dealer te staan dan bij hem.
                                den borre

Int3x0r

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

Neen niet echt.
                                  Laatste keer dat ik er met hem over gepraat heb was vorige zomer.
                                  Zo lang onthou ik niet meer.
                                  Weet enkel nog het vermogensverlies, de moeilijk schakelende versnellingsbak en dat hij andere schade had van meer bij de dealer te staan dan bij hem.
                                  oke geen probleem, de versnellingsbak is bij nog wel oke

Comment

Heb ik ook gehad met mijn vito, wel kompleet andere motor natuurlijk. Ze hebben lang gezocht, nooit echt kunnen oplossen, is zeker 15 keer binnen geweest. Na 72000km was de motor kapot. Zuiger was gescheurd. Nieuwe motor ingestoken en nooit geen problemen meer gehad dan.

Comment

Wat was uiteindelijk de oorzaak ?
                                      ik zit met hetzelfde probleem

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Piccolo Bekijk Berichten
                                        Wat was uiteindelijk de oorzaak ?
                                        ik zit met hetzelfde probleem
                                        Komt veel voor op forums, er wordt een vraag gesteld maar als het uiteindelijk opgelost is lijkt het alsof we niet mogen weten wat de oorzaak was.
                                        Z4 M40i

Comment

Working...
                                        X