Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Komt veel voor op forums, er wordt een vraag gesteld maar als het uiteindelijk opgelost is lijkt het alsof we niet mogen weten wat de oorzaak was.
Voor techniek ben je hier sowieso niet aan het juiste adres. het geringe aantal antwoorden in deze rubriek zegt genoeg. Als het is om te zagen over bedrijfswagens, fiscaliteit en EV's dan zijn ze daar in groten getale. Maar moet je iets technisch weten o wee
Voor techniek ben je hier sowieso niet aan het juiste adres. het geringe aantal antwoorden in deze rubriek zegt genoeg. Als het is om te zagen over bedrijfswagens, fiscaliteit en EV's dan zijn ze daar in groten getale. Maar moet je iets technisch weten o wee
Daar gaat het niet om, de vraagsteller zou het hier ook eens mogen uitleggen hoe het probleem met zijn auto uiteindelijk is opgelost.
Daar gaat het niet om, de vraagsteller zou het hier ook eens mogen uitleggen hoe het probleem met zijn auto uiteindelijk is opgelost.
100% akkoord. Jammer genoeg is het zo, als ze in de problemen zitten dat er direct een antwoord moet komen. Maar eens het opgelost is : geen interesse meer.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Bij onze W635 ging het stangetje die de schoepen rondom de turbo verstelt niet ver meer. 't Onderdrukdoosje was het niet of had de kracht niet(vervuiling).
Met wat kruipolie toch gangbaar gekregen en terug full power dan(is niet uit te lezen).
Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html
Voilà zoals beloofd mijn reactie er zou een sensor van de luchtinlaat temperatuur falen en zo foute waardes doorgeven , waarbij de wagen in een soort van beveiliging gaat en de full power niet kan worden aangesproken daardoor.
Ik leef op hoop ,nu testen.
Toch nog leuk nieuws in deze corona tijden.
Ik heb een Mercedes A45 AMG van 2014 en de auto verliest 40 pk aan vermogen.
De auto heeft op een vermogens bank gestaan en daar zien we in de curve dat bij hoge rpm er schommelingen komen in de lijnen van de pk's en NM (altijd een kleine terug val)
Nu is de auto al 3 maal bij mercedes geweest maar zij vinden dus helemaal niets de auto geeft ook geen foutmeldingen aan?
Heeft er iemand 1 idee waar het aan kan liggen of zijn er nog mensen met een A45 die het zelfde probleem hebben?
Alvast bedankt
Grtn Sander
ik doe een bod van 1500 euro, ik kom hem vandaag nog ophalen
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Voilà zoals beloofd mijn reactie er zou een sensor van de luchtinlaat temperatuur falen en zo foute waardes doorgeven , waarbij de wagen in een soort van beveiliging gaat en de full power niet kan worden aangesproken daardoor.
Ik leef op hoop ,nu testen.
Toch nog leuk nieuws in deze corona tijden.
klinkt niet echt geloofwaardig vind ik. Als dergelijke sensor defect is moet je een foutmelding krijgen. En als hij waardes buiten de normale spreiding geeft zou er een probleem met de mengselregeling moeten komen en ook een fout geven.
klinkt niet echt geloofwaardig vind ik. Als dergelijke sensor defect is moet je een foutmelding krijgen. En als hij waardes buiten de normale spreiding geeft zou er een probleem met de mengselregeling moeten komen en ook een fout geven.
One slow schakel maar terug, onze Vito heeft ook geen luchtmassameter(incl temp). Enkel een inlaatlucht temperatuursensor op de intercooler en een map sensor. En stand & snelheid intrappen gaspedaal, koelwatertemperatuur, druk en temp brandstof, snelheid, vitesse stand en toerental.
Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html
Zo belachelijk is dat niet.
Door de turbo warmt de inlaatlucht op, de intercooler moet dat tegen gaan, en als je op een testbank staat zonder dikke ventilator, dan werkt de intercooler niet.
Warme lucht betekent gewoon dat er minder lucht is, en dus minder zuurstof, en dan is het afgeleverde vermogen lager.
One slow schakel maar terug, onze Vito heeft ook geen luchtmassameter(incl temp). Enkel een inlaatlucht temperatuursensor op de intercooler en een map sensor. En stand & snelheid intrappen gaspedaal, koelwatertemperatuur, druk en temp brandstof, snelheid, vitesse stand en toerental.
ik heb ook nergens van een massameter gesproken. Wel van inlaattemperatuur. Ofwel heb je een luchtmassameter ofwel heb je tempsensor/mapsensor/krukassensor om de hoeveelheid lucht te berekenen idd.
Terugschakelen klinkt wel leuk :-)
Verveel je u zo hard ,dat je enkel belachelijke opmerkingen zoekt te schrijven ...
niveau ligt hoog...
het is geen belachlijke opmerking maar harde realiteit. Zoek eens op bij welke temperatuur je vermogen opgegeven wordt.
Kan zijn dat als je een test laat doen bij -10, je plots meer vermogen hebt. AMG met respiratoire aandoening happy =:-)
Comment