Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Olielek?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Olielek?

Sinds vorig jaar merk ik op dat er af en toe een druppel olie onder de auto ligt wanneer ik de garage uitrij. De eerste toen ik het vaststelde ben ik ermee langs de garage geweest, maar zeiden ze me dat er niets te zien was. Het motorblok staat in ieder geval droog, daar is dus niets van lek op te merken.

De druppel ligt steeds ter hoogte van het linkervoorwiel, maar iets meer naar het midden toe. De onderkant van de wagen laat op dat punt ook duidelijk zien dat er iets vettig lekt:

Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn? Iets wat met vet gesmeerd is en waar af en toe een druppel van valt of toch eerder iets van olie? Auto is nog in garantie en onderhoud is pas in september.

Oliespoor volgen tot het hoogste punt, daar is dan het lek.
    Z4 M40i

Comment

Je zou er eens kunnen aan ruiken, dan weet je al of het motorolie of versnellingsbakolie is. Het laatste stinkt merkelijk meer

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
        Oliespoor volgen tot het hoogste punt, daar is dan het lek.
        warme olie kruipt soms ook naar boven door rijwind. Al eens voorgehad met een loszittend oliedrukcontact. Gans het bovendeel van de motor stond 'nat'

Comment

Een diesel? -Oude pakkingen/oliekeerringen die hun veerkracht hebben verloren. Netjes maken en telkens checken waar het begint.
          't Kan dan zelfs iets volledig anders zijn(mazoutlek dat rubber opvreet).
          Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Nee, een anderhalf jaar oude benzine.

Comment

Rap terug naar de garage zou ik zeggen.
              Z4 M40i

Comment

Ja, ik heb een mailtje gestuurd. Zal pas dinsdag iets horen uiteraard, met het verlengd weekend.

Comment

zolang er een druppeltje olie ligt op de oprit als je vertrekt is er geen probleem.
                  als er geen druppels meer liggen heb je pas een probleem. dan is de olie op ....

Comment

Gelukkig nog in garantie dus.

Blijkbaar is er al een rubber die in de bodem zit aangetast, hopelijk is dat de enige.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                      zolang er een druppeltje olie ligt op de oprit als je vertrekt is er geen probleem.
                      als er geen druppels meer liggen heb je pas een probleem. dan is de olie op ....
                      Jij rijdt Amerikaans, zeker?
                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten

Jij rijdt Amerikaans, zeker?
                        yups, jij benz zekers ?

Comment

Straks al naar de garage. Benieuwd wat het zal geven...

Comment

Verdict is er: pomp versnellingsbak stuk. Ik moest de auto laten staan en heb een vervangwagen gekregen. Een onderdeel staat in ieder geval in backorder dus ik zal hem zeker twee of drie dagen moeten missen, maar dat maakt zoveel niet.

Morgen mag de mechelaar mee in de Fiat 500. Moeilijk gaat ook.

Comment

Pomp versnellingsbak??

Bedoeld u de hydraulische koppelingscilinder?
                              Last edited by camaro 68 rs; 23/05/2018, 07:52.
                              Z4 M40i

Comment

Gelukkig is dat nog een garantiegeval..

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8 met Tapatalk

Comment

Garantie inderdaad. Ik heb er nog maar 10k km op.

Geen idee wat ze precies bedoelen. Ze zeiden pomp versnellingsbak.

Comment

En inmiddels opgelost. Vandaag de auto opgehaald.

Comment

Ik zie een V40 Avatar,maar dit gaat niet om die Volvo neem ik aan?
                                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Volvo's lekken niet, zeker niet als ze Franse toptechnologie onder de kap hebben !

Comment

Working...
                                        X