Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstoffilter ( Merc Benz s205 c200d bluetec 2015 ) elk jaar vervangen ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Brandstoffilter ( Merc Benz s205 c200d bluetec 2015 ) elk jaar vervangen ?

Beste leden,

Ik kocht vorig jaar een MB c200d bluetec, aangezien de boordcomputer aangeeft een B3 onderhoud te doen volgende maand vroeg ik mij af wat ik best allemaal (laat) doe(n) ?
    Vroeger had ik een bmw 118d waarbij ik elk jaar de olie, filter, luchtfilter en interieurfilter vernieuwde en daarmee was de kous af. Nu vroeg ik een offerte bij de Mercedes garage en kwam ik uit op bijna 500 euro. Hun uitleg was "Mijnheer, wij vervangen ook de brandstoffilter die op zich al 120 euro kost" ...
    Nu zijn mijn vragen de volgende : Is het nodig voor mijn model van wagen om deze elk jaar (of elke 20k kilomters) te vervangen ? Zijn er forummers die een gelijkaardige auto hebben en dit zelf doen ? Als ik al m'n stukken op autodoc bestel kom ik aan 170 euro inclusief brandstoffilter.

Alvast bedankt !
    Jimmy

Brandstof filter moet bij elke diesel, zowat jaarlijks vervangen worden (max 2 jaar) (ter bescherming van de diesel injectiepomp = € 2000)

Het onderhoud is al slechts een klein detail (+/- 8%) van de totale kostprijs van elke auto, waarom dan nog besparen op een brandstof filtertje ?

Comment

Om te beginnen moet je brandstoffilter zeker niet elk jaar vervangen worden, je hebt nu gewoon ' pech ' dat deze er nu wel bij is.
      De auto geeft zelf aan met die code (B3 in dit geval) welke onderdelen er vervangen moeten worden. Kans is groot dat je volgend
      onderhoud gewoon een klein is met enkel olie en filter.
      Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
      Current:
      1987 Mercedes-Benz W124 200D
      1979 Mercedes-Benz W123 280E
      1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
      Ex:
      1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
      1976 Mercedes-Benz W123 250
      1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
      1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
      1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
      1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
      2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
      1980 Mercedes-Benz W123 280
      1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

Bij mij Citroën was de brandstoffilter om de 60.000 km.
        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Of je kan het onderhoud goedkoop in het zwart laten doe en achteraf komen klagen ( we hebben dit hier al meegemaakt)
          Als MB zegt dat het moet vervangen worden zal je je er moeten bij neerleggen, of een goedkoper merk kopen.
          Z4 M40i

Comment

Als je het kan, zeker zelf een onderhoud doen.
            Die wagen is toch uit garantie dus bij een dealer heb je dan in feite niks te zoeken.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
              Als je het kan, zeker zelf een onderhoud doen.
              Die wagen is toch uit garantie dus bij een dealer heb je dan in feite niks te zoeken.
              Heb onlangs gehoord, een collega met een ML 320 die altijd zelf zijn onderhoud en herstellingen doet in de mate van het mogelijke ,moest bij MB binnen voor een herstelling.
              Daar hebben ze een dringender mankement ontdekt die met de veiligheid te maken had.
              Hij vond het nog niet nodig dit te laten herstellen, Mb heeft gereageerd als hij dit niet laat herstellen dat ze die auto uitschrijven , mag dan bij geen enkele MB dealer meer binnen.
              Had dit nog nooit gehoord dat dit kon.
              Zijn er hier die dit kunnen bevestigen?
              Z4 M40i

Comment

Dat zou straf zijn, anderzijds is mijn ervaring met Mercedes dat ze van een leugen meer of minder niet vies zijn.

In u collega zijn geval al een goeie reden om niet meer te gaan.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

Heb onlangs gehoord, een collega met een ML 320 die altijd zelf zijn onderhoud en herstellingen doet in de mate van het mogelijke ,moest bij MB binnen voor een herstelling.
                  Daar hebben ze een dringender mankement ontdekt die met de veiligheid te maken had.
                  Hij vond het nog niet nodig dit te laten herstellen, Mb heeft gereageerd als hij dit niet laat herstellen dat ze die auto uitschrijven , mag dan bij geen enkele MB dealer meer binnen.
                  Had dit nog nooit gehoord dat dit kon.
                  Zijn er hier die dit kunnen bevestigen?
                  In alle eerlijkheid, het zou mij verbazen moest het niet zo zijn.
                  Veiligheid staat tegenwoordig in iedere top 5 opgelegde kpi's in productie en andere middens waar mens- machine- voertuigen betrokken zijn.

Wanneer de veiligheid niet kan gewaarborgd worden, wordt onmiddellijk afstand genomen van verantwoordelijkheid totdat veiligheidsrisico werd aangepakt.
                  Hier betekent uitschrijven 'afstand nemen van' zodat verantwoordelijkheid volledig wordt afgeschoven op eigenaar.
                  Aansprakelijkheid valt weg voor constructeur of leverancier.

Om hier ten gronde te kunnen oordelen, moet je wel nota nemen van aard veiligheidsprobleem en de veiligheidsklasse of -gradatie waaronder dit risico wordt ingeschaald.
                  Zomaar uw verantwoordelijkheid afschuiven kan natuurlijk ook niet, er moet een terechte reden zijn en aangetoond worden.

In dit geval allemaal niet duidelijk.
                  Last edited by taiko; 06/06/2018, 20:01.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                    Brandstof filter moet bij elke diesel, zowat jaarlijks vervangen worden (max 2 jaar) (ter bescherming van de diesel injectiepomp = € 2000)
                    Het onderhoud is al slechts een klein detail (+/- 8%) van de totale kostprijs van elke auto, waarom dan nog besparen op een brandstof filtertje ?
                    Nee ik geef jou 100% gelijk, liever een filter dan een dieselinjectie pomp. Dan heb ik geluk gehad, want bij m'n vorige wagen heb ik die (bij mijn weten) nooit laten vervangen... Uit onwetendheid.

Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
                    Om te beginnen moet je brandstoffilter zeker niet elk jaar vervangen worden, je hebt nu gewoon ' pech ' dat deze er nu wel bij is.
                    De auto geeft zelf aan met die code (B3 in dit geval) welke onderdelen er vervangen moeten worden. Kans is groot dat je volgend
                    onderhoud gewoon een klein is met enkel olie en filter.
                    Klopt inderdaad.

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                    Of je kan het onderhoud goedkoop in het zwart laten doe en achteraf komen klagen ( we hebben dit hier al meegemaakt)
                    Als MB zegt dat het moet vervangen worden zal je je er moeten bij neerleggen, of een goedkoper merk kopen.
                    Dat hij moet vervangen worden ben ik inmiddels mee akkoord, better safe than sorry. De 'in het zwart laten doen en daarna komen klagen' of 'koop iets goedkoper' opmerkingen vind ik nogal kort door de bocht... Als ze OEM stukken gebruiken en er een half uur werk aan hebben ( ruwe schatting ), dan mag ik toch wel stellen dat €250 ( of €500 per uur) wel goed doorgerekend is ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                      In alle eerlijkheid, het zou mij verbazen moest het niet zo zijn.
                      Veiligheid staat tegenwoordig in iedere top 5 opgelegde kpi's in productie en andere middens waar mens- machine- voertuigen betrokken zijn.

Wanneer de veiligheid niet kan gewaarborgd worden, wordt onmiddellijk afstand genomen van verantwoordelijkheid totdat veiligheidsrisico werd aangepakt.
                      Hier betekent uitschrijven 'afstand nemen van' zodat verantwoordelijkheid volledig wordt afgeschoven op eigenaar.
                      Aansprakelijkheid valt weg voor constructeur of leverancier.

Om hier ten gronde te kunnen oordelen, moet je wel nota nemen van aard veiligheidsprobleem en de veiligheidsklasse of -gradatie waaronder dit risico wordt ingeschaald.
                      Zomaar uw verantwoordelijkheid afschuiven kan natuurlijk ook niet, er moet een terechte reden zijn en aangetoond worden.

In dit geval allemaal niet duidelijk.
                      Zal wel wat uber duitse rechtlijnigheid in zitten.
                      Er zijn in duitsland wel al eigenaars van sjoemel autos gewaarschuwd die de update niet wouden doen.
                      Bij een periodieke controle kunnen ze daar nu afgekeurd worden omdat de auto niet voldoet aan de homologatie.

Ik kan me wel voorstellen dat bij een terugroepactie ivm remmen bv, en het echt gevaarlijk is, ze heel hard aandringen om het te laten doen. Mercedes blijft verantwoordelijk omdat ze de fout gemaakt hebben, en die willen ook niet op de frontpagine van de gzaet staan met een ongeval onwille van falende remmen.

Comment

Working...
                      X