Mededeling

Collapse
No announcement yet.

barst in voorruit, enorme prijsverschillen voor een nieuw exemplaar

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• barst in voorruit, enorme prijsverschillen voor een nieuw exemplaar

Lap, een steen(tje) tegen mijn ruit , barst van 6cm erin. Wel aan de passagiers zijde...dus ik kan nog even verder rijden.

Ondertussen heb ik eens het internet afgescheurd en vond ik verschillende firma's (ik ga ze bij naam niet noemen, velen gekend onder jullie) waar ik een online offerte kon aanvragen.
    En wat blijkt nu.....enorme prijsverschillen.

Bij de goedkoopste vragen ze 427euro incl btw, de duurste meer dan 850 euro! (mijn wagen heeft wel rijlaan assist, camera, regensensor, enz)
    Maar waar ligt het verschil, dat vraag ik me af..????

Ok, de goedkoopste gaat wel OEM producten gebruiken en als de duurste eerlijk is, de originele...maar zijn die goedkopere glas centers dan slecht of niet te betrouwen...hmmm

Helaas heb ik geen omnium meer, dus zal het uit eigen zak te betalen zijn.

graag jullie commentaar of ervaringen.

Wanneer je je omnium opzegt altijd vragen om de verzekering glasbreuk te behouden, bij de meeste kan dat en voor die paar euro's moet je dat echt niet laten.

Maar daar heb je nu natuurlijk niet veel aan.
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Het verschil zit in de marges van de hele keten.
      Het is een complete illusie om te denken dat duurder altijd beter is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
        Wanneer je je omnium opzegt altijd vragen om de verzekering glasbreuk te behouden, bij de meeste kan dat en voor die paar euro's moet je dat echt niet laten.

Maar daar heb je nu natuurlijk niet veel aan.
        ik ga toch maar eens voor alle zekerheid de verzekering bellen maar ik vrees ervoor....

Comment

Rond de 400 is zeker normaal. Wat zit er tegenwoordig in een voorruit, ontdooing, fm antenne, je sensor. Online ben je dus nog niet zeker van de prijs.
          Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Hebt ge opgegeven dat ge lane assist hebt en zo bij die goedkoopste? Want daar zit een groot verschil in.
            Carglas komt bv uw ruit ook thuis vervangen, maar als er allerlei cameraatjes achter de spiegel tegen de ruit zitten, dan kan dat niet. Dan moet ge naar een center gaan, en gaan ze de camera opnieuw moeten kalibreren. Lijkt een beetje op het uitlijnen van uw wielen. Zijn ze ff mee bezig en moet ook allemaal betaald worden.

Iets boven de €400 lijkt me eerder een prijs voor gewoon een raam zonder kalibreren en dergelijke.

Comment

Working...
            X