Volgens de officiële dealer zou de auto bij de volgende keuring afgekeurd worden door versleten rubbers. Linksachter rammelt de auto fel wanneer de ophanging zijn werk moet doen. Rechts achter is het nog niet zo erg. Ongeveer een maand lang dacht ik dat het de rubbers van de draagarmen/stabilisator stangen maar niets is minder waar. Vorige week de auto boven de smeerput geplaatst en zag dat het de 4 rubbers zijn van het subframe. Eigenlijk 3 want rechtachter is nog één rubber intact.
Zo zien de rubbers eruit (niet mijn auto): Geen idee of er speling is zoals in de video maar waarschijnlijk wel.
Begin augustus moet de auto naar de keuring en ik zou het kunnen riskeren en afwachten of de auto afgekeurd wordt of niet.
Dan is het de vraag of het nog de moeite is om de auto te repareren.
In juni 2012 is de motor, de koppeling, starter, dubbel massavliegwiel, velgen en de alternator vervangen, alles nieuw. Na 6 jaar is er ongeveer een 40.000km gereden met de nieuwe onderdelen.
Het is niet de bedoeling om te vragen of ik de auto laat herstellen.Dat is uiteindelijk mijn beslissing. Advies geven mag altijd.
Als ik de rubbers vervang zou ik zo veel mogelijk raad willen hoe dit te doen. Waarschijnlijk zal het meevallen mits het juiste materiaal. Ik heb enkel een klein hydraulische krik, steundinges om de auto te ondersteunen voor meer veiligheid, een smeerput en wat materiaal om vijzen los te maken.
Heb ik hiervoor niet een brug nodig? Zoja, zit ik in de problemen want ik heb geen brug.
Ook heb ik geen drukpers of zoiets om de rubbers te vervangen.
Is het voor een leek mogelijk om het zelf te doen? Bij de dealer gaat het teveel kosten waarschijnlijk aan werkuren. Ik zou de rubbers kunnen vervangen door MOOG parts. Goed materiaal?
Het is een Mondeo ST220 van 2002, dus in augustus 16 jaar oud met nog niet al te veel kilometers (135.600km). Gezien de kosten van 2012 heb ik de neiging om de rubbers te vervangen.
Vidoe of iemand die het zelf doet.
Zo zien de rubbers eruit (niet mijn auto): Geen idee of er speling is zoals in de video maar waarschijnlijk wel.
Begin augustus moet de auto naar de keuring en ik zou het kunnen riskeren en afwachten of de auto afgekeurd wordt of niet.
Dan is het de vraag of het nog de moeite is om de auto te repareren.
In juni 2012 is de motor, de koppeling, starter, dubbel massavliegwiel, velgen en de alternator vervangen, alles nieuw. Na 6 jaar is er ongeveer een 40.000km gereden met de nieuwe onderdelen.
Het is niet de bedoeling om te vragen of ik de auto laat herstellen.Dat is uiteindelijk mijn beslissing. Advies geven mag altijd.
Als ik de rubbers vervang zou ik zo veel mogelijk raad willen hoe dit te doen. Waarschijnlijk zal het meevallen mits het juiste materiaal. Ik heb enkel een klein hydraulische krik, steundinges om de auto te ondersteunen voor meer veiligheid, een smeerput en wat materiaal om vijzen los te maken.
Heb ik hiervoor niet een brug nodig? Zoja, zit ik in de problemen want ik heb geen brug.
Ook heb ik geen drukpers of zoiets om de rubbers te vervangen.
Is het voor een leek mogelijk om het zelf te doen? Bij de dealer gaat het teveel kosten waarschijnlijk aan werkuren. Ik zou de rubbers kunnen vervangen door MOOG parts. Goed materiaal?
Het is een Mondeo ST220 van 2002, dus in augustus 16 jaar oud met nog niet al te veel kilometers (135.600km). Gezien de kosten van 2012 heb ik de neiging om de rubbers te vervangen.
Vidoe of iemand die het zelf doet.
Comment