Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Skoda Superb startprobleem - startmotor heeft kuren

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Skoda Superb startprobleem - startmotor heeft kuren

Dit weekend gesleuteld aan een Skoda Superb van 2005 met de 1.9 tdi motor. Wagen kwam binnen met een startprobleem, namelijk het kleine tandwiel draait rond maar komt niet uit de startmotor en neemt het vliegwiel dus niet mee. Op een heel inconsistente manier start de wagen, soms bij poging 1, soms bij poging 5, soms bij poging 3.

Meteen denk je dan aan de solenoid want die verzorgt die actie. Dus startmotor eruit gehaald en op de bank getest, bij de test blijkt inderdaad het kleine tandwiel gewoon rond te draaien maar hij springt niet uit. Eerste wat we doen is contactpunten opkuisen en daarna voor de volledigheid de startmotor uit elkaar gehaald om alles wat op te kuisen.
    Ik doe de test opnieuw en de startmotor doet precies wat die moet doen.

Startmotor gaat terug de wagen in maar bij het omdraaien van de sleutel start de wagen niet. Wat blijkt; pas bij elke derde poging start de wagen. Dit heb ik 15 keer geprobeerd en TELKENS start de wagen elke derde keer.

Voorheen geen consistentie en nu wel. Wat zou in godsnaam nu hier de verklaring voor kunnen zijn??
    Last edited by McLarenboy; 09/07/2018, 22:05.

Dat ding niet meer gebruiken , de solenoïde durft soms halverwege stoppen of juist voor't einde. De contacten zijn verend zodat de starter vol vermogen gaat en je starterkrans opvreet .
    Bekijk ook je starterkrans 360° op defecte tanden of bramen.
    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Heb die van dicht goed bekeken, absoluut niets vreemds aan te zien. Anyway, ben geen pro - dat wist die man dus iemand anders zal het moeten uitzoeken maar bizar probleem waar ik toch door geïntrigeerd ben.

Comment

Working...
      X