Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mijn oldtimer is niet door de keuring omwille van te hoge emissie > 5. Is er iemand die een dubbele weber kan afstellen, liefst in de provincie Antwerpen ?
Dank je wel voor de info.
Mijn oldtimer is niet door de keuring omwille van te hoge emissie > 5. Is er iemand die een dubbele weber kan afstellen, liefst in de provincie Antwerpen ?
is die dan niet ingeschreven als oldtimer ? Daar hoort met toch geen uitlaatgasmeting te doen ? Tenzij er overdreven veel rook uitkomt (op zicht).
Is dit een valstroom of dwarsstroom carburator?
Foto?
Ik heb mijn auto recentelijk ingevoerd met een nieuwe APK zonder enige opmerking. Bij de keuring heb ik gemeld dat het voor een inschrijving als oldtimer was, maar mijn emissie werd toch getest. Roken doet hij niet.
Valstroom of dwarsstroomcarburator ken ik niet. Als ik een foto wil uploaden, zegt hij "invalid file". Nochthans is het een jpeg-bestand. Doe ik iets mis ?
Ik heb mijn auto recentelijk ingevoerd met een nieuwe APK zonder enige opmerking. Bij de keuring heb ik gemeld dat het voor een inschrijving als oldtimer was, maar mijn emissie werd toch getest. Roken doet hij niet.
Valstroom of dwarsstroomcarburator ken ik niet. Als ik een foto wil uploaden, zegt hij "invalid file". Nochthans is het een jpeg-bestand. Doe ik iets mis ?
Als een auto ingevoerd wordt met een apk recenter dan 2 maand mag men enkel een keuring op zicht doen, zonder meetaparatuur.
Dat is in ieder geval zo voor een auto die gewoon ingeschreven wordt.
Voor oldtimers doet men normaal gezien geen CO keuring, tenzij die regel recentelijk veranderd is met de nieuwe oldtimer-regeling ?
Bij een valstroom gaat de lucht er vertikaal door (vb bij V8 of boxermotoren), bij dwarsstroom gaat de lucht er horizontaal door (bij 4 in lijn)
Als een auto ingevoerd wordt met een apk recenter dan 2 maand mag men enkel een keuring op zicht doen, zonder meetaparatuur.
Dat is in ieder geval zo voor een auto die gewoon ingeschreven wordt.
Voor oldtimers doet men normaal gezien geen CO keuring, tenzij die regel recentelijk veranderd is met de nieuwe oldtimer-regeling ?
Bij een valstroom gaat de lucht er vertikaal door (vb bij V8 of boxermotoren), bij dwarsstroom gaat de lucht er horizontaal door (bij 4 in lijn)
Niet juist, motortype(bouw) heeft niets te maken met de keuze carburator.
Je kan zowel valstroom als dwarsstroom hebben op een 4 in lijn of V8.
Dit is een dubbele dwarsstroom Weber:
Om de uitstoot te verminderen de stelschroefjes (2) waar veertje over zit (kant motor) indraaien tot motor iets begint te haperen. http://
Comment