Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hulp afstellen dubbele webercarburator

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Hulp afstellen dubbele webercarburator

Mijn oldtimer is niet door de keuring omwille van te hoge emissie > 5. Is er iemand die een dubbele weber kan afstellen, liefst in de provincie Antwerpen ?
    Dank je wel voor de info.

Oorspronkelijk geplaatst door TDC Bekijk Berichten
    Mijn oldtimer is niet door de keuring omwille van te hoge emissie > 5. Is er iemand die een dubbele weber kan afstellen, liefst in de provincie Antwerpen ?
    is die dan niet ingeschreven als oldtimer ? Daar hoort met toch geen uitlaatgasmeting te doen ? Tenzij er overdreven veel rook uitkomt (op zicht).

Comment

Is dit een valstroom of dwarsstroom carburator?
      Foto?
      Z4 M40i

Comment

Ik heb mijn auto recentelijk ingevoerd met een nieuwe APK zonder enige opmerking. Bij de keuring heb ik gemeld dat het voor een inschrijving als oldtimer was, maar mijn emissie werd toch getest. Roken doet hij niet.
        Valstroom of dwarsstroomcarburator ken ik niet. Als ik een foto wil uploaden, zegt hij "invalid file". Nochthans is het een jpeg-bestand. Doe ik iets mis ?
        Last edited by ; 29/07/2018, 08:42.

Comment

Ik heb mijn auto recentelijk ingevoerd met een nieuwe APK zonder enige opmerking. Bij de keuring heb ik gemeld dat het voor een inschrijving als oldtimer was, maar mijn emissie werd toch getest. Roken doet hij niet.
          Valstroom of dwarsstroomcarburator ken ik niet. Als ik een foto wil uploaden, zegt hij "invalid file". Nochthans is het een jpeg-bestand. Doe ik iets mis ?
          Als een auto ingevoerd wordt met een apk recenter dan 2 maand mag men enkel een keuring op zicht doen, zonder meetaparatuur.
          Dat is in ieder geval zo voor een auto die gewoon ingeschreven wordt.
          Voor oldtimers doet men normaal gezien geen CO keuring, tenzij die regel recentelijk veranderd is met de nieuwe oldtimer-regeling ?
          Bij een valstroom gaat de lucht er vertikaal door (vb bij V8 of boxermotoren), bij dwarsstroom gaat de lucht er horizontaal door (bij 4 in lijn)

Comment

CO doen ze nu wel op oldtimers, hoort ook bij de nieuwe keuring rond oldtimers

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk

Comment

Ah OK, dan is het een dwarsstroom carburator

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

Als een auto ingevoerd wordt met een apk recenter dan 2 maand mag men enkel een keuring op zicht doen, zonder meetaparatuur.
                Dat is in ieder geval zo voor een auto die gewoon ingeschreven wordt.
                Voor oldtimers doet men normaal gezien geen CO keuring, tenzij die regel recentelijk veranderd is met de nieuwe oldtimer-regeling ?
                Bij een valstroom gaat de lucht er vertikaal door (vb bij V8 of boxermotoren), bij dwarsstroom gaat de lucht er horizontaal door (bij 4 in lijn)
                Niet juist, motortype(bouw) heeft niets te maken met de keuze carburator.
                Je kan zowel valstroom als dwarsstroom hebben op een 4 in lijn of V8.
                Z4 M40i

Comment

Dit is een dubbele dwarsstroom Weber:
                  Om de uitstoot te verminderen de stelschroefjes (2) waar veertje over zit (kant motor) indraaien tot motor iets begint te haperen.
                  http://
                  Last edited by camaro 68 rs; 29/07/2018, 11:47.
                  Z4 M40i

Comment

Dit is een dubbele valstroom weber:
                    Om uitstoot te verminderen de 2 vijsjes waar veertje over zit indraaien (onderaan)
                    http://
                    Last edited by camaro 68 rs; 29/07/2018, 11:45.
                    Z4 M40i

Comment

Als ik dat doe, dan gaat hij niet meer stationnair draaien, en dan geven ze daar weer een opmerking over

Comment

Comment

Heeft er iemand misschien een adres waar ik (snel) terecht kan ?

Comment

Oh, zalig die dubbele Webers.
                            Zo direct ook geen adresje.

Welke oldtimer is het? Talbot Samba? Peugeot 205 rally?

Comment

Lotus Super 7 S4 van 1972

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

Niet juist, motortype(bouw) heeft niets te maken met de keuze carburator.
                                Je kan zowel valstroom als dwarsstroom hebben op een 4 in lijn of V8.
                                dat weet ik maar meestal is het zo, was om een beter idee te geven

Comment

deze mens kent Lotus goed maar is wel een eindje uit te buurt

Comment

Als ik dat doe, dan gaat hij niet meer stationnair draaien, en dan geven ze daar weer een opmerking over
                                    voorontsteking wat verhogen ?

Comment

Ik heb er geen verstand van

Comment

Working...
                                      X