Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw 118i Urban 2012 problemen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bmw 118i Urban 2012 problemen

Na reeds (dure) problemen gehad te hebben met de koeling(een lek) van de motor in het algemeen, komt nu de koeling van de turbo in het gedrang of ze maken het me toch wijs. Nog eens 400 lappen.. De computer gaf aan dat 'motoraandrijving' moest gecontroleerd worden en er was geratel te horen in lage toeren.
    Het eerste probleem was eigenlijk geweten door Bmw, maar niet teruggeroepen en ook niet in tussengekomen. Iemand ervaring met de turbo? Mijn wagen heeft slechts 67000 kilometers op de teller.. Eerdere problemen zouden eigenlijk in garantie moeten vallen, maar door te weinig kilometers te doen komen de problemen te laat aan het licht en betaal ik het uit eigen zak.

67000 Km korte afstanden zijn schadeijker voor de motor dan 120000 autostrade Kilometers.
    BMW 428i xDrive Gran Coupé

Comment

Tja, net daarom kocht ik mij ook een benzine en geen diesel..

Comment

Tja, de wagen is uit garantie dus ik denk dat ge sowieso alles zelf zult mogen ophoesten. Wel vreemd dat ze die eerste terugroepactie niet uitgevoerd hebben want dat zijn ze verplicht te doen.

Comment

Verplicht wel, maar daar hadden ze geen oren naar.. Zelfs gemaild met hoofdzetel en zo. Had geen zin. Soit, dus zal het nu wel 'gewone' slijtage zijn zeker. Misschien eens bij een ander gaan luisteren..

Comment

Kan er helaas van meespreken.

Comment

De N13 motor (samen met PSA ontwikkeld) is niet de meest betrouwbare motor ooit. Maar ook niet de slechtste, 400 lappen valt nog mee uiteindelijk, wees blij als het daarmee opgelost is en ge hopelijk nog een tijd verder kunt. De tijd dat dure duitse auto's 15-20 jaar meegingen zonder problemen, ligt al lang achter ons.

Comment

wat was he eerste probleem met de koeling dan?
                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Verlies van (veel) koelvloeistof ergens op moeilijk bereikbare plaats. Ik heb liters water moeten bij doen. Ze toonden me achteraf een soort 'afvoerstuk' of 'overloop' dat slecht gemaakt zou geweest zijn(en dat was een bekend probleem blijkbaar). Ik denk dat het 1 het gevolg is van het ander maar ken er niet genoeg van.. Toen dacht ik ook al dat er vermogensverlies was, maar dacht ook dat het maar tussen mijn twee oren zat. Geen verlies tussen mijn oren nee..

Comment

De gekende waterflens, zit op de cilinderkop net boven de versnellingsbak

Comment

Working...
                    X