Mededeling

Collapse
No announcement yet.

fiat ducato type 244 vervangen rubbers stabilisatorstang advies gevraagd

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • fiat ducato type 244 vervangen rubbers stabilisatorstang advies gevraagd

    1 Minuut Geleden
    hallo iedereen,

    ik ben nieuw hier maar ik heb hulp nodig dus ik geef het hier een poging.

    Ik ben bezig met het vervangen van de draagarmen en de rubbers en de tussen asjes links en rechts van de stabilisatorstang .
    Maar gezien ik heel weinig afstel gegevens of workshop manuals vind voor mijn type 244 fiat ducato blijken sommige toch moeilijker te verlopen dan verwacht.
    De beugels v/d 2 rubbers van de grote stabilisatorstang krijg ik niet uit elkaar om de rubbers te vervangen (de beugels zijn tegen het subframe bevestigd).
    Na halve dag werk te verliezen en lang te zoeken , heb ik gelezen dat fiat deze stabilisatorstang standaard volledig vernieuwd , wat verklaart waarom dat ik de beugels dus niet uit elkaar kon timmeren en ik ben gewend dat deze beugels meestal direct los komen bij andere wagens.
    Aangezien ze overal de rubbers verkopen maar nergens beugels om de rubbers mee rond te stang te klemmen tegen het subframe, vraag ik me af waar ik geschikte beugels kan vinden en of ik dus de oude beugels er gewoon kan afslijpen alvorens de nieuwe rubbers en beugels te monteren.

    Of ben ik echt verplicht om de dure oplossing te nemen zijnde de volledige stang te vernieuwen met rubbers er reeds op ?

    en kan er me misschien iemand helpen met een lijst van de aantrekmomenten van voornamelijk de wielophanging , spoorstang, fuseepen, draagarm en stabilisatorstang met tussen asjes.

    alvast hartelijk bedankt mvg benjamin

  • #2
    Een foto van wat je niet uit elkaar krijgt zou handig zijn.
    Z4 M40i

    Comment


    • #3
      eens zoeken op een fiat forum (anti roll bar, sway, ...) of misschien peugeot forum (is boxer niet hetzelfde)?

      https://triscan.dk/en/news/super-sma...-anti-roll-bar

      Comment


      • #4
        Goeie tip One slow. In de tijd bij Peugeot moesten wij wel steeds de dikte van sway bar meten, via 't chassis nr was soms nog verkeerd besteld.
        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

        Comment


        • #5
          hallo beste members,

          bedankt voor uw reacties ik zal in het vervolg er aan denken een foto mee te posten ,

          ik heb ze ondertussen reeds los gekregen , maar zat wel degelijk met bus in een gat geperst dus met hamer en beitel en een bankschroef heeft de klus geklaard , ik heb de zelfde torsiebar gebruikt en heb de beugels kunnen recupereren door de opstaande rand van de bussen op de beugel weg te slijpen

          ik heb wel de indruk dat na montage de torsiebar een kleine 2 mm te veel naar linkerkant zit waardoor de torsiebarlink rechts beetje scheef lijkt ten opzichte van het gat v/d draagarm , is dit erg ?? En moet ik dus alles terug los zetten en de torsiebar 2 mm verduwen naar rechter zijde v/d wagen ?

          er is in het algemeen heel weinig te vinden van fiat ducato type 244, ook geen workshop manuals die ik vind en zoek het laatste jaar het internet geregeld af .

          mvg benjamin

          Comment


          • #6
            Slijpen aan een torsiebar is echt wel een heel goed idee.
            Als ze dat merken op,de technische controle is dat direct rode kaart.
            Misschien is er een reden waarom Fiat die alleen in zijn geheel verkoopt.

            Comment


            • #7
              dan zouden ze ze al uit elkaar moeten halen om het te zien aangezien de bussen in het gat getrokken worden van de onderste helft bij het aanspannen v/d bouten , tip van een garagist dus geloof me dat word wel vaker gedaan .
              toch bedankt voor de reacties.

              Trouwens dit terzijde om in te pikken op wat je zei , wat vroeger wel kon voor auto's kan nu nog steeds bij vrachtwagens, daar reviseren ze alles van onderdelen . Het draait allemaal om geld en de gewone mens is er steeds de dupe van , de keuring is grotendeels een geld kwestie want mij maak je niet wijs dat iemand afkeuren omdat er 1 lampje niet brand van de nummerplaatverlichting ook maar iets te maken heeft met veiligheid , om maar een voorbeeld te geven van iets dat ik onlangs zelf heb meegemaakt . ofdat je niet in het zak gezet kan worden omdat je een auto koopt met keuring voor verkoop en car pass , best grappig ze schrijven de gebreken op die ze zien maar uiteindelijk moet de nieuwe koper ze herstellen tegen het jaar erna , het zou beter zijn dat er op die manier wat controle is en dat een verkoper een voertuig moet verkopen die in een goede staat is zonder slijtage op de draagarm rubbers bv. heb bijna geen km's gedaan en dus zijn mijn draag armrubbers ook niet veel meer versleten dan toen ik ze heb aangekocht en toch doen ze moeilijk . Dus conclusie de verkoper van een 2dehands wagen word gekeurd voor verkoop zonder dat hij word afgekeurd , maar voor dezelfde speling word ik de koper het jaar erop wel afgekeurd . Wat ben je dan met de keuring voor verkoop of je carpass ?
              geldklopperij vind ik het .

              dus ik ben zeer blij dat ik men plan trek in het leven en dat ik het zelf heb gedaan voor 2 x 8 euro ipv 400 euro .

              vriendelijke groeten benjamin

              Comment


              • #8
                Een carpass met gebreken, tja - je moet dan gebruiken in uw voordeel bij de onderhandelingen. Als de carpass er is als je de wagen komt bekijken dan is het eenvoudig, is de carpass er niet dan moet je daar maar rekening mee houden en onderling zaken vastleggen (die zijn niet officieel maar je moet je indekken met het bewijs van voorschot).
                En ten laatste; mensen die hier geen rekening mee houden weten dan tenminste wat de aandachtspunten zijn. Carpass is zeker geen geldklopperij - gewone keuring daarentegen DAT is pure geldklopperij.

                Comment

                Working...
                X