Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Motor in noodloop

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Motor in noodloop

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier en ken niet veel van sleutelen aan auto's, hoewel ik de laatste tijd onder begeleiding wel wat sleutel aan mijn eigen wagen.
    Ik heb pas een tweedehands autootje gekocht. Het gaat om een renault clio community serie drie-deurs met het bouwjaar 2003.
    Deze was volledig in orde voor verkoop en gekeurd. Er was 1 opmerking. De afdichtingsrubber voor het stuurhuis aan de linkse kant was een beschadigd.
    Nu merkte ik dat bij het rijden op de snelweg of een bocht naar rechts wat hard te nemen, dat de auto zeer lichtjes trilde, ik hoorde dit ook. Ik ben dan met iemand die ik ken die veel van auto's kent ernaar gaan kijken. Bleek het de ophanging links voor te zijn die echt wel versleten was (hadden ze blijkbaar niet gemerkt op de keuring). Maar goed, nieuw ophaningsgewricht besteld, een nieuwe afdichtingsrubber voor het stuurhuis en deze vervangen. Ineens ook de banden opnieuw uitgebalanceerd. En alles in orde. Hij rijdt weer als nieuw.
    Zo ver alles goed. Maar nu had ik de week eerder gemerkt dat de besturing voor de elektrische buitenspiegels niet werkte. Dus de module open gemaakt. Bleek alles ooit een serieuze kortsluiting gehad te hebben. Het aansluitpunt op de bedieningsconsole was echt helemaal weg gebrandt. De vorige eigenaars moeten dat geweten hebben, want de fishe die aan de kabels behoort te zitten was afgeknipt. En aan de schade te zien moet dat hard gerookt en gestonken hebben. Maar goed, een nieuwe 7 pins console besteld het bedradingsschema er bij gehaald en beginnen met uitmeten. Alle kabels waren in orde. Dus beginnen strippen en bij gebrek aan een fishe, ze rechtsreeks op de pinnen beginnen solderen. Goed nieuws, de buitenspiegels werken weer volledig naar behoren. Minder goed nieuws, de twee voorste ramen worden elektrisch bediend. Links werkt nog perfect. Rechts doet niets meer (geen stroom meer naar de relais, want die hoor ik niet meer). Er moet dus iets zijn mis gegaan, hoewel het aparte zekeringen zijn volgens het bedradingsschema en de bekabeling ook apart toe lijkt te komen. Bijkomend ging de motor zo'n 50km later in noodloop en die melding is niet meer weg gegaan. Ik ga zometeen de zekeringen van de buitenspiegels eens uit trekken en kijken wat dat doet. Maar als iemand nog een idee heeft, altijd welkom. En als alles terug normaal werkt na het trekken van die zekering, waar kan dan het probleem liggen?
    alvast bedankt voor de hulp.

Update:
    Ik heb de betreffende zekeringen van de buitenspiegels getrokken. Maar het rechtse elektrische raam krijgt ook dan geen stroom (linkse raam nog wel). Ook blijft de motor in noodloop staan. Maar ik verwacht dat na alles is opgelost, dat dat mss nog wel effe zo blijft. Iemand ideeën en tips waar ik het best ga zoeken nu? En kan ik met een goedkoop uitleesapparaat de foutmelding uitlezen?

Comment

voor de noodloop, eventueel eens uitlezen met een obd scannertje ?
      Een OBD Scanner zoekt snel en makkelijk naar een storing in uw auto. Kijk snel in onze webshop naar ons aanbod scanners voor de scherpste prijs!

Comment

Ik heb hem laten uitlezen bij een akc bij mij in de buurt. Volgende foutmeldingen kwamen er uit:
        Df 145 > LED circuit deurvergrendeling, kortsluiting naar massa.
        En Df014 > magneetklep tankontluchting open circuit.
        Na het wissen van de fouten heb ik geen waarschuwingslampje meer. Maar het rechtse raam heeft nog steeds geen stroom.
        1 van de dagen maar eens tijd maken om de binnenbekleding van het rechtse deurpaneel diter te halen en te kijken of ik meer kan vinden.
        ​​​​​​

Comment

Working...
        X