Al een aantal jaren in bezit van een Mazda MX-5 NA (bj. 1991).
Tijdens de vakantiemaanden toch wel wat km's afgelegd en stel recent vast dat het koppelingspedaal pas na induwen van 1/3 "pakt", maw reageert een beetje sponsachtig.
Had eerder dit jaar de koppelingsvloeistof moeten bijvullen (en ontluchten) omdat ie net onder het minimum terecht was gekomen.
Ook nu is het niveau een beetje gezakt.
Kan niet onmiddellijk een lek ontdekken maar zal vermoedelijk wel ergens verlies zijn.
Hoe kan ik bepalen of het te maken heeft met hetzij de slave/mastercylinder, hetzij met de koppelingsplaat en drukgroep?
Eerst eventueel de 2 cylinders vervangen vooraleer hem binnen te doen in de garage voor koppelingsplaat en drukgroep?
Tijdens de vakantiemaanden toch wel wat km's afgelegd en stel recent vast dat het koppelingspedaal pas na induwen van 1/3 "pakt", maw reageert een beetje sponsachtig.
Had eerder dit jaar de koppelingsvloeistof moeten bijvullen (en ontluchten) omdat ie net onder het minimum terecht was gekomen.
Ook nu is het niveau een beetje gezakt.
Kan niet onmiddellijk een lek ontdekken maar zal vermoedelijk wel ergens verlies zijn.
Hoe kan ik bepalen of het te maken heeft met hetzij de slave/mastercylinder, hetzij met de koppelingsplaat en drukgroep?
Eerst eventueel de 2 cylinders vervangen vooraleer hem binnen te doen in de garage voor koppelingsplaat en drukgroep?