Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bijleren techniek (oude) auto's: Opleidingen, gewoon zelf doen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bijleren techniek (oude) auto's: Opleidingen, gewoon zelf doen?

Hey!

Ik zou mezelf graag beetje verdiepen in oude auto's. Ik ben eigenlijk wel al heel mijn leven geïnteresseerd in auto's, maar van de techniek weet ik eigenlijk weinig af. En nu ik wat meer in de mogelijkheid begin te komen om zelf een oldtimer te bezitten zou ik daar graag verandering in brengen. Ik weet niet 100% hoe ik daaraan zou beginnen, en ik dacht 'k zal het hier eens vragen Ik was een beetje aan het kijken naar opleidingen. Lijkt me we interessant om een avondje in de week, of dagje in het weekend van ervaren mensen wat te weten te komen als basis. is zo'n avondschool/volwassenenonderwijs cursus/opleiding de moeite volgens jullie?

Zelf had ik al een gekeken naar deze opleidingen:
    Duits leren spreken met de verschillende modules van de opleiding Duits van CVO Pro is 100% zeker een meerwaarde. Bekijk de modules op onze website.

Zit daar een tussen waar iemand (positieve) ervaring met heeft?

Of denken de meesten dat zo'n opleiding de moeite niet waard is? Aangezien ik zelf eigenlijk nog geen ervaring heb, lijkt het mij misschien verstandiger om die zo op te doen dan om al direct het op mijn eentje te doen en in de fout te gaan? Het zou gaan om een mini uit begin de jaren '90 die in redelijke staat is van een familielid. (banden volledig kapot en al 10 jaar niet gedraaid, maar wel roestvrij)

Groetjes, en alvast bedank!

Weet niet of je je thuis voelt op fora en youtube maar vandaag is de kans heel groot dat je bepaalde dingen van een specifiek merk en type makkelijk kan vinden. Ik ben ook altijd gek geweest van wagens en techniek en ik doe het niet professioneel. Alles op autodidactische weg gedaan en vandaag is het veel eenvoudiger geworden om degelijke informatie te vinden. Je zou verbaasd zijn wat je allemaal kan vinden met de juiste (engelse) zoektermen in te geven in youtube. Veelal leggen mensen het uit zoals ze zouden doen op een cursus. En gaande van deze videos leer je wel ondertussen heel wat algemene zaken.
    Als ik 18 was kon ik alleen maar olie en bougies verwisselen, vandaag aan 35 ben ik nu volop bezig met het inbouwen van een Amerikaanse V8 in een japanse wagen.

Comment

ja klopt, als je op een forum van een bepaald merk of zelfs type wagen gaat zoeken dan zijn er heel veel mensen die je zullen verderhelpen,
      vind nederlandse sites op dat gebied zeer goed en ook veel franse (moet je wel frans spreken want de gemiddelde fransman lijkt het nog steeds niet door te hebben dat engels belangrijk kan zijn) ook in de UK veel topsites. Ook naar tuning toe, omdat het daar toegelaten is en ze meer ervaring (en kennis) hebben.
      Of een goede werkplaatshandleiding zoeken en iemand die je kan helpen als het niet meer lukt.

Comment

Ok, bedankt voor de antwoorden!

Zal eens rondneuzen op het internet naar interessante filmpjes en documenten. En merk specifieke websites.
        Frans is misschien wel een heikel punt, maar engel moet wel lukken.

Groetjes,

Comment

Ga toch maar wat avondschool, een goede basis ipv de zoveelste . Daar begin je bij het begin ipv te vlugge conclusies te maken en steeds maar 'jij vertrouwt mij niet zeker'?
          Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
            Ga toch maar wat avondschool, een goede basis ipv de zoveelste . Daar begin je bij het begin ipv te vlugge conclusies te maken en steeds maar 'jij vertrouwt mij niet zeker'?
            Adviseer je dan beginnen met avondschool Nederlands ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

Adviseer je dan beginnen met avondschool Nederlands ?
              zo te zien mag jij avondschool 'Visagist' volgen want als je dat allemaal door iemand anders laat rechttrekken ben je een fortuin kwijt

Comment

Working...
              X