Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Piepende trommelrem 3 garagisten geweest nog steeds niks opgelost

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Piepende trommelrem 3 garagisten geweest nog steeds niks opgelost

Hallo

Ik heb kort geleden mijn remschoenen achter vervangen (niet de hele set enkel de schoentjes) van het merk brembo, andere onderdelen zijn van Bosch. Ik had dit gedaan omdat ik piepgeluiden kreeg binnen de trommelremmen.

1. vriend heeft de remschoenen vervangen, ingesmeerd en een beetje schoongemaakt. Probleem niet opgelost nog steeds piepgeluid.

2. Naar een garagist geweest, is een goede kennis van mij. Hij heeft het bekeken, hij heeft gezegd dat hij de remmen en de onderdelen goed heeft geschuurd en schoon heeft gemaakt en zei dat het probleem normaal verholpen is, als het niet zo was moest ik terugkomen en de remklauwen(ik weet niet of er achter remklauwen zijn) laten schoonmaken. Probleem nog steeds niet opgelost, zelfde klachten maar wel wat minder dan eerder.

3. Ik dacht nu ga ik naar een opel garage, ze hebben de remmen opengedaan, ze zeiden dat alles zeer goed is behalve dat er te weinig gesmeerd is en daardoor is er een aanraking van staal tegen staal. Ze hebben het extra ingesmeerd, eerste dagen viel het mee klachten werden minder.

4. Auto5 wou nog niet eens kijken omdat ze zeiden dat ze het nooit zouden kunnen achterhalen bij trommels

Nu zijn we een week verder en beginnen de achterremmen weer enorm te piepen, soms als ik lichtjes druk piept het totdat ik volledig stil sta en soms als ik harder duw piept het een seconde en gaat het weg. Het komt zeker van achter, voor werkt perfect. Het is niet zomaar een piep maar een enorme.

Wat denken jullie? Kans op montagefout is miniem aangezien het door 2 garagisten werden gecontroleerd...

Trommels piepen regelmatig wel eens...

Comment

Comment

Ja daar stond de oorzaak toch niet?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichten
          Ja maar als ik andere corsa's zie denk ik toch dat de mijne niet normaal is, het is al een maand of 6 hetzelfde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OpelCorsa Bekijk Berichten

Ja daar stond de oorzaak toch niet?
            Hier toch ook niet, want als je de oorzaak vind kan je het oplossen en dat is nog niet gebeurd.
            Z4 M40i

Comment

Ja maar als ik andere corsa's zie denk ik toch dat de mijne niet normaal is,
              Tot nu toe is dat de meest betekenisvolle post over uw brooddoos

Comment

Na het vervangen van de merkloze remblokken VOOR(probleem zat helemaal niet achter) door brembo is het probleem opgelost geen piep meer

Comment

Dus volgende stap bezoekje aan de oorarts?
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Na het vervangen van de merkloze remblokken VOOR(probleem zat helemaal niet achter) door brembo is het probleem opgelost geen piep meer
                    kan in ieder geval wel terugkomen dus niet verschieten als het opnieuw begint te piepen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

kan in ieder geval wel terugkomen dus niet verschieten als het opnieuw begint te piepen
                      http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...mvloeisrof-lek
                      Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                      Dus volgende stap bezoekje aan de oorarts?
                      Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

Hier toch ook niet, want als je de oorzaak vind kan je het oplossen en dat is nog niet gebeurd.
                      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC Bekijk Berichten
                      Last edited by Gixxer; 29/09/2018, 09:29.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OpelCorsa
                        Wat heeft dat nu te maken met uw piepende remmen achteraan zoals u het hierboven beschrijft!!
                        Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

Wat heeft dat nu te maken met uw piepende remmen achteraan zoals u het hierboven beschrijft!!
                          hulp is altijd welkom

Comment

Dat is nog geen reden om iedereen te gaan quoten met de link naar dat andere topic, gewoon één keer de link naar het andere topic hier achterlaten was ook al voldoende geweest.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

ik kijk al uit naar het volgende topic

Comment

Een beginneling, zo zijn wij ook begonnen. Als ge uw zijruit had open gedaan en uw hoofd wat naar buiten had ge beter kunnen horen waar de piep vandaan kwam.
                                In een auto werken geluiden zoals een telefon, dan piept het ginder dan weer daar, moeilijk te bepalen.
                                En merkloos, blijf daar af.(lagers, schijven, etc)
                                Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Working...
                                X