Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mazda Sedan (1994) accu

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mazda Sedan (1994) accu

Hallo allen!

Mijn accu loopt snel leeg en het is nog geen winter, daarom zou ik hem graag zelf vervangen. Ik heb Elektromechanica gevolgd dus in principe denk ik dit wel te kunnen. Ik wil vooral zeker zijn dat ik de juiste batterij bestel, en even informeren wat de verschillen zijn.

Het gaat dus om een Mazda Sedan 323 uit 94
    Chassisnr: JMZBG12E200830282MAZDA

323 1.6 16V. SEDAN
    MOT.B6E 1598CC 66KW
    08/1991 tot 04/1995, Benzine

Wat zijn de verschillen tussen de batterijen? €74 en €115 is al een aardig prijsverschil, is het de moeite om een duurder model te kiezen?

Ik vond deze batterijen:
    +- S4 024 ACCU
    12v/60ah/540a 232x173x225mm schema 0/pool 1
    Bruto € 115,10Toeslag € 8,50 60 LIJST.B00 BOSCH
    +- BB-D23L ACCU
    12v/60ah/510a 232x173x225mm schema 0/pool 1
    Bruto € 74,50Toeslag € 8,50 60 LIJST.B00 BERGA
    +- 56068 ACCU
    12v/60ah/510a 232x173x225mm schema 0/pool 1
    Bruto € 92,10Toeslag € 8,50 60 LIJST.B00 LUCAS
    Alsook deze:

https://www.mister-auto.be/fl/accu/v...100543132.html

Thanks!

Accu VARTA 5604100543132 voor uw auto tegen de beste prijs - Elektriciteit - Accu. Levering binnen 24/48uur

Voor zo'n oude ketel... pak gewoon de goedkoopste.
    Ik zou die gewoon bij Auto5 halen. Daar plaatsen ze die, en ze meten direct de laadkring na, en dan ben je zeker dat die ook goed is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
      Voor zo'n oude ketel... pak gewoon de goedkoopste.
      Ik zou die gewoon bij Auto5 halen. Daar plaatsen ze die, en ze meten direct de laadkring na, en dan ben je zeker dat die ook goed is.
      Als ik op de website van auto5 kijk zie ik alleen deze batterij van €150 :
      Batterij NORAUTO referentie BV30 60AH-510A

Comment

Dan zou ik de goedkoopste bestellen en er zelf in steken.
        Moeilijk is dat niet, maar altijd eerst de massa los maken, en als laatste terug verbinden!

Comment

Het is precies toch iets ingewikkelder dan ik verwacht had om de juiste accu te vinden.

Ik nam net de afmetingen van de huidige batterij die in mijn auto zit: 193x167x197

Dat komt dus helemaal niet overeen met de accu's die ik vind als ik mijn cassisnr. invul. Zodus hoe kan ik dan de juiste accu bestellen?

Zoeken naar een Accu met mijn afmetingen en het juiste Ah, kant van de +, dikte van de polen, onderkant/schuine rand, ..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Davidof90 Bekijk Berichten
            Het is precies toch iets ingewikkelder dan ik verwacht had om de juiste accu te vinden.

Ik nam net de afmetingen van de huidige batterij die in mijn auto zit: 193x167x197

Dat komt dus helemaal niet overeen met de accu's die ik vind als ik mijn cassisnr. invul. Zodus hoe kan ik dan de juiste accu bestellen?

Zoeken naar een Accu met mijn afmetingen en het juiste Ah, kant van de +, dikte van de polen, onderkant/schuine rand, ..
            Staat er een nummer op de oude batterij?
            Zo ja de zelfde bestellen.
            Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

Staat er een nummer op de oude batterij?
              Zo ja de zelfde bestellen.
              Ja, voor zover het leesbaar is: L0701 193D09G, geeft wel geen resultaten op google.

Comment

Kijk gewoon hoeveel ah uw huidige batterij heeft en kijk tot welke afmetingen je kan steken... dit kan toch niet zo moeilijk te vinden zijn ??

Comment

In het boekje staat 60Ah

Hoe zit dat trouwens met het bijvullen van een accu met gedemineraliseerd water? Kan het ook zijn dat deze verdampt en daardoor niet meer functioneert?
                  Last edited by Davidof90; 28/09/2018, 19:14.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                    Kijk gewoon hoeveel ah uw huidige batterij heeft en kijk tot welke afmetingen je kan steken... dit kan toch niet zo moeilijk te vinden zijn ??
                    Zo simpel was het inderdaad .. thanks

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Davidof90 Bekijk Berichten

Zo simpel was het inderdaad .. thanks

Comment

Let wel op lekstroom van alternator of iets anders in de auto. Bij gesloten deuren mag de laatste bornklem bij plaatsen geen of bijna geen vonken trekken.
                        Een Varta, daar zit nog lood in.
                        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Working...
                        X