Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Koppeling stroef

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Koppeling stroef

    Hallo.

    Mijn Daewoo Lanos uit 2000 schakelt de laatste tijd heel stroef. Ik moet behoorlijk wat duwen tegen mijn pook om te kunnen schakelen. Achteruit schakelen maakt ie een ratelend geluid (dus dat doe ik niet meer)
    Nu las ik online als je koppeling kapot is dat je auto begint te slippen? Waar ik nog niks van ondervonden heb , het is echt gewoon dat heel stroef schakelen met de pook. En als mijn auto uitstaat gaat schakelen wel heel vlot.
    Dus iemand die misschien weet wat het probleem is? Al de koppeling kapot is bestel ik gewoon een nieuwe (is maar 60 euro voor mijn oud autotje) maar ik wil gwn zeker zijn dat daar het probleem is en niet ergens ander

    Dank u

  • #2
    Kijk je versnellingsbak olie eens even na, daar kan je al uit afleiden of 1: de olie gewoon moet vervangen worden of 2: je versnellingsbak zelf gewoon kapot is.

    Als een koppeling versleten is begint die inderdaad te slippen, dat betekent bij volgas dat je motor veel toeren begint te maken (je toerenteller schiet ook de hoogte in) maar je gaat geen meter sneller.
    Probeer het ouderwets trukje eens. Trek je handrem aan, zet hem in tweede versnelling en laat je koppeling zachtjes opkomen. Valt hij stil? Dan is ze nog vrij goed. Slaat de motor niet uit? Vervangen.

    Last edited by Barie; 21/10/2018, 21:01.
    2012 Abarth 500 'esseesse'

    Comment


    • #3
      Klinkt eerder als de bak zelf, die zijn ook spotgoedkoop te vinden natuurlijk.
      Polo 6n 1.4

      Comment


      • #4
        De meeste koppelingskabels zijn zelfstellend. Die van jou vermoed is hydraulisch ,werkpompje versleten ?
        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

        Comment


        • #5
          druklager/drukgroep kan defect zijn

          Comment

          Working...
          X