Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG lekkage? of koelvloeistof lekkage?

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• LPG lekkage? of koelvloeistof lekkage?

Hallo

Ik had al paar dagen last van lekkage rechts voor van de auto, toen ik keek zag ik dat de buis van de koelvloeistof een beetje gebrast was waardoor er (vermoedelijk) lekkage ontstond, mijn koelvloeistof niveau ging ook binnen 2 weken omlaag onder het minimum.

Vandaag heb ik de slangen/buizen en het koelvloeistof reservoir vervangen maar toen ik eronder was zag ik ook iets raars met het gassysteem zoals jullie in de video kunnen zien, er komt beetje water uit maar ben niet zeker of het daardoor is of zou de lekkage een combinatie kunnen zijn van water van het LPG systeem en koelvloeistof?

Mijn vraag is naar de ervaren LPG rijders wat ze denken nadat ze naar de video hebben gekeken? Zoals jullie zien staat het ook direct onder het koelsysteem
    Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Wat is er nog niet defect geweest aan die kar.

De tijd is gekomen voor een Mercedes cla 45 AMG.
    Last edited by camaro 68 rs; 24/11/2018, 17:57.
    Z4 M40i

Comment

Verdamper van de LPG die lekt. Verdamper laten vervangen door een LPG installateur
      DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Volvo_Bjorn Bekijk Berichten
        Verdamper van de LPG die lekt. Verdamper laten vervangen door een LPG installateur
        Valt dit binnen de garantie volgens jou? Bedankt alvast

Comment

Als het systeem jonger is dan 2 jaar wel, anders is het op eigen kosten volgens mij.
          DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Volvo_Bjorn Bekijk Berichten
            Als het systeem jonger is dan 2 jaar wel, anders is het op eigen kosten volgens mij.
            Bedankt voor de antwoorden, het was in februari 2017 ingebouwd dus nog net geen 2 jaartjes en bovendien ook de filter altijd daar vervangen. Na duizend km moet ook de filter vervangen worden dus kan het beiden nu gemaakt worden. Ik hou jullie op de hoogte

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door OpelCorsa Bekijk Berichten

Bedankt voor de antwoorden, het was in februari 2017 ingebouwd dus nog net geen 2 jaartjes en bovendien ook de filter altijd daar vervangen. Na duizend km moet ook de filter vervangen worden dus kan het beiden nu gemaakt worden. Ik hou jullie op de hoogte
              moet die filter iedere 1000km vervangen worden?

toen ik op lpg reed was dit om de 60.000km
              mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
              Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten

Volgens de installateur om de 20 000 het is een filter van Landi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten

En heeft u misschien een verklaring waarom dat mijn ruitenwissers van voor zoveel krrrr geluiden maken? vooral als ik rij is het zo het zijn nochtans van Bosch aerofit, twee maanden geleden vervangen ze maken echt veel krrrrr, zou ik moeten overschakelen naar de aerotwin?

Comment

En heeft u misschien een verklaring waarom dat mijn ruitenwissers van voor zoveel krrrr geluiden maken? vooral als ik rij is het zo het zijn nochtans van Bosch aerofit, twee maanden geleden vervangen ze maken echt veel krrrrr, zou ik moeten overschakelen naar de aerotwin?
                    Komt omdat de lip niet haaks op de ruit staat, met een tang de arm iets verplooien.
                    Z4 M40i

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten

Komt omdat de lip niet haaks op de ruit staat, met een tang de arm iets verplooien.
                      Neen hoor, het is perfect gemonteerd, ik heb dat aardappel trukje toegepast (in 2 snijden en de halft ermee smeren) het werkt maar niet echt lang. Mijn ouders hebben ook van bosch maar hun zijne is van aerotwin en mijne aerofit, die van mijn ouders zijn premium en dat zie je ook

Comment

een verklaring heb ik niet maar wel een goede oplossing koop een AMG met nieuwe ruitenwissers

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
                          Wat is er nog niet defect geweest aan die kar.

De tijd is gekomen voor een Mercedes cla 45 AMG.

Comment

Ik hou jullie op de hoogte
                            ja, kijk al uit naar het vervolg

Comment

Neen hoor, het is perfect gemonteerd, ik heb dat aardappel trukje toegepast (in 2 snijden en de halft ermee smeren) het werkt maar niet echt lang. Mijn ouders hebben ook van bosch maar hun zijne is van aerotwin en mijne aerofit, die van mijn ouders zijn premium en dat zie je ook

Dat heeft niets te maken met het monteren van het nieuw blad, ik heb het over de arm iets verplooien.
                              Z4 M40i

Comment

Koop er van Valeo, blij dat ik van die van Bosch vanaf ben. Piepten niet bij hevige regen en waren nog niet versleten(2j). Bij motregen en bij terugkeren arm maakten die lawaai. Bb een trucje van hun om nog maar eens nwe te kopen.
                                Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Water aan die verdamper kan ook gewoon condensatie zijn.
                                  LPG is vloeibaar op druk, en in die verdamper gaat dat gas verdampen. Daardoor wordt die verdamper koud, en dan krijg je condensatie.

Kan zijn dat er helemaal niks mis mee is.

Voor uw ruitenwissers: zorg dat ze goed recht staan, en ga dan eens met een schuursponsje over de rubbers. Ik ben er van overtuigd dat er wat vettig spul aan hangt.

Comment

Ik heb de aardappel techniek toegepast nu is het voorlopig goed maar niet 100% ik stuur foto's van de montage, over dat lekkage(het is niet 100% verholpen denk ik) wel is het veel minder geworden maar niet echt gestopt een leiding van de radiator kortbij de lpg verdamper en onder de koelvloeistof was beetje vochtig vanmorgen maar geen lek op grond dus ik weet het niet

Comment

Paar dagen geleden had een vriend ruitensproeiervloeistof gevuld van 2 liter omdat mijn ruitensproeier (bijna volledig) leeg was, nu bleek die vandaag weer leeg te zijn terwijl ik het amper heb gebruikt. Ik heb vandaag van de action ruitensproeiervloeistof gekocht van 5liter, ik heb het volledig gevuld, paar uren later is mijn vader met mijn auto vertrokken, toen ik zojuist ging kijken zaten er 2 dikke plassen links vooraan ik heb eraan geroken en beiden ruikten naar ruitensproeiervloeistof het waren 2 ronde plasjes maar zeer dicht bij elkaar, misschien is de ene het water van de gaz (van t' gasdemper, koelvloeistof probleem is opgelost dus ik ben niet zeker of het echt van de verdamper komt aangezien deze zelden stuk gaan) maar die andere is zeker van de ruitensproeiervloeistof.

Als straks mijn vader terug is ga ik naar het niveau kijken

Comment

Ik vind het zeer sterk dat een LANDI Verdamper van LPG in 1.5 jaar kapot gaat ik heb in die 1.5 jaar 43 000 km afgelegd

Comment

Working...
                                        X