Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LPG lekkage? of koelvloeistof lekkage?

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door OpelCorsa Bekijk Berichten
    Ik snap niet waarom jullie het niet weten terwijl jullie zich met auto's bezighouden
    Ik rij met een auto, ik pruts daar niet aan, ik laat dat over aan echte professionelen.
    Vroeger heb ik zelf nog olie ververst, distributieriem gestoken, boegies vervangen, remmen vervangen, remolie ververst etc. Toen kon je nog zowat alles doen met een stel platte sleutels, een hamer en een paar schroevendraaiers.
    Nu moet je eerst een diagnose doen, en daar heb je speciale apparatuur voor nodig die te veel kost om 2 keer per jaar te gebruiken.

    Maar ik zie genoeg op jouw foto's dat er een lek is, maar waar, dat is niet zichtbaar op die foto's.
    Je zal de motor proper moeten maken, en dan met krijt streepjes trekken rond dichtingen en koppelingen. Waar het krijt weg is, daar heb je een lek.
    En aub, gebruik deftige slangklemmen, en niet die tuinslangspullen.

    In elk geval, LPG is een gas, als dat lekt, dan zie je geen natte plekken, en ofwel ruikt je het, ofwel vlieg je de lucht in.

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door OpelCorsa Bekijk Berichten
      Deze morgen tijdens het rijden naar school kookte er iets en kreeg ik dit:



      Lekkage video motorkap:
      Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


      dashboard video:
      https://www.youtube.com/watch?v=D4x2eeT9_dA
      Video had ik niet eerder gezien.

      Vloeistof blijft proper, dat is al iets, maar je motor is aan het overhitten, en dan kookt de vloestof weg omdat de motor waarschijnlijk gaat naar 120 graden. Overdrukklep aan je koelreservoir gaat dan open om te vermijden dat dat ontploft.

      Voor mij zijn er de volgende mogelijkheden:
      - de thermostaat (die kiest of het koelwater rond de motor loopt, of via de radiator passeert) is kapot, en dat is niet zo moeilijk te vervangen.
      - radiator verstopt zodat die geen warmte kan af voeren
      - scheur in de cilinderkop zodat de druk uit de clinders naar de waterkring gaat. (komt zelden voor)


      Comment


      • #63
        slecht ontlucht is ook een optie: zitten er luchtbellen in het koelwater en is er geen stroming meer en gaat het koelwater te heet worden
        www.peugeotforum.be

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door OpelCorsa Bekijk Berichten
          Ik snap niet waarom jullie het niet weten terwijl jullie zich met auto's bezighouden
          we komen hier een beetje lezen over andermans miserie en dan lezen we de raad van kenners, zo leren we iets bij zonder onze handen vuil te maken.

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

            Video had ik niet eerder gezien.

            Vloeistof blijft proper, dat is al iets, maar je motor is aan het overhitten, en dan kookt de vloestof weg omdat de motor waarschijnlijk gaat naar 120 graden. Overdrukklep aan je koelreservoir gaat dan open om te vermijden dat dat ontploft.

            Voor mij zijn er de volgende mogelijkheden:
            - de thermostaat (die kiest of het koelwater rond de motor loopt, of via de radiator passeert) is kapot, en dat is niet zo moeilijk te vervangen.
            - radiator verstopt zodat die geen warmte kan af voeren
            - scheur in de cilinderkop zodat de druk uit de clinders naar de waterkring gaat. (komt zelden voor)

            Die bubbels waren voor ons laatste reparatie, de dop de bovenste slang van het koelvloeistofreservoir die verbonden is met een buis langs de motor zat in die buis geblokkeerd, we hebben toen van opel een origineel kabel gekocht en het bubbelen is gestopt. Maar er lekt nog steeds koelvloeistof ergens, het kiomt van boven naar de verdamper toe, dus het komt niet uit de verdamper het komt van boven naar beneden zoals jullie op de foto kunnen zien.

            Ik had gisterenavond op koude motor koelvloeistof bijgevuld en niet meer gereden, ik heb deze morgen zitten kijken en er was alweer wat koelvloeistof verdwenen TUSSEN TIJD DUS NIET GEREDEN. precies hetzelfde als bij mijn eerste foto's: foto van deze morgen




            De garage heeft op et bovenste deel van het koelvloeistofreservoir een slang gehangen richting de andere kant van de motorkap als er daar koelvloeistof zou utikomen dan zal hij de koppaking moeten veranderen(zeer grote kost) maar omdat het niet zo is gaat hij moeten kijken naar de oorzaak, hij dacht ook eerst aan de thermostaat maar omdat de auto op gas rijdt en het warm wordt wilt hij afwachten.

            Ik moest nu wachten totdat mijn gas volledig op is omdat ik het vermoeden heb dat de auto zowel op lpg als op benzine rijdt. Morgen wordt het duidelijk wanneer mijn gas voorbij is

            Comment


            • #66
              -Worden je watertubes zeer hard? (stoom, koppakking stuk)
              -Je kan wat koelvloeistof van je motor (niet van de bus) in een pannetje aan de kook brengen, is dat bij 100°c dat 't kookt of minder?
              -Moet de motor ergens ontlucht worden bij 't vullen koelsysteem?


              Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

              Comment


              • #67
                moet niet persé van de verdamper komen. Kan ook een spatpatroon zijn. De lek kan lager liggen en op een poulie of riem lekken en dan worden rondgeslingerd richting de plek waar jij nu beschrijft. Goed rondkijken of er niet ergens anders een lek is.
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • #68
                  Begin dan maar eens met krijtstrepen op een koude motor, en vul 's avonds bij.
                  Niet starten, en kijken waar het weglekt.

                  Comment


                  • #69
                    Ik laat het over aan we garagist we zijn al een maand verder en binnenkort moet ik 6 uren rijden 700km heen en 700km terug ik kan geen risico’s nemen ook heeft mijn corsa geen temperatuurmeter

                    Comment


                    • #70
                      Goed idee, maar ik zou toch proberen een andere auto te regelen voor 1400km.
                      Je rug zal je dankbaar zijn, en zelfs na zo'n herstelling is het nog maar de vraag of het betrouwbaar opgelost is.

                      Comment


                      • #71
                        Zojuist van de garagist meegekregen dat het de koppaking is die lekt. Hij heeft verschillende testen gedaan en hij beweert 99% koppaking lekkage, waterpomp bevindt zich aan de andere kant dus dat is uitgesloten, kabels waren allemaal ok, verdamper was ook in orde.

                        Omdat ik een ongeval had meegemaakt waardoor de verzekering mij 750 euro heeft uitbetaald voor mijn spatbord en ik het door hem zou laten doen kan ik alleen maar hopen dat ik korting krijg
                        Een duur grapje wat ik zeker niet had zien aankomen aangezien mijn auto als een klok draait, ik heb meermaals gevraagd of hij zeker is of het de koppaking is want anders zou het jammer zijn als ik het laat maken terwijl er misschien een klein scheurtje zit in bij één van de kabels maar hij is 99% zeker dat het de koppaking is, morgen krijg ik een telefoon/sms met de prijsvermelding... x(

                        Comment


                        • #72
                          Een gescheurde kop of blok, kan ook nog steeds.
                          DAILY: Opel Corsa A 1.3S - Astra F 1.7D - Astra F 1.7TDS - Astra F 1.8i - Astra H twintop 1.6 - Corsa D 1.7cdti- Astra H GTC 1.7CDTI - Astra H GTC 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.7CDTI - Astra J Sports Tourer 1.6cdti - Volvo V60 D3 Summum (huidige wagen) Astra F Cabrio 1.8 16v (huidige wagen) OLDIES: Kadett B, Kadett C1, Kadett D, Kadett E, Rekord D, Rekord E1, Vauxhall Chevette, Monza A1 3.0E

                          Comment


                          • #73
                            Komaan... die auto is om zeep.
                            Doe daar geen kosten meer aan, en verkoop die voor export.
                            99% zeker dat de oorzaak ligt bij de ombouw naar LPG. Door LPG wordt je cilinderkop minder gekoeld, en blijkbaar kan die daar niet tegen. Als je dit laat herstellen is het binnen een jaar terug hetzelfde.

                            Ik hoop dat je de installatie al hebt terugverdiend.

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                              Komaan... die auto is om zeep.
                              Doe daar geen kosten meer aan, en verkoop die voor export.
                              99% zeker dat de oorzaak ligt bij de ombouw naar LPG. Door LPG wordt je cilinderkop minder gekoeld, en blijkbaar kan die daar niet tegen. Als je dit laat herstellen is het binnen een jaar terug hetzelfde.

                              Ik hoop dat je de installatie al hebt terugverdiend.
                              Hallo, de installatie heb ik al lang terugverdiend inderdaad, de installatie kostte 1500 euro en ik moest er 25 duizend km over doen om het terug te verdienen terwijl ik nu 45 duizend heb gedaan met de auto. Ik ben zeker niet van plan om het te verkopen de km stand is 84 000 en er zit een lpg installatie, 5 deurs als ik zie wat mensen voor dezelfde auto met 2 deurs en enkel benzine + km stand boven de 130 000 vragen (4 500 euro) dan kan ik zeker voor mijn auto 5-5,5 duizend euro vragen. De garagist heeft zelf vroeger bij een LPG installateur gewerkt en hij zegt dat het helemaal niks met lpg te maken heeft

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door Volvo_Bjorn Bekijk Berichten
                                Een gescheurde kop of blok, kan ook nog steeds.
                                Ja dat maakt niet uit aangezien de uurlonen het meeste gaan kosten, beste is gewoon om hele setje te veranderen gelukkig heb ik nog wat geld over van casino hahaha
                                Last edited by OpelCorsa; 02/01/2019, 23:35.

                                Comment


                                • #76
                                  ik ben zo vroeger met een oude rotte benz op gas met een kapotte koppakking blijven rijden, gewoon op tijd wat water uit de droogkast bijgieten zoals de plantjes, en nu in de winter af en toe eens wat antigel

                                  echt moe werd ik daar niet van

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    ik ben zo vroeger met een oude rotte benz op gas met een kapotte koppakking blijven rijden, gewoon op tijd wat water uit de droogkast bijgieten zoals de plantjes, en nu in de winter af en toe eens wat antigel

                                    echt moe werd ik daar niet van
                                    Als ik iedere week een volle koelvloeistof van 3 tot 5 liter moet bijvullen dan ben ik na een half jaar meer dan het bedrag voor de reparatie van de koppaking kwijt en niet enkel dat maar ook de gezondheid van de auto gaat sterk achteruit. Gelukkig was ik goed op tijd en hopelijk is het ook de koppaking want anders ben ik voor niks zoveel geld kwijt maar de garagist is 99% zeker

                                    Comment


                                    • #78
                                      Oorspronkelijk geplaatst door OpelCorsa Bekijk Berichten

                                      Ja dat maakt niet uit aangezien de uurlonen het meeste gaan kosten, beste is gewoon om hele setje te veranderen gelukkig heb ik nog wat geld over van casino hahaha
                                      Dan beseft u blijkbaar niet wat een cilinderkop kost.
                                      Z4 M40i

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door OpelCorsa Bekijk Berichten
                                        Zojuist van de garagist meegekregen dat het de koppaking is die lekt. Hij heeft verschillende testen gedaan en hij beweert 99% koppaking lekkage, waterpomp bevindt zich aan de andere kant dus dat is uitgesloten, kabels waren allemaal ok, verdamper was ook in orde.

                                        Omdat ik een ongeval had meegemaakt waardoor de verzekering mij 750 euro heeft uitbetaald voor mijn spatbord en ik het door hem zou laten doen kan ik alleen maar hopen dat ik korting krijg
                                        Een duur grapje wat ik zeker niet had zien aankomen aangezien mijn auto als een klok draait, ik heb meermaals gevraagd of hij zeker is of het de koppaking is want anders zou het jammer zijn als ik het laat maken terwijl er misschien een klein scheurtje zit in bij één van de kabels maar hij is 99% zeker dat het de koppaking is, morgen krijg ik een telefoon/sms met de prijsvermelding... x(
                                        U heeft het hier altijd over kabels???
                                        Dit zijn waterslangen.
                                        Geen geld genoeg meer over van het casino om een AMG te kopen?
                                        Z4 M40i

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door OpelCorsa Bekijk Berichten

                                          Hallo, de installatie heb ik al lang terugverdiend inderdaad, de installatie kostte 1500 euro en ik moest er 25 duizend km over doen om het terug te verdienen terwijl ik nu 45 duizend heb gedaan met de auto. Ik ben zeker niet van plan om het te verkopen de km stand is 84 000 en er zit een lpg installatie, 5 deurs als ik zie wat mensen voor dezelfde auto met 2 deurs en enkel benzine + km stand boven de 130 000 vragen (4 500 euro) dan kan ik zeker voor mijn auto 5-5,5 duizend euro vragen. De garagist heeft zelf vroeger bij een LPG installateur gewerkt en hij zegt dat het helemaal niks met lpg te maken heeft
                                          Ge kunt altijd 5500 vragen. Ge kunt zelfs 25.000€ vragen.
                                          Verkopen aan die prijs is wel iets anders.
                                          Als mensen de Carpass gaan bekijken, en daar staat om de 2000km een nota van een garage bij, dan zakt de waarde onmiddellijk.
                                          Als ik een tweedehands auto zie die zo dikwijls in de garage geweest is, of waar een factuur bij zit van een koppakking, dan draai ik me om en ben weg.

                                          Nu, wat is het probleem? Je gaat toch niet met een rotte Corsa blijven rijden als je geld hebt voor een AMG?
                                          5000€ is dan gewoon het verschil tussen standaard velgen en "dikke vette" velgen.

                                          Bovendien wil ik nog eens twijfelen aan je rekening.
                                          1500€ over 25.000km betekent dat je 0,06€ moet besparen per km. Dat is 6€ per 100km....

                                          Benzine kost 8.4€ per 100km (verbruik van 6l en 1.4€ per liter).
                                          LPG kost 4€ per 100km (verbruik van 8l aan 0,5€ per liter)

                                          Je betaalt ook nog wat extra taks, en je zit nu met een kapotte motor. Ik denk dat je er geld aan verloren hebt.


                                          Comment

                                          Working...
                                          X