Hallo,
nadat ik opmerkte dat de airco niet meer goed werkte heb ik deze aangesloten aan het Bosch servicetoestel op de avondschool. Er bleek slechts 4 gram koelmiddel meer in te zitten in plaats van 475 gram. Bij de vacuümtest op 1200 s kreeg ik bij een houdtijd van 240 seconden een 27 mbar, kan iemand meer uitleg geven bij deze waardes? Er kwam geen foutmelding voor een lek.
Als we met UV licht keken vonden we veel vlekken op de compressor, niet echt aan de aansluitingen maar precies van boven op de compressor die zich naar onder toe breed verspreiden. Natuurlijk niet makkelijk te zien daar beneden. Als de compressor kapot gelopen is, lekt die dan ook automatisch of is er toch gewoon een lek aan een dichting aan de compressor?
Dank bij voorbaat,
Bruno
nadat ik opmerkte dat de airco niet meer goed werkte heb ik deze aangesloten aan het Bosch servicetoestel op de avondschool. Er bleek slechts 4 gram koelmiddel meer in te zitten in plaats van 475 gram. Bij de vacuümtest op 1200 s kreeg ik bij een houdtijd van 240 seconden een 27 mbar, kan iemand meer uitleg geven bij deze waardes? Er kwam geen foutmelding voor een lek.
Als we met UV licht keken vonden we veel vlekken op de compressor, niet echt aan de aansluitingen maar precies van boven op de compressor die zich naar onder toe breed verspreiden. Natuurlijk niet makkelijk te zien daar beneden. Als de compressor kapot gelopen is, lekt die dan ook automatisch of is er toch gewoon een lek aan een dichting aan de compressor?
Dank bij voorbaat,
Bruno
Comment