Mededeling

Collapse
No announcement yet.

anti diefstalbouten alu velgen, wat een miserie !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • anti diefstalbouten alu velgen, wat een miserie !

    Beste,
    Regelmatig worden we bij het demonteren van de wielen geconfronteerd met anti diefstalbouten op de wielen. Meestal is de bijpassende dopsleutel niet meer voor handen of de bouten zitten zo vast na jaren dat ze op geen enkele manier zijn te verwijderen met de meegeleverde dop, want meestal spannen de bouten zo erg dat de pennetjes in de dop gaan verbuigen of afbreken, veelal zijn de wielbouten ook al beschadigd door gebruik van een slagmoersleutel. En dan moet je die krengen daar zien uit te krijgen ! Wie weet de perfecte oplossing? Onvoorstelbaar dat men die rommel mag blijven verkopen.
    Joske

  • #2
    bandencentrale heeft toch een speciale dopsleutel om deze los te krijgen?
    anders: dop nemen die erover past, via het ruitje de dop op de antidiefstalbout lassen en dan losdraaien
    zo heb je de minste kans om de aluvelg te beschadigen
    mijn autootjes:

    Volvo V60 D3 R-Design 2021
    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

    Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

    Comment


    • #3
      HOW TO REMOVE WHEEL LOCKS WITHOUT A KEY TOOLHey guys, if you buy a car with no wheel lock tool or you lost yours here is a video that will help you to remove...

      Comment


      • #4
        Beste,

        Bij deze types is het natuurlijk kinderspel en ze spannen nog niet eens. Maar bij de types die voorzien zijn van 4 kleine pennetjes in de dop, dus halve gaatjes in de wielbouten, die dan nog eens ongeveer 4 cm verzonken zitten in de alu velgen mag je dit principe vergeten. En sommige spannen zo hard dat je er met een wielsleutel van minsten 0.5 meter lengte moet aan liggen zeulen.
        Het enigste redmiddel is dan een oude dop op de wielbout lassen, en het gebeurt dan nog dikwijls dat de las terug afbreekt en een oude dop kun je slechts één keer gebruiken.

        Joske

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Ronnes Bekijk Berichten
          Dit zou ik nooit doen,niet gezond voor het lager.
          Z4 M40i

          Comment


          • #6
            Mijn garage weet dat voor aflevering die ondingen verwijdert dienen te zijn, dixit koning van boelaboela.

            Comment


            • #7
              Tja, die met de pennetjes zijn goed tegen diefstal maar niet goed in gebruik.
              De gaten worden steeds groter als je elk jaar wisselt en de grip is al niet groot.
              Als er dan nog een pennetje afbreekt is het helemaal plezant
              den borre


              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


              Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

              Comment


              • #8
                Ik heb er al bij een Clio de 4 met een puntbeitel los geklopt. Velgen waren toch krom gereden op zo'n stootbanden. En er moesten de gewone velgen op dan. (Jong chauffeureke met zijn lief dat te hard door de bocht ging). Onderweg heb je niet veel bij.
                Normaal zou je dat moeten uitboren of slijpen, toch zeker de kop
                Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Joske501 Bekijk Berichten
                  Wie weet de perfecte oplossing?
                  Je hebt het juiste gereedschap in huis ?



                  Oorspronkelijk geplaatst door wielscheel Bekijk Berichten
                  Normaal zou je dat moeten uitboren of slijpen, toch zeker de kop
                  De kop van dat chauffeureke, de kop van dat lief of de kop van beide ?

                  Comment


                  • #10
                    Gewoon een boutenmoordenaar gebruiken en dan een normale bout in de plaats zetten

                    werkt altijd

                    Comment


                    • #11
                      Is ook vaak de schuld van bandencentrales en garages die te lomp zijn en hun pneumatisch spel op de bout zetten en de boel afbreken ipv de antidiefstalbouten manueel af te draaien. Net voor gehad met de i8. Antidiefstalbouten af fabriek. We wisselen de zomerenwinterbanden met momentsleutel zelf. 2 weken later onderhoudt bij bmw. Krijgen auto terug met een bout minder. Ze zat te vast!! Niks van. Ze waren te lomp! Vraag nog waarom wielen eraf moesten voor onderhoud. Voor dikte remschijven te meten..??


                      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                      Comment


                      • #12
                        Die pneumatische sleutels is pure luiheid

                        en dan gaan ze achteraf nog zo dom als ze zijn ‘natrekken’ met een momentsleutel

                        ja Hallo, als ze de bout eerst vastschieten met 500 Nm, dan gaat die momentsleutel op 130 Nm uiteraard nog véél afdoen

                        Comment

                        Working...
                        X