Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nissan juke 2015 1200 met start probleem

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nissan juke 2015 1200 met start probleem

Hallo iedereen,

ik heb een vraag. Mijn auto is sinds 2 weken defect. Heeft altijd direct gestart. Maar opeens tijdens het rijden begaf hij het. starten is niet meer mogelijk.
    Nu ik heb hem bij de garage binnen gedaan om te weten welk probleem het was. De garagehouder kon me geen duidelijk antwoord geven maar tijdens het uitlezen zou de nokkenassensor uit liggen en een probleem met de nokkenas zelf. De garagehouder sprak dat het een nieuwe motor zou worden. dus heb ik de auto terug mee naar huis genomen (kan deze kost ook niet direct ophoesten). Nu ben ik gaan opzoeken naar deze problemen en ben ik te weten gekomen dat deze fouten kunnen wijzen op een niet of slechtwerkende nokkenasssensor. (Wat heel anders is dan een nieuwe motor. Heb zelf vroeger automechanica gevolgd dus weet wel iets af van een motor. dus heb besloten om zelf eens te kijken.

Maar ik twijfel over de plaats waar de nokkenassensors zitten. kan iemand me een beetje uitleggen is al even geleden bij mij . heb ook een werkplaats handleiding gevonden van de motor die in mijn wagen zit.

Alvast bedank

Men zou die garagistjes aan banden moeten leggen en enkel online iets laten uitlezen. Op het scherm kan de klant dan meelezen zoals uwe Lotto.
    Een slecht werkende nokkenas of krukassensor is vaak als eerste te herkennen aan een spontaan schokkende motor. Op dat moment worden de signalen vanuit een van de sensoren niet goed doorgegeven. In een later stadium zal de motor spontaan uitvallen. Dit uitvallen gebeurd dan bij een warme motor. Als men dan gelijk weer probeert te starten zal de motor niet aanslaan. Als de motor enigszins is afgekoeld zal deze weer wel starten.
    krukassensor nokkenassensor probleem auto valt uit bij warme motor start na korte tijd weer motor valt spontaan stil door storing nokkenassensor of krukassensor
    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Ik heb hetzelfde voorgehad en het bleek niet de sensor te zijn maar verkeerde timing met als gevolg compressieverlies. Doe niet zoals ik, ik heb de sensor vervangen en die was helemaal het probleem niet. Doe een compressietest (nat en droog) dan weet je meer. Ik wou dat ik dit eerder wist dan had ne dat een hoop problemen bespaard.

Comment

nokkenassensor kost de wereld niet, gewoon vervangen en zien wat het geeft
        Zoek eens op nissan juke camshaft sensor location

Comment

of eventueel sensor testen met mulitmeter

Comment

Mijn Juke start s'morgens niet, enkel als ik het contact 4 maal op en af zet. door de dag geen probleem, kan het de benzine pomp zijn ?
            Uitgelezen en geeft geen fout aan op de motor.
            In de garage zeggen ze het nog nooit meegemaakt te hebben.
            Naar 3 garages gebeld niemand weet wat het kan zijn.
            Last edited by ; 21/12/2018, 16:09.

Comment

Working...
            X