Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Oliedruk kettingspanner effect op timing ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oliedruk kettingspanner effect op timing ?

    Hallo allemaal,

    Ik ben nieuw hier en hoop dat jullie expertise me kan helpen met het volgende probleem.
    Van de luchthaven teruggekomen deze zomer met een stotterende motor (vermogenverlies) . Erna starte de auto zelfs niet meer. Ik heb als complete noob de volledige cilinderkop gedemonteerd zonder deftige diagnose (omdat ik geen compressie had dacht ik aut. Kleppen). Gereviseerd nieuwe koppaking nieuwe distributiekettingnieuwe spanner... jullie snappen het wel
    Last edited by ; 15/12/2018, 18:52.

  • #2
    Nu is de timing die ik juist had afgesteld na een paar omwenetlingen verkeerd. Kan de ontbrekende oliedruk dit veroorzaken ?

    Comment


    • #3
      Geen idee over welke auto/motor het gaat, maar in de meeste gevallen is het zo dat de timing juist gezet wordt met de kettingspanner gemonteerd (of een speciale handmatige die je kan voorspannen op een bepaald moment).

      D.w.z: krukas wordt geblokkeerd, nokkenas wordt geblokkeerd op de as(sen) zelf. Poulie(s) van nokkenas staan los, vervolgens kettingspanner monteren. Dan pas de poulie(s) vast zetten en nogmaals de timing controleren na 2 krukasomw.

      Een (nieuwe) kettingspanner wordt opgespannen door de inwendige veer. Dus de motor handmatig ronddraaien heeft geen invloed op het verlopen van de timing.

      Comment


      • #4
        Ik kan niet direct antwoorden omdat er 'n nokkenasversteller kan opzitten . Natuurlijk moet de ketting kant, rechts meestal gespannen op de kettingwielen liggen.
        De spanner zit meestal aan de losse zijde. Zit de ketting los dan kan ze verspringen.
        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

        Comment

        Working...
        X