Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Problemen met VW Golf 6 2012

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Problemen met VW Golf 6 2012

We hebben een maand geleden een VW golf 6 gekocht en geen problemen mee gehad totdat we een lange rit maakten met een hoge snelheid. Zolang de auto rond de 100/120 gaat is er geen probleem, dit verandert jammer genoeg wel zodra je aan de 130 km/u zit. De voorgloei lampje brand dan ineens op de dashboard en de auto heeft geen vermogen meer op dat moment. Het lijkt erop dat de turbo er ineens mee ophoud, zelfs wanneer ik de gaspedaal helemaal indruk komt de auto nauwelijks vooruit. Dit blijft die doen totdat je ergens stilstaat en de auto opnieuw opstart, zodra je dit hebt gedaan doet die weer normaal. Heeft iemand anders dit weleens meegemaakt en/of weet iemand hoe ik dit kan oplossen of wat er mis is. Dankjewel alvast voor je hulp !

egr probleem

laat me raden een 1.6 tdi? staan er voor bekend egr problemen te hebben. Kost u in de garage rond de 800€ omdat die egr achter het motorblok steekt en men heel wat moet demonteren om er aan te geraken. Zelf doen is een optie, genoeg materiaal op you tube /google aanwezig om je daarin te begeleiden.
    www.peugeotforum.be

Comment

Bij al mijn vorige diesels duidde een brandend voorgloeilampje altijd op problemen met roetfilter en/of egr, (volgens het boekje toch) zoals Flappy dus al zei.

Particulier gekocht of bij een garage?
      2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Kan ook een luchtmassameter zijn. Die is goedkoper.

Comment

1.6 inderdaad en particulier gekocht. is de egr probleem te zien met het uitlezen toevallig?

Comment

ja, met uitlezen kan je dat zien
            www.peugeotforum.be

Comment

dan wordt het afwachten totdat het lampje weer brand en dan naar een garage gaan om het te laten uitlezen. Bedankt allemaal voor jullie hulp.

Comment

Garage kan ook voorbije storingen uitlezen

worden bijgehouden in het geheugen!

Comment

Working...
                X