Beste leden,
Deze wagen heb ik in 2005 nieuw aangekocht.
Ik heb recent (3 maanden geleden) een volledig nieuwe koppeling laten plaatsen (drukgroep, butee, en de plaat), Ik had een doos meegekregen met de oude stukken.
De doos was van het merk Quality parts en volgens een kameraad de goedkoopste rommel die De Jonghe autoparts in 2100 Deurne verkoopt, hier zat een beschadigde drukgroep (tanden) in, een butee waarvan het aspunt aan één kant was afgebroken en een koppelingsplaat die nog goed was, maar toch vervangen)
Heb de mecanicien ook duidelijk gemaakt op een krakend koppelingspedaal
De werkzaamheden werden in het zwart uitgevoerd, en achteraf is er discussie geweest over dat ik plots een kost gepresenteerd kreeg gelijk aan de werken in een garage te laten uitvoeren en op factuur. (alsook bij het vervangen van de distributieriem zelfde verhaal, andere "zwarte" garagist).
Nu, het probleem:
Voorheen: Krakend koppelingspedaal in achteruit, koppeling die faalde tijdens het vooruit rijden, moeilijk in achteruit te krijgen (bekend probleem 206 dacht ik).
Nadien: Krakend koppelingspedaal in achteruit, falende koppeling in achteruitversnelling, moeilijk in achteruit te krijgen, vooruit rijden totaal géén probleem.
Nu ik kan mij niet herinneren het "achteruit probleem" voordien gehad te hebben (wel het krakende geluid en het moeilijk er in krijgen), maar wat voorheen in het vooruitrijden plaatsvond, heb ik nu bij het achteruit rijden, een falende koppeling?!
Als ik de wagen in achteruit zet en het pedaal hoor kraken, weet ik dat ik ga achteruit schieten vanwege een wegvallende koppeling, spannend als je je achteruit in de garage wil zetten of je wil parkeren op straat en je weet dat je al op de rem kan gaan trappen.
Deze wagen is een gevaar, en het probleem wordt erger.
De persoon die mij deze man heeft aangeraden ging deze "zwarte" garagist aanspreken, maar heb nog niets mogen vernemen.
Doch had ik graag van jullie gehoord of dit een bekend probleem is, en of jullie misschien oplossingen hebben.
Een nieuwe auto zit er niet in, een tweedehands sta ik wat wantrouwig tegenover....
Indien niet de grote kosten wil ik deze nog wel doen (recent nieuwe schokdempers achter, nieuwe achterlichten, nieuwe einddemper uitlaat, de hierboven vermeldde kosten) maar het moet natuurlijk niet een moneypit gaan worden....
Graag jullie advies, waar voor alvast mijn dank,
Met vriendelijke groet, Michel
Deze wagen heb ik in 2005 nieuw aangekocht.
Ik heb recent (3 maanden geleden) een volledig nieuwe koppeling laten plaatsen (drukgroep, butee, en de plaat), Ik had een doos meegekregen met de oude stukken.
De doos was van het merk Quality parts en volgens een kameraad de goedkoopste rommel die De Jonghe autoparts in 2100 Deurne verkoopt, hier zat een beschadigde drukgroep (tanden) in, een butee waarvan het aspunt aan één kant was afgebroken en een koppelingsplaat die nog goed was, maar toch vervangen)
Heb de mecanicien ook duidelijk gemaakt op een krakend koppelingspedaal
De werkzaamheden werden in het zwart uitgevoerd, en achteraf is er discussie geweest over dat ik plots een kost gepresenteerd kreeg gelijk aan de werken in een garage te laten uitvoeren en op factuur. (alsook bij het vervangen van de distributieriem zelfde verhaal, andere "zwarte" garagist).
Nu, het probleem:
Voorheen: Krakend koppelingspedaal in achteruit, koppeling die faalde tijdens het vooruit rijden, moeilijk in achteruit te krijgen (bekend probleem 206 dacht ik).
Nadien: Krakend koppelingspedaal in achteruit, falende koppeling in achteruitversnelling, moeilijk in achteruit te krijgen, vooruit rijden totaal géén probleem.
Nu ik kan mij niet herinneren het "achteruit probleem" voordien gehad te hebben (wel het krakende geluid en het moeilijk er in krijgen), maar wat voorheen in het vooruitrijden plaatsvond, heb ik nu bij het achteruit rijden, een falende koppeling?!
Als ik de wagen in achteruit zet en het pedaal hoor kraken, weet ik dat ik ga achteruit schieten vanwege een wegvallende koppeling, spannend als je je achteruit in de garage wil zetten of je wil parkeren op straat en je weet dat je al op de rem kan gaan trappen.
Deze wagen is een gevaar, en het probleem wordt erger.
De persoon die mij deze man heeft aangeraden ging deze "zwarte" garagist aanspreken, maar heb nog niets mogen vernemen.
Doch had ik graag van jullie gehoord of dit een bekend probleem is, en of jullie misschien oplossingen hebben.
Een nieuwe auto zit er niet in, een tweedehands sta ik wat wantrouwig tegenover....
Indien niet de grote kosten wil ik deze nog wel doen (recent nieuwe schokdempers achter, nieuwe achterlichten, nieuwe einddemper uitlaat, de hierboven vermeldde kosten) maar het moet natuurlijk niet een moneypit gaan worden....
Graag jullie advies, waar voor alvast mijn dank,
Met vriendelijke groet, Michel
Comment