Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Motorstoring enkel maar bij +100km/u

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Motorstoring enkel maar bij +100km/u

    Beste, gisteren reed ik de autostrade naar huis en zag ik dat mijn auto ( seat ibiza 6j 3cylinder diesel) de melding gaf motorstoring( gele kleur).
    de auto ging in management en ging niet over de 2000 toeren. 1maal thuis,contact afgezet en weer gestart. Lampje was weg.
    de volgende dag wat kilometers gereden om te kijken of hij dit weer gaf.( normale toeren rijden, hoge toeren,...) hij gaf geen melding meer, en de auto reed zonder problemen.
    echter nu vandaag bij het oprijden autostrade weer hetzelfde liedje.
    motor was eerst warm gereden, dan trek ik de autostrade op, maar vanaf ik schakel van 4de naar 5de versnelling (+-100km u, 2500rpm) weer hetzelfde liedje. Bij contact af en opzetten is het weer weg.
    ik weet dat uitlezen de enigste mogelijkheid is om de specifieke oorzaak te weten.
    (maar mijn scanner wordt pas geleverd binnen een week).
    waar DENKEN jullie aan, aan wat dit zou kunnen liggen? Hij gaat dus in management bij ingaan 5de versnelling.
    grt.

  • #2
    EGR klep vuil of defect.
    Dat is geen goedkope herstelling, gaat makkelijk boven de 1000€.

    Comment


    • #3
      dan kunt ge beter al zoeken naar hoe die te demonteren en eventueel zelf proper te maken

      dan kost het niets

      maar zonder scanner zijt ge niets. Kan uiteindelijk van alles zijn. In de corsa leswagen krijg ik soms een foutcode als het heel koud is geweest. Blijkt de gaspositiesensor te zijn die af en toe hapert. Ook daar: geen vermogen en max 2500 rpm. Maar zonder scanner had ik die fout nooit gevonden.
      www.peugeotforum.be

      Comment


      • #4
        Is de koeler van de EGR-klep die kapot is, daarom hapert tenslotte ook de EGR-klep
        Op de autostrade gaan al die koelers stuk, want zijn niet voorzien om zoveel te werken...

        Moet vervangen worden, kost zowat € 1100 tot € 1200

        Beste communityleden, Mijn EGR klep van mijn VW-Polo Bluemotion 2011 is afgelopen weekend stuk gegaan. Ik zal mijn verhaal beknopt vertellen. September 2016 - Ik breng mijn auto naar Pon Hilversum om de EA 189 update te doen. - Auto dezelfde dag nog afgeleverd. Netjes. September...

        Comment


        • #5
          Bedankt voor de input alvast.
          nog een vraag. :kan het kwaad dat is er 2 weken nog blijf met rijden ( onder de 90kmu, dus zodat gij geen foutcode geeft en niet in mansgement gaat?)

          Comment


          • #6
            Ik weet niet of er meer schade gaat komen (ik denk dan aan extra roet in de kat), maar de snelheid waarop hij in noodloop gaat kan lager worden.
            Als dat 60km/h wordt, dan kan je niet meer de autostrade op!

            Ik heb dit probleem ooit gehad op reis in Zweden. Contact met de leasemaatschappij gehad, en die vertelden me toch dat ik daar best niet mee terugreed omdat de motor elk moment in volle noodloop kon gaan (bij mij was alleen de waarschuwing aan), en dat ik dan tegen 60-80 km/h naar huis zou moeten. Voor 1600km zag ik dat niet echt zitten.

            Die herstelling heeft toen 1300€ gekost ter plaatse.
            Last edited by Tommie1; 17/01/2019, 17:29.

            Comment


            • #7
              van waar zijt ge? misschien iemand in de geburen die uw foutboodschap nu al kan uitlezen
              www.peugeotforum.be

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                van waar zijt ge? misschien iemand in de geburen die uw foutboodschap nu al kan uitlezen
                morgen zou de obd2 scanner toekomen.

                Comment


                • #9
                  De code is p0229. Turbo charger/ supercharger underboost.

                  Comment


                  • #10
                    google geeft heel veel mogelijkheden op p0229 + vw :-)

                    gaande van vuile luchtfilter, defect map-sensor, defecte lmm, tot onderstaande. Eens beginnen met inlaattraject te controleren ?

                    Hallo,Deze week een leuke storing opgelost en dacht we zullen het even met iedereen delen.Klant belde omdat de auto soms geen vermogen had en het motorlampje brandde dan ook.We hebben ECU uitgelezen daar zat in foutcode p0299 turbo underboost maar als de...

                    Comment


                    • #11
                      het is p0299 mijn excuses.
                      auto gaat woensdag de garage binnen.
                      straks eens de luchtleidingen controleren of er nergens geen scheur is, en kijken of de luchtfilter niet vuil is.
                      wel raar dat het probleem is begonnen bij de eerste nacht vriezen.
                      Vg

                      Comment


                      • #12
                        Kijk maar eens je relais na . Er zijn al veel kapotte relais duur betaald geweest bij de dealer.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Bertdenw Bekijk Berichten
                          auto gaat woensdag de garage binnen.

                          Vg
                          en ? wat nieuws ?

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

                            en ? wat nieuws ?
                            Ik weet dus niets meer.
                            Ben er mee naar een onafhankelijke garage geweest.
                            En die hebben dus gedaan wat ik dus ook al gedaan heb.( codes uitgelezen en mogelijke oorzaken gegeven)
                            Ze zeiden dat ik dit specifiek bij de seat garage moest laten doen.
                            Hun vermoeden is hetzelfde als het mijne. ( defecte drukomvormer)
                            Heb mij 1tje besteld en ga eerst deze zelf vervangen(makkelijk toegankelijk en deze zouden toch ongeveer rond de 200. kilometers stuk gaan)

                            Comment


                            • #15
                              En heb trouwens nu deze vraag. wat is et verschil tussen deze 2???
                              volgens mij zijn deze identiek hetzelfde?

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Bertdenw Bekijk Berichten
                                En heb trouwens nu deze vraag. wat is et verschil tussen deze 2???
                                volgens mij zijn deze identiek hetzelfde?

                                https://www.autodoc.be/pierburg/964676
                                Op deze site worden ze onder 2aparte doelen verkocht.
                                Het 1 drukomvormer turbo, het ander drukomvormer uitlaatgasregeling???
                                Bij de klantendienst zeggen ze dat het 2verschillende onderdelen zijn? terwijl ze alle 2 hetzelfde OEM nummer ebben.

                                Comment


                                • #17
                                  nooit voort gaan op omschrijving of foto. Is een ventiel dat druk regelt en turbo regelt. Pierburg wordt door sommige turbo manuf. zelf gebruikt en zeer betrouwbaar. Zoek eens in een online pierburg cataloog

                                  Comment

                                  Working...
                                  X