Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ijs bij motorolie

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ijs bij motorolie

Ik heb vorige maand een leuke Audi A3 1.6 Benzine gekocht van 1998.
    Uitgezonderd een paar kleine esthetische mankementen leek deze auto mij in heel goede staat.
    Ik heb afgelopen maand regel matig de motorolie gecheckt.

Vandaag keek ik weer en op de motordop zit een soort van gele smurrie. Volgens mijn research komt dit door kleine afstanden.
    De vorige eigenares heeft er ook maar maximum 6.000 km/j mee gereden, dus dat kan kloppen.

Maar wat ik eigenaardig vond is dat er kleine stukjes ijs inzitten. Iemand hier ervaring mee?
    Het heeft gisterennacht wel gevroren en toen ik het checkte was het nog steeds 0 graden.
    Zou het gewoon te maken hebben met te korte afstanden, en dat ik de motor eens een lange rit moet geven?

Alvast bedankt

ijs? Koelwater bij u olie zou ik zo denken = lekke koppakking.
    Blijft het koelwater op peil? Zit daar geen olie bij?
    Polo 6n 1.4

Comment

Dit is gewoon condens dat bevriest , heel normaal in de winter.
      In de zomer zou je zelfs die smurrie niet zien.
      Laat je niet op stang jagen dat je koppakking lek is.
      Last edited by camaro 68 rs; 21/01/2019, 09:16.
      Z4 M40i

Comment

Meestal is de garage een extra bergplaats. En slaapt de auto buiten, zoals vermeld condens.
        Ik zou toch maar denken aan nieuwe olie & filter. Er blijft nl een een oliefilm op blote delen zitten tegen roestvorming. En zal er bespaart zijn geweest op smeerbeurten.
        Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

eens controleren of er geen olie/vetachtige substantie in koelwater te zien is en in de gaten houden of hij niet te snel chauffeert.
          Als dat niet zo is zit je wel veilig. Olie en filter eens vervangen en eens ferme ritten doen, zou dan moeten weg zijn.

Comment

Working...
          X