Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jeep Cherokee voorwielen slippen door

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Jeep Cherokee voorwielen slippen door

Goeiedag
    ik kocht in augustus 2018 een hele mooie Jeep Cherokee 4x4 Limited Edition (tweedehands van twee jaar joud) van een bekende garage in het Waasland. Ik ben er trots op, maar nu bleek al snel dat de auto op beide voorwielen dezelfde kracht uitoefent bij korte draaicirkels. Eén van beide voorwielen slipt dan door, wat bijzonder slijtende is voor de banden. De auto ''springt' dan als het ware omdat de tractie op de wielen niet onafhankelijk blijkt te zijn.
    Volgens de garage is dat 'springen' normaal. Ook bij sommige types van Fiat en daar zou niets aan te doen zijn. Het zou te wijten zijn aan de korte draaicirkel waarbij de achterwielaandrijving de wagen vooruit wil duwen bij het kort afdraaien. Nonsens dus.
    Vooral bij het manoeuvreren is de wagen onbetrouwbaar.
    Fiat zou nu aan de garage gevraagd hebben om de klacht eens te vergelijken met een andere Cherokee, maar de garage heeft er nu geen binnen voor onderhoud.
    Zijn er mensen met dezelfde klacht? Cherokee-bezitters zonder die klacht? Is men mij hier in het ootje aan het nemen?
    Graag reacties aub

Steken daar runflat banden op?

Comment

Lijkt me eerder een differentieel probleem van de vooras. Staat die niet "gelocked"?
      Een permanente 4x4 heeft normaal open diff vooraan, als optie kan er een difflock zijn.

Comment

Lijkt mij inderdaad ook een differentieel probleem te zijn.

Vroeger ook wel eens voor gehad bij mijn land cruiser als ik de handmatige difflock terug vergat af te zetten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
          Steken daar runflat banden op?
          Euhh...runflat banden, hoe merk ik dat? Staat dat ergens op de band zelf?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fidooke Bekijk Berichten