Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chevrolet Trax dimlichten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Chevrolet Trax dimlichten

Dimlicht passagiers kant werkt niet meer. Lamp is ok en er komt geen spanning aan op de aansluiting.Aan de aansluiting zit ook alles vast en kan ik op het eerste zicht niets zien.Dan was ik aan het denken aan een zekering. De enige die ik kan terugvinden zijn 31 en 32 waar iets van verlichting bij staat nl grootlicht. Deze zijn beiden ok. Iemand een idee zit er nog ergens een zekering?

Grootlichten zijn uw faren. Dimlichten zijn de lichten waarmee ge 's avond rijdt. En dat kunnen aparte lampjes zijn zoals bvb H1.
    Of staat er telkens een symbooltje bij of in een andere taal.
    Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Zijn inderdaad twee verschillende lampen H1 (dimlichten) en H7.(grootlichten) Voor de grootlichten zijn er inderdaad zekeringen ( 31 en 32 in de zekeringdoos onder de motorkap)echter voor de dimlichten kan ik geen zekeringen vinden en dat was eigenlijk mijn vraag. Blijkbaar zitten de dimlichten samen met een andere verbruiker.Ben ook al bij opel gaan kijken gezien de overeenkomst van mijn wagen met de Mokka.

Comment

ofwel kabel, ofwel probleem met printplaat, ofwel een relais. Maar als de lamp geen stroom krijgt, gaat ze niet branden. Zal dus met multimeter nameten worden tot ge het probleem gevonden hebt.
        www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doggy Bekijk Berichten
          Zijn inderdaad twee verschillende lampen H1 (dimlichten) en H7.(grootlichten) Voor de grootlichten zijn er inderdaad zekeringen ( 31 en 32 in de zekeringdoos onder de motorkap)echter voor de dimlichten kan ik geen zekeringen vinden en dat was eigenlijk mijn vraag. Blijkbaar zitten de dimlichten samen met een andere verbruiker.Ben ook al bij opel gaan kijken gezien de overeenkomst van mijn wagen met de Mokka.
          H1 = grootlicht (fare)

H7 = dimlicht (gewone lichten)

Comment

Tegenwoordig zit er geen zekering in bij sommige merken zoals de Peugeot met zijn BSI computer. En Opel zit ook bij PSA tegenwoordig.
            Ik zou daar gewoon nieuwe lampjes insteken L & R.
            Mijn maat is IT expert en als ik iets vraag is't telkens van 'dat verstaat ge toch niet'. Dus wat voor foefelarij zou in een auto zitten ?
            Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

H1 = grootlicht (fare)

H7 = dimlicht (gewone lichten)
              Klopt

Comment

Update. Het vermoeden van een doorgebrande zekering was er echter welke. En inderdaad in de zekeringhouder instrumentenbord zat een zekering welke stuk was.Het betrof F3 waar in het overzicht BCM3 bijstaat. Dus niet zo voor de hand liggend dat dit met de dimlichten heeft te maken maar na wat meetwerk erachter gekomen.

Comment

Working...
                X