Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Uitlaatpasta voor einddemper montage

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Uitlaatpasta voor einddemper montage

    Hallo

    Is uitlaatpasta als men een einddemper gaat monteren?

    Ik heb soms last van zwarte waterdruppels(komt na het regenen) en dat komt zo van de einddemper aan de kant die verbonden is met de middendemper dus niet aan het uiteinde, mijn vriend die garagist is heeft er destijds een ringvormig dunne klep op gezet tijdens het vervangen van de einddemper van het merk Bosal zodat het steviger vast zou zitten maar geen pasta gesmeerd. Hij beweert dat die pasta niks kan doen aan dat regendruppel gemengd met wat vuil waardoor het zwarte druppels worden(niet donker zwarte maar zoals vuil water).

    Dus hij beweert dat het insmeren van die pasta enkel dat sportief geluid waar ik gek op ben zal verminderen maar die regendruppels niet zal stoppen, en omdat ik gek ben op dat sportief geluid hadden we het niet ingesmeerd.

    PS: koelvloeistof probleem is opgelost als laatste had de garagist nog eens de thermostaatklep vervangen voor de zekerheid omdat deze van plastic was heeft de garagist het vervangen door een metaalachtig stukje.
    Ben naar opel garage geweest en zij zeggen ook dat het van beneden losgemaakt kan worden.
    Last edited by OpelCorsa; 09/02/2019, 19:29.

  • #2
    Dit zijn geen regendruppels,maar condens uit de uitlaat.
    Die dunne "klep" zal wel een extra klem zijn veronderstel ik, wat al niet normaal is.
    Als je wagen een "sportief" geluid maakt omdat er geen pasta gebruikt is zal er wel een andere oorzaak zijn,bv niet de juiste diameter van de buizen of de bestaande buis beschadigd.
    Ik heb vroeger tientallen uitlaten vervangen, nooit montagepasta gebruikt en nooit achteraf een "sportief" geluid gehad.
    Ik gebruikte enkel bij Opel wat koperpasta,dit enkel omdat je het volgende jaar terug een nieuwe moest plaatsen en zo de "oude" er beter afkwam.
    Die vriend van u die u garagist noemt is volgens mij de grootste prutser die er is.
    Last edited by camaro 68 rs; 10/02/2019, 10:06.
    Z4 M40i

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door OpelCorsa Bekijk Berichten
      Hallo

      Is uitlaatpasta als men een einddemper gaat monteren?

      .
      ja, uitlaatpasta is

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door camaro 68 rs Bekijk Berichten
        Dit zijn geen regendruppels,maar condens uit de uitlaat.
        Die dunne "klep" zal wel een extra klem zijn veronderstel ik, wat al niet normaal is.
        Als je wagen een "sportief" geluid maakt omdat er geen pasta gebruikt is zal er wel een andere oorzaak zijn,bv niet de juiste diameter van de buizen of de bestaande buis beschadigd.
        Ik heb vroeger tientallen uitlaten vervangen, nooit montagepasta gebruikt en nooit achteraf een "sportief" geluid gehad.
        Ik gebruikte enkel bij Opel wat koperpasta,dit enkel omdat je het volgende jaar terug een nieuwe moest plaatsen en zo de "oude" er beter afkwam.
        Die vriend van u die u garagist noemt is volgens mij de grootste prutser die er is.
        Ik ben blij dat die koelvloeistof probleem is opgelost het heeft letterlijk 3 maanden geduurd, misschien is de koppakking voor niks vervangen en nog paar SLANGEN. Na het vervangen van de thermostaathuis klep(was van plastic) door een metalen stuk is het opgelost(onder garantie gratis vervangen). We zijn nu al een week verder en nog steeds geen lekkage en het reservoir is nog steeds vol en heb ondertussen al 500km gereden(over het gemiddelde wat ik per week doe). NIEMAND IN DIT FORUM WIST HET

        Last edited by OpelCorsa; 11/02/2019, 03:29.

        Comment


        • #5
          Ik heb geschreven, kuis dit koelwater af en kijk waar het uit komt, maar nee dat was blijkbaar te lastig.
          En nu schrijft ge NIEMAND OP DIT FORUM WIST HET.
          Hoe belachelijk is dit, je moet toch de wagen zien en zoeken om te weten wat de oorzaak is, zeker voor een waterlek.
          Ik ben 200% zeker dat ik binnen het half uur had gezien waar het lek was,bij u duurt dat 3 maanden, ocharme laat uw commentaar maar achterwege.
          En blijkbaar besef je nu nog niet hoe belachelijk je u hier maakt.
          Z4 M40i

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door OpelCorsa Bekijk Berichten

            Ik ben blij dat die koelvloeistof probleem is opgelost het heeft letterlijk 3 maanden geduurd, misschien is de koppakking voor niks vervangen en nog paar SLANGEN. Na het vervangen van de thermostaathuis klep(was van plastic) door een metalen stuk is het opgelost(onder garantie gratis vervangen). We zijn nu al een week verder en nog steeds geen lekkage en het reservoir is nog steeds vol en heb ondertussen al 500km gereden(over het gemiddelde wat ik per week doe). NIEMAND IN DIT FORUM WIST HET
            Ik heb U 3 keer geschreven dat je alles moest afkuisen, en dan met krijtstrepen gaan zoeken waar het lekte....
            Als een thermostaat lekt naar buiten, dan ziet iedere garagist met een lamp dit....
            Trouwens, mijn garagist zet dan druk op het koelsysteem en dan zie je direct waar het lekt.

            En iedere rechtgeaarde automecanieker weet dat "gun-gum" goed is om kapotte uitlaat door de keuring te krijgen als je die verkoopt. Na een week is dat toch weg.
            Als je wat koperpasta of andere smeermiddel bedoelt om de buizen in elkaar te krijgen, dan kan dit geen effect hebben op het geluid.

            Je vragen en antwoorden laten inderdaad blijken dat je je auto beter bij een echte garagist laat onderhouden, want zelf snap je er niet veel van.

            Trouwens, sportief geluid uit een 1.2 motor....
            Lawaai zul je bedoelen.

            Wanneer komt de AMG?



            Comment


            • #7
              lol, 't is gewoon wachten op het volgende probleem, kunnen we nog eens lachen. Ik ben zeker dat ik de oplossing niet zal weten voor uw volgende defect

              Comment


              • #9
                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                Ik heb U 3 keer geschreven dat je alles moest afkuisen, en dan met krijtstrepen gaan zoeken waar het lekte....
                Als een thermostaat lekt naar buiten, dan ziet iedere garagist met een lamp dit....
                Trouwens, mijn garagist zet dan druk op het koelsysteem en dan zie je direct waar het lekt.

                En iedere rechtgeaarde automecanieker weet dat "gun-gum" goed is om kapotte uitlaat door de keuring te krijgen als je die verkoopt. Na een week is dat toch weg.
                Als je wat koperpasta of andere smeermiddel bedoelt om de buizen in elkaar te krijgen, dan kan dit geen effect hebben op het geluid.

                Je vragen en antwoorden laten inderdaad blijken dat je je auto beter bij een echte garagist laat onderhouden, want zelf snap je er niet veel van.

                Trouwens, sportief geluid uit een 1.2 motor....
                Lawaai zul je bedoelen.

                Wanneer komt de AMG?


                Door streepjes te trekken met krijtjes ziet ge enkel of de slangen lekken, garagist moest lachen op uw manier van werken zowel die carrosserie garagist als opel garagist.
                Het probleem is opgelost we rijden al meer dan een week en nog steeds geen lek of koelvloeistof verlies

                Comment


                • #10
                  Als ge die streepkes ook op de andere onderdelen zet zoals het motorblok en nabij iedere dichting of aansluiting, dan zie je dat daar ook als het extern zit.
                  Ze hebben dat niet gedaan, en dus dachten ze dat het lekte in de motor zelf... ten onrechte.

                  Krijt kost geen hol, dus op een paar streepkes zal het niet aankomen zeker.

                  Ik zal wel dromen, maar heb die methode ooit in een Mercedes garage gezien..... Maar ja, Opel is beter dan dat zeker.

                  Stop eens met te lachen als je hulp krijgt op uw zotte vragen.

                  Comment


                  • #11
                    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                    Als ge die streepkes ook op de andere onderdelen zet zoals het motorblok en nabij iedere dichting of aansluiting, dan zie je dat daar ook als het extern zit.
                    Ze hebben dat niet gedaan, en dus dachten ze dat het lekte in de motor zelf... ten onrechte.

                    Krijt kost geen hol, dus op een paar streepkes zal het niet aankomen zeker.

                    Ik zal wel dromen, maar heb die methode ooit in een Mercedes garage gezien..... Maar ja, Opel is beter dan dat zeker.

                    Stop eens met te lachen als je hulp krijgt op uw zotte vragen.
                    Dat krijg gedoe was 20 jaar terug, whatever topic mag gesloten worden

                    Comment


                    • #12
                      Oorspronkelijk geplaatst door OpelCorsa Bekijk Berichten

                      Dat krijg gedoe was 20 jaar terug,
                      ja, nu denken ze dat ze alles kunnen oplossen met een forum, zodat hun handjes niet vuil worden

                      Comment


                      • #13
                        Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

                        ja, nu denken ze dat ze alles kunnen oplossen met een forum, zodat hun handjes niet vuil worden
                        is goed kerel "aait"

                        Comment


                        • #14
                          Ook bedankt voor de bijdrage en de vriendelijke reacties.



                          Comment


                          • #15

                            Comment

                            Working...
                            X