Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Rempedaal laten zakken

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Rempedaal laten zakken

    Beste AF-leden

    Ik heb ondertussen 36k op mijn Hyundai I30 gezet, maar wat me blijft storen is dat het rempedaal vrij hoog staat tov van het gaspedaal. Ik zou graag makkelijker kunnen remmen met mijn hiel volledig op de grond als ik gas los. Pivoteren dus, ik ben wel niet op zoek naar de ideale opstelling voor heel-toe, het gaat hier trouwens om een dct. Er zijn slechts 2 pedalen en 1 er van stoort me dus al . Ik ben het internet wat aan het afspeuren wat ik hier aan kan doen, maar heel veel info is hier niet over te vinden, of ik zoek verkeerd.
    Wat ik wel vind is dat je door de bout los te maken die het rempedaal in zijn positie zet, je deze positie kan veranderen. Ik snap dat je met een rempedaal beter niet al te veel risico's neemt dus kom ik hier toch wat advies vragen.

    Ik zie volgende mogelijkheden:

    1) Ik stop met zagen/me storen en leer hier mee leven.
    2) Ik haal "ne 14" uit de gereedschapskist en ga zelf aan de slag.
    3) Ik vraag op het volgende onderhoud in de garage of ze doet willen (garantie/aansprakelijkheid) doen.

    Als ik het advies krijg dat ik best niet aan een rempedaal pruts, kan ik mij daar gerust bij neerleggen.

  • #2
    Bij mijne eerste automaat, zijnde op de Citroën C5, zat ik met hetzelfde. Ik moest dus telkens mijne voet geheel heffen om te remmen. Wreed ambetant. In de garage nagevraagd en kreeg daar te horen dat het niet 'kan', maar ook niet 'mag'. Maar na een tijdje was ik het gewoon en sindsdien geen problemen meer. Wel raar dat u dit na 36000km nog steeds stoort.

    Dat van niet 'mogen' heb ik nooit geverifieerd, maar het enige dat ik kan verzinnen is dat ze dat doen zodat ge u niet zo snel van pedaal vergist.

    Comment


    • #3
      Het stoort me vooral na dat mijn vriendin met de auto heeft gereden en ik weer veel te lang moet zoeken naar de ideale positie van de zetel. De zetel is elektrisch verstelbaar maar heeft geen geheugenfunctie. Mss moet ik toch eens tape kleven en peiltjes zetten als de zetel goed staat. En dat blijft me idd storen na al die km’s, de beginsituatie is daardoor niet veranderd. Ik verwacht trouwens hetzelfde antwoord in mijn garage als bij jou met je C5.
      Last edited by cooper s; 13/02/2019, 23:49.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
        Het stoort me vooral na dat mijn vriendin met de auto heeft gereden en ik weer veel te lang moet zoeken naar de ideale positie van de zetel. De zetel is elektrisch verstelbaar maar heeft geen geheugenfunctie. Mss moet ik toch eens tape kleven en peiltjes zetten als de zetel goed staat. En dat blijft me idd storen na al die km’s, de beginsituatie is daardoor niet veranderd. Ik verwacht trouwens hetzelfde antwoord in mijn garage als bij jou met je C5.
        Dus eigenlijk veroorzaakt jouw vriendin het probleem :-) Twee oplossingen: ofwel verbieden dat ze nog met de auto rijdt, ofwel veranderen van vriendin

        Comment


        • #5
          Zou het niet gemakkelijker zijn om het gaspedaal te verhogen, eventueel een blokje op schroeven,ik zeg maar wat.
          Z4 M40i

          Comment


          • #6
            Ik rijd maar weinig in de Arona van mijn vrouw,(met DSG) maar daar heb ik dat gevoel ook altijd.
            Mss wordt het wel bewust gedaan bij een automaat, om precies te voorkomen dat je gas en rem tegelijk gaat intrappen?

            Ook geen idee of je het verder kan laten aanpassen of niet X

            Comment


            • #7
              Ik denk ook dat men dit bewust doet, maar ik zie mezelf na meer dan 20 jaar rijden niet meer missen tussen gas en rem. Het is niet dat ik dit heel erg vind, maar als er een fix is, wil ik die wel doen.

              Comment


              • #8
                het is altijd wel een beetje verschil idd...maar ik had even het plezier een oude g te hebben, en die had dat ook te hard, in die mate dat elk remmanoeuvre op mijn zenuwen werkte...tis nochthans mijn lievelingsauto...gecombineerd met de echte kerkstoelzithouding (die op zich wel heel oke was) maakte dat je je been echt moest opheffen van je zetel om te remmen

                zou er nooit aan gedacht hebben om de pedaal te verzetten, vindt het ergens wel knap dat je eraan denkt om gewoon pedaal proberen te laten aanpassen

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                  Het stoort me vooral na dat mijn vriendin met de auto heeft gereden en ik weer veel te lang moet zoeken naar de ideale positie van de zetel. De zetel is elektrisch verstelbaar maar heeft geen geheugenfunctie. Mss moet ik toch eens tape kleven en peiltjes zetten als de zetel goed staat. En dat blijft me idd storen na al die km’s, de beginsituatie is daardoor niet veranderd. Ik verwacht trouwens hetzelfde antwoord in mijn garage als bij jou met je C5.
                  Ik zit met hernia's en artrose in de rug. Maar ik heb altijd heel veel last gehad met de zetel goed te krijgen en het is vreselijk als dan iemand anders erin rijdt en dat ontregeld. Dat is 1 van de eerste opties die ik altijd aanvink: electrisch met geheugen. Ook fijn als ge denkt dat hij goed staat en ge wilt nog wat andere posities proberen, dan kunt ge altijd terug gaan naar die eerste. Nog beter was geweest dat ge zo een instellingen kunt opslaan en in elke wagen dat ge stapt, ge dat kunt uploaden

                  Comment


                  • #10
                    Daarnet even kunnen vergelijken met de pedalen van een i30N, die staan dus perfect. Is manueel natuurlijk en heeft een totaal ander doel dan mijn familie-break, maar ze kunnen het dus toch bij Hyundai. Ik denk dat het idd bedoeld is als extra veiligheid bij de dct’s, spijtig maar het is dan maar zo.

                    Comment


                    • #11
                      Links remmen geen optie?

                      Comment


                      • #12
                        mijn broer heeft nooit anders dan automaat gereden en rijdt zo...maar tis niet simpel om te schakelen als je je hele leven rechts remt

                        Comment


                        • #13
                          Ook al aan links remmen gedacht, maar bijna 24 jaar aan reflexen eruit krijgen gaat me idd niet lukken en is het probleem(pje) me ook niet waard.

                          Comment


                          • #14
                            Terwijl het bij karten direct lukt zondet prob, maar das eerder trappen en vergt weinig gevoel


                            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                            Comment


                            • #15
                              Die gast van de Wielerbond dacht ook eventjes het ontkoppelingspedaal van zijn automatique in te duwen. Knal, een hoop coureurkes tegen de achterkant van zijn Renault
                              'Zet je linkervoet altijd ver genoeg weg van je pedalen als je met een automatische versnellingsbak rijdt. Het is de enige manier om te vermijden dat je in een moment van verstrooiing vol in de remmen gaat.' Dat zeggen experts na het incident in Kuurne-Brussel-Kuurne waarbij een wedstrijdwagen plots stopte, met een massale valpartij tot gevolg.

                              2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                Terwijl het bij karten direct lukt zondet prob, maar das eerder trappen en vergt weinig gevoel


                                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                                Remmen bij karten? Nog nooit van gehoord

                                Comment

                                Working...
                                X