Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Moterblok vervangen in een lichter model?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Moterblok vervangen in een lichter model?

Hey ik vroeg me af of het mogelijk is een Hyundai coupe 2.0 de motor te vervangen in een 1.6 ?
    ik vindt wel veel info over het verzwaren van de moter bv van 1.6 naar 2.0 maar niet om hem lichter te maken graag meer uitleg daarover danjewel

das niet legaal mogelijk in belgie

Comment

Oh oke ja de auto komt van duitsland en heeft al een dikke 210000km op de teller is het dan beter als ik die motor laat reviseren voor ik langs de douane ga en hem inschrijf ? En hoeveel kost reviseren of er eventueel een nieuwe moterblok van 2.0 inzetten ? Als dat mag ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leske Bekijk Berichten
        Oh oke ja de auto komt van duitsland en heeft al een dikke 210000km op de teller is het dan beter als ik die motor laat reviseren voor ik langs de douane ga en hem inschrijf ? En hoeveel kost reviseren of er eventueel een nieuwe moterblok van 2.0 inzetten ? Als dat mag ?
        Waarom zou je persé die auto willen kopen en er een andere motor insteken? Tenzij je dat zelf gaat doen ben je toch altijd geld kwijt in de manuren die iemand anders daar moet insteken? Koop je dan niet beter een model met minder km ofzo?
        KLIK |&| KLAK

Comment

Goh ja ik hebondertussen dezelfde auto gevonden met maar 166000 km dus eerst zal ik er gewoon mee rijden dan maar op termijn moet ik er dan toch iets aan doen en da is nu eigelijkwat ik me afvraag wat is het beste de motor laten reviseren en hoeveel kost dat ? Of er dan ineens een nieuwe motor inzetten ? En hoeveel kost dat?

Comment

Staan die motoren dan zo gekend van brol te zijn, of waarom ben je daar zo op gefocust?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leske Bekijk Berichten
              Goh ja ik hebondertussen dezelfde auto gevonden met maar 166000 km dus eerst zal ik er gewoon mee rijden dan maar op termijn moet ik er dan toch iets aan doen en da is nu eigelijkwat ik me afvraag wat is het beste de motor laten reviseren en hoeveel kost dat ? Of er dan ineens een nieuwe motor inzetten ? En hoeveel kost dat?
              een motor laten reviseren mag je zeker 1000 euro voor dokken
              Ofwel een ruilmotor zoeken voor de helft van de prijs
              (grootorde)

Comment

en ook nog de werkuren rekenen om de motor uit te halen en opnieuw in te bouwen als je het zelf niet kan

Comment

Phate
                  Phate
                  Member
                  • Ingeschreven: 02/2015

Share
                  48 Minuten Geleden
                  Staan die motoren dan zo gekend van brol te zijn, of waarom ben je daar zo op gefocust?

goh niet persee maar rond de 200000 km zit de moter toch op zijn einde? Allee dat is wat men mij altijd zei ...

Comment

Niet echt. Ofja, ik ken die motoren niet he. Maar belangrijkste is dat het onderhoud altijd nauwgezet is gedaan. Dan kunnen de meeste motoren gerust een heel stuk langer mee hoor.

Comment

Als het zover is zal ikhem dan laten reviseren ik denk dat dat dan het goedkoopste uitkomt

Comment

die in mijn 205 heeft al 400k, en is nog de originele. Ook benzine motor trouwens...
                        www.peugeotforum.be

Comment

Als je mss eens zegt welke auto? En welk motorblok (code) bouwjaar etc
                          Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                            Als je mss eens zegt welke auto? En welk motorblok (code) bouwjaar etc
                            Gaat het niet om die Hyundai coupe met 2.0?
                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten

Gaat het niet om die Hyundai coupe met 2.0?
                              Oei was niet goed wakker meer blijkbaar.
                              Simpel mail naar de invoerder hier in Belgie en vraag of ze toestemming geven voor de motorswap. Indien ja klaar en done. Zoniet pech.
                              Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten

Oei was niet goed wakker meer blijkbaar.
                                Simpel mail naar de invoerder hier in Belgie en vraag of ze toestemming geven voor de motorswap. Indien ja klaar en done. Zoniet pech.
                                en taks betalen voor een 2.0 en maar met een 1.6 rijden ?

Comment

Working...
                                X